Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocno stuka pod obciążeniem + dwa filmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

od momentu zakupu samochodu trapi mnie stukanie które odrobinę maleje jak silnik się nagrzeje tzn:

-podczas ruszania na 1 biegu słyszę wyraźnie rytmiczne stuki

-tak samo na 2 i 3 biegu, stukanie a wręcz walenie bardzo nasila się podczas mocnego obciążenia silnika np podczas przyspieszania

-stuki słyszalne są również na biegu jałowym ale po wciśnięci sprzęgła maleją

-przy zmianie biegu np z 1 na 2 to przy niskich obrotach zaraz po puszczeniu sprzęgła stuka bardzo wyraźnie po czym zanika i dopiero przy mocny dodaniu gazu stuka

-podczas próby ruszenia z 2 biegu na ręcznym to im bardziej silnik był obciążony ( bez dodawania gazu ) to stuki stają się wyraźniejsze

wiem że ciężko będzie na odległość coś ustali ale być może ktoś miał coś podobnego i się w tej sprawie wypowie ja obstawiam:

koło dwumasowe, panewki korbowodów, sworznie tłokowe.

1. stojąc w miejscu 2 bieg i próby ruszenia na hamulcu idealnie słychać jak zaczyna pukać od 0:04-0:11 / 0:19-0:27 / 0:37-0:43 uwaga na koniec filmu bo ostro coś jebnie :grin: ale to już nie wina auta.

https://www.youtube.com/watch?v=cnOjUXtlu7A

2. jadąc powoli pod górę na 1 biegu i zmiana na 2 ( niskie obroty )

https://www.youtube.com/watch?v=0xBwZPaw1OI&feature=youtu.be

pozdrawiam

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Piąty bieg przy prędkości 50km/h i pedał w podłogę jeśli będzie bardzo walić to dwumas. Panewki korbowodów raczej nie bo to auto by musiałoby mieć najechane prawie milion km. U siebie mam to samo że chrobocze sobie na jałowym najbardziej po przegonieniu auta ale jezdze juz tak od maja i nie pogarsza się czekam aż padnie i wtedy wymienie dwumas :D

Opublikowano (edytowane)

Piąty bieg przy prędkości 50km/h i pedał w podłogę jeśli będzie bardzo walić to dwumas. Panewki korbowodów raczej nie bo to auto by musiałoby mieć najechane prawