Skocz do zawartości
IGNOROWANY

QUATTRO czym sie różni od innych napędów 4X4?


BEX4

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 10.03.2017 o 14:52, szper11 napisał:

Torsen kieruje moment tam gdzie jest większa przyczepność pod warunkiem że ta przyczepność jest. Jeśli przyczepności brak Torsen zachowa się jak zwykły otwarty dyfer.

Dziękuję, ale nie denerwujcie się, że nie rozumiem :-)
Przecież przednie koła mają doskonałą przyczepność. Cały moment powinien być zatem skierowany na przód i auto powinno zjechać z rolek bez problemów.

Dnia 10.03.2017 o 20:31, Dev napisał:

Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu

Czy to znaczy, że z powodu braku przyczepności tylnych kół - całkowity moment który może być przekazany na napęd jest ograniczony? I dlatego trzeba przyhamować tylne koła, żeby więcej momentu skierować na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, august napisał:

Czy to znaczy, że z powodu braku przyczepności tylnych kół - całkowity moment który może być przekazany na napęd jest ograniczony? I dlatego trzeba przyhamować tylne koła, żeby więcej momentu skierować na przód?

Dokładnie. Torsen przekaże np. do 4 razy więcej momentu na koła o lepszej przyczepności ale jeśli jedna oś jest na rolkach to na niej moment jest bliski zero a wiadomo że 4x0=0 i tylna oś stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzysiekml napisał:

dlatego EDS sprawę ratuję 

Ledwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDS daje rade

ja na próbę po wymianie pompy ABS od Q podniosłem tylne koło do góry i normalnie auto zaczęło jechać z lewarkiem i to praktycznie na samym sprzęgle bez gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie odnośnie quattro, głównie chodzi o a4 b7 gdzie jest w proporcjach 50:50 i audi a6 c6 gdzie jest 50:50 początkowo a po lifcie 40:60 ( przynajmniej z tego co się dowiedziałem) i tutaj rodzi się pytanie jaka jest różnica w nich i czy jest jakaś przewaga jednego nad drugim ? Co sprawuje się lepiej w trudniejszych warunkach ? @Dev może Ty mi to wyjaśnisz lepiej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie wyczuwasz nic że w b7 jest 50:50 a w c6 40:60 ? Nie wiem przy jakiś poślizgach w zimę czy coś podobnego ? Poza tym próbuje tez się dowiedzieć czy to dalej to pancerne quattro co w b7 czy już więcej elektroniki w nim.  Jak już jesteś posiadaczem jednego i drugiego modelu to, który bardziej przemawia do ciebie pod względem prowadzenia? Pytam bo zastanawiam się nad zmianą b7 1.8 T na 3.0 tfsi w quattro. Próbuje się jeszcze dowiedzieć czy to 3.0 tfsi jest lepsze od tego montowanego w c7 (czy jeszcze są stosowane śrubki stalowe a nie aluminiowe w silniku czy blok ogólnie lepszej jakości itd) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Darecki8 napisał(a):

nie wyczuwasz nic że w b7 jest 50:50 a w c6 40:60 ?

Nic nie wyczuwam, tylko szczerze to odkąd mam B7 to C6 praktycznie kurzy się w garażu bo jeżdżę nią bardzo mało i może dlatego nic nie zauważyłem.

10 minut temu, Darecki8 napisał(a):

czy już więcej elektroniki w nim.

Sama mechanika jak w B7.

12 minut temu, Darecki8 napisał(a):

który bardziej przemawia do ciebie pod względem prowadzenia?

Wiadomo, że C6, chociaż zapewne w dużej mierze to zasługa zawieszenia 1BE w C6 vs. 1BA w B7.

15 minut temu, Darecki8 napisał(a):

Próbuje się jeszcze dowiedzieć czy to 3.0 tfsi jest lepsze od tego montowanego w c7

Tutaj Ci nie pomogę, mam 3,0 TDI w C6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Darecki8 napisał(a):

Próbuje się jeszcze dowiedzieć czy to 3.0 tfsi jest lepsze od tego montowanego w c7 (czy jeszcze są stosowane śrubki stalowe a nie aluminiowe w silniku czy blok ogólnie lepszej jakości itd) 

 

Tam jest aktywny dyferencjał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał(a):

 

Tam jest aktywny dyferencjał.

