Skocz do zawartości
IGNOROWANY

QUATTRO czym sie różni od innych napędów 4X4?


BEX4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam W tym temacie bym chciał poznać zalety i wady napędu quattro oraz to co go różni od innych napędów na 4 koła!

mam b6 z silnikiem 1.8t 190km z quattro napęd jest stały bez możliwości recznego blokowania mostu i zapałczana napędu na oś/2 osie.

Ale czy pojęcie napędu stałego oznacza ciągły napęd na dwie osie?czy sie on zapałczana przez komputer poprzez dyferencjał?

oraz czym sie różni od napędu vw 4motion?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro i 4Motion to nazwy handlowe.

uklady przeniesienia napedu w autach z napedem na dwie osie wystepuja w różnych konfiguracjach

z otwartymi dyframi, z blokadami, z Torsenem, Haldexem, Wiskozą itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam W tym temacie bym chciał poznać zalety i wady napędu quattro oraz to co go różni od innych napędów na 4 koła!

mam b6 z silnikiem 1.8t 190km z quattro napęd jest stały bez możliwości recznego blokowania mostu i zapałczana napędu na oś/2 osie.

Ale czy pojęcie napędu stałego oznacza ciągły napęd na dwie osie?czy sie on zapałczana przez komputer poprzez dyferencjał?

oraz czym sie różni od napędu vw 4motion?

http://lmgtfy.com/?q=nap%C4%99d+quattro

http://lmgtfy.com/?q=4motion+nap%C4%99d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6

wyjątek stanowi A3 i TT tam stosowany był haldex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale jak to jest z tym quattro? w b6 podział mocy przód/tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6

wyjątek stanowi A3 i TT tam stosowany był haldex

Przemysl jeszcze raz co napisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi w modelach w których silnik jest wzdłuż zastosowało Torsen tak jest np w b6

wyjątek stanowi A3 i TT tam stosowany był haldex

Przemysl jeszcze raz co napisałeś

Wyprowadź mnie z błędu jeśli źle napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj do kladnie swoją wypowiedz po wypowiedzi BEX4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze Dev chodzi o to ze w np w tt silnik jest umieszczony w poprzek a nie wzdłuż wiec jest tam haldex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze Dev chodzi o to ze w np w tt silnik jest umieszczony w poprzek a nie wzdłuż wiec jest tam haldex

Fakt nie zrozumieliśmy się ;) ja to właśnie miałem na myśli

Edytowane przez _quattro_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie wiemy co masz na myśli.

Forum to nie świński targ, choć czasami mi go przypomina.

Więc dokładniej precyzuj co masz na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo dużo luzu.

z tą różnicą ze nie lubię druciarstwa nawet słownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzą czego? Informacji o Quattro i Torsenie jest od groma- w internetach jak i u nas na forum.

W wielkim skrócie- Torsen stosowany jest w autach z silnikiem wzdłużnym. Za rozdział mocy między osie odpowiada układ czysto mechaniczny- Torsen właśnie. Od jego konstrukcji zależy jaki jest rozdział mocy, że się tak wyrażę, "w standardzie". W b6 i b7 jest to jeśli się nie mylę 50/50 (wyjątek stanowi rs4 , gdzie jest 40/60).

resztę sobie kolego doczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torsen był tez w autach gdzie silniki sa poprzeczne

w tym przypadku była to tylna os w lancii delcie integrale oraz peugeocie Mi16 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale napęd Q w żaden sposób nie jest elektronicznie dołanczany tak jak np w skodzie,lecz jest cały czas aktywny nie zależnie od prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty mówisz o Haldexie. Dla ułatwienia przyjmijmy, że wszystkie auta w koncernie VAG mają:

Haldex - dla silników poprzecznych- układ sterowany elektronicznie. To jest dołączane 4x4

Torsen - dla silników wzdłużnych - układ czysto mechaniczny. To jest stałe 4x4

Aa i "spięcie", jak to nazwałeś, napędu nie jest zależne od prędkości tylko od utraty przyczepności. Jeśli jedna oś zaczyna się ślizgać , moment jest kierowany na oś o większej przyczepności.

Edytowane przez melman_zyrafa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...