Skocz do zawartości
IGNOROWANY

QUATTRO czym sie różni od innych napędów 4X4?


BEX4

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Darecki8 napisał(a):

No niby mam ciekawy egzemplarz z tym motorem na oku. I zatanawiam sie czy warto zmieniać na ten silnik/model czy zostać przy b7 z 1.8 T i zrobić z niego gdzieś 270 koni powiedzmy i te 350 niuta. Liczę po prostu na podpowiedź, na wasze zdanie żeby nie zrobić czegoś pochopnie i nie żałować. 

Samochód ma odpowiadać Tobie, a nie ludziom z forum. A6 sporo większa od a4, 3.0 tez fajne do jazdy, a6 wygodniejsze w trasy. Jeśli b7 nie spełnia Twoich oczekiwań możesz rozejrzeć się za a6. Jeśli masz budżet na C7 to przy starociu c6 będzie lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tass napisał(a):

Samochód ma odpowiadać Tobie, a nie ludziom z forum. A6 sporo większa od a4, 3.0 tez fajne do jazdy, a6 wygodniejsze w trasy. Jeśli b7 nie spełnia Twoich oczekiwań możesz rozejrzeć się za a6. Jeśli masz budżet na C7 to przy starociu c6 będzie lepszym wyborem.

Oczywiście że ma odpowiadać mi, ale czasami warto posłuchać czyjegoś zdania i sobie przemyśleć, kto pyta nie błądzi. Może i c7 jest lepszym wyborem w jakimś tam kontekście, natomiast przeraża mnie jego awaryjność, silniki które nie są do końca udane. Dużo mechaników opowiada jaki to szrot, gdzie chociażby przez jedną aluminiową śrubkę może zatrzeć się silnik. Co do c6 przemawia na start prawie 300 koni i 420 niuta czego nie osiągnę w 1.8T bez większych modow wiec i grubszej kasy/wiadomo do 300 koni w rozsądnej cenie to max. Wiem, że trochę sam odpowiadam sobie na pytania i widać że faworyzuje c6. Ale właśnie chodzi o to, żeby ktoś ewentualnie nakierował, może coś powiedział o tym silniku czy warto się w niego pchać ( czy to tez skarbonka bez dna jak w przypadku c7 oczywiście zdążają się zadbane i dobre c7 nie mówię że nie, ale jednak jest więcej tych, gdzie coś się sypie.) Narazie b7 się nie psuje jedyne co zrobiłem to czujnik położenia wału, amorki z tylu i klocki nie ukrywam że oczekuje tez podobnie od c6 z tym silnikiem. Wiec jedno pytanie czy z tym silnikiem można na to liczyć czy dać sobie spokoj ? I z góry dzięki wszystkim za wyjaśnienia i pomoc mega doceniam wkład każdego z was. 
Dodatkowo co myślicie o tym autku ? 

WWW.OTOMOTO.PL

Nie Uszkodzony Audi A6 - Nie Pierwszy właściciel (od nowości), Szary, Benzyna, 299 KM, 2 995 cm3

 

Edytowane przez Darecki8
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim budżetem spokojnie wyciśniesz 300 koni z 1.8t. Fakt C6 będzie wygodniejsze i bardziej komfortowe ale do tych 50k dodaj 10 na naprawy, które wyjdą zaraz po zakupie. Zastanów się czy masz pieniądze aby pokryć naprawy w aucie, którego jeszcze nie znasz. W B7 już wiesz co jest zrobione i co trzeba zrobić, w każdym kolejnym aucie tego nie wiesz i może się wysrać coś, za połowę wartości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA rok temu przesiadłem się c 1.8T na 3.0 TFSI i nie żałuję. Ten z c6 to pierwotna konstrukcja, 3.0  z C7 jest na tej samej bazie ale po różnych poprawkach. Bierz C7 ale tylko ze stanów bo tam siedzi tiptronic 8 biegowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audicoman napisał(a):

JA rok temu przesiadłem się c 1.8T na 3.0 TFSI i nie żałuję. Ten z c6 to pierwotna konstrukcja, 3.0  z C7 jest na tej samej bazie ale po różnych poprawkach. Bierz C7 ale tylko ze stanów bo tam siedzi tiptronic 8 biegowy. 