 

 

Czyli jest to trochę inne quattro niż w b7. Ale uważasz że lepsze/gorsze ? I drugie pytanie odnośnie tego 3.0 tfsi to co pytałem wcześniej, plus czy warto zmieniać z 1.8 T twoim zdaniem? Zależy mi na opinii co myślisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy porównywanie 1.8t i 3.0tfsi to trochę tak średnio po mojemu. Ogólnie trzeba liczyć się że im więcej garów tym droższa eksploatacja i porównując te silniki trzeba patrzeć w kieszenie (inne kwestie jak moc itp pomijam narazie). Ogólnie wszystko co ma stały napęd realizowany w bardzo podobny sposób jeździ się praktycznie bez różnic. Mieszkając w stanach i rozmawiając o samochodach czasem ludzie pytali się czy samochód quattro zimą przy załączaniu się tyłu robi się czasem niestabilny na śliskim.... odp tu jest stały napęd, w usa audi nie jest popularne tam jak samochód z napędem na 4 to zazwyczaj haldex, te nowsze wynalazki pominę.  Pierwszy raz zima w quattro jeździłem a6 c4 i każdym innym z prawdziwym quattro jeździło mi się bez większych różnic w normalnej jeździe. Poślizgi itp wszystko zależy od opon itp itd. aby wyczuć różnice trzeba by było przesiąść się z samochodu do samochodu w tych samych warunkach.

 

W a6 sportowy dyfer był chyba od c7 w c6 chyba nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tass napisał(a):

W a6 sportowy dyfer był chyba od c7 w c6 chyba nie widziałem.

 

A4 S4/RS4 B8

A5 S4/RS5

A6 S6/RS6

A7 S7

A8 S8

SQ5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tass napisał(a):

Yyy porównywanie 1.8t i 3.0tfsi to trochę tak średnio po mojemu. Ogólnie trzeba liczyć się że im więcej garów tym droższa eksploatacja i porównując te silniki trzeba patrzeć w kieszenie (inne kwestie jak moc itp pomijam narazie). Ogólnie wszystko co ma stały napęd realizowany w bardzo podobny sposób jeździ się praktycznie bez różnic. Mieszkając w stanach i rozmawiając o samochodach czasem ludzie pytali się czy samochód quattro zimą przy załączaniu się tyłu robi się czasem niestabilny na śliskim.... odp tu jest stały napęd, w usa audi nie jest popularne tam jak samochód z napędem na 4 to zazwyczaj haldex, te nowsze wynalazki pominę.  Pierwszy raz zima w quattro jeździłem a6 c4 i każdym innym z prawdziwym quattro jeździło mi się bez większych różnic w normalnej jeździe. Poślizgi itp wszystko zależy od opon itp itd. aby wyczuć różnice trzeba by było przesiąść się z samochodu do samochodu w tych samych warunkach.

 

W a6 sportowy dyfer był chyba od c7 w c6 chyba nie widziałem.

Nie chce porównywać tych 2 silników ale zastanawiam sie czy ten 3.0 tfsi z c6 jest lepszy jakościowo niż ten z c7 plus. Bo zastanawiam sie nad zakupem c6 z tym silnikiem lub pozostaniu przy 1.8 T 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C6 to też stara buda już, w środek silnika przy zakupie nie zajrzy, zależy jak ktoś eksploatował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby mam ciekawy egzemplarz z tym motorem na oku. I zatanawiam sie czy warto zmieniać na ten silnik/model czy zostać przy b7 z 1.8 T i zrobić z niego gdzieś 270 koni powiedzmy i te 350 niuta. Liczę po prostu na podpowiedź, na wasze zdanie żeby nie zrobić czegoś pochopnie i nie żałować. 

Edytowane przez Darecki8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...