A nie jest tak że ten silnik z c7 jest gorszej jakości ze względu na zmontowanie go chociażby na aluminiowych śrubkach ? Co tam tak właściwie poprawiono? Chętnie się dowiem i dzięki za info 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Darecki8 napisał(a):

A nie jest tak że ten silnik z c7 jest gorszej jakości ze względu na zmontowanie go chociażby na aluminiowych śrubkach ? Co tam tak właściwie poprawiono? Chętnie się dowiem i dzięki za info 

O śrubkach z aluminium nie słyszałem, początkowe wersje silników 3.0 TFSI (299 i 310 KM) cierpią na wadliwe górne napinacze rozrządu, ale objawia się to bliżej przebiegów 200-250 tys km. Po za tym zapychające się katalizatory, psujące się termostaty, zbierający się nagar, odma oraz zbyt sztywny wydech - przez co niemal każde 3.0 tfsi ma lekkie mrowienie na jałowych obrotach. Generalnie silnik bardzo fajny, przy normalnej jeździe w trasie potrafi spalić tyle co stare 1.8T. 

W poliftowych C7 występuje już poprawiony 3.0 TFSI 333 KM i 340 KM (różnią się tylko softem).  Wszystko zależy w jaki budżet celujesz. Ja bym tam na Twoim miejscu nie pchał się w C6: przestarzała buda, cięższa od C7, tiptronic 6 biegowy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Począwszy od B8 wszystkie mają 8 aluminiowych śrub od skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, audicoman napisał(a):

O śrubkach z aluminium nie słyszałem, początkowe wersje silników 3.0 TFSI (299 i 310 KM) cierpią na wadliwe górne napinacze rozrządu, ale objawia się to bliżej przebiegów 200-250 tys km. Po za tym zapychające się katalizatory, psujące się termostaty, zbierający się nagar, odma oraz zbyt sztywny wydech - przez co niemal każde 3.0 tfsi ma lekkie mrowienie na jałowych obrotach. Generalnie silnik bardzo fajny, przy normalnej jeździe w trasie potrafi spalić tyle co stare 1.8T. 

W poliftowych C7 występuje już poprawiony 3.0 TFSI 333 KM i 340 KM (różnią się tylko softem).  Wszystko zależy w jaki budżet celujesz. Ja bym tam na Twoim miejscu nie pchał się w C6: przestarzała buda, cięższa od C7, tiptronic 6 biegowy.

Tak sobie przemyślałem i faktycznie masz racje, za bardzo się napaliłem chyba. Może tez dlatego, że naczytałem się za dużo słabych opinii na temat tego silnika w c7, ale właśnie dzięki takim opiniom można trochę zejść na ziemię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz ciekawego przedlifta C7 z rynku usa. Niestety na europę szły ze skrzynią stronic która nie jest tak pancerna jak tip. Akurat 3.0 TFSI w budzie C7 to jedna z lepszych benzyn w tej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, audicoman napisał(a):

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz ciekawego przedlifta C7 z rynku usa. Niestety na europę szły ze skrzynią stronic która nie jest tak pancerna jak tip. Akurat 3.0 TFSI w budzie C7 to jedna z lepszych benzyn w tej budzie.

Nie wiem jeszcze jak z awaryjnością 3.0 bi tdi ale tez całkiem fajne przyrosty robią. Jakieś 450 koni i pod 800 niuta. Ale to 3.0 tfsi tez zacnie i to niezbyt wielka ilością modow. Nie to co w 1.8 T gdzie trzeba połowe auta wymienić żeby podnieść w okolice 300 koników i tych 400 Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zrobić 450 KM w bitdi to trzeba coś więcej niż tylko sam program. Sam intercooler Wagnera potrafi kosztować więcej niż sam soft i mniejsze kółko do 3.0 tfsi.

A co do bitdi to z małym przebiegiem ciężko kupić.  Jak nie robisz dużo km rocznie to bierz 3.0 tfsi silnik mniej problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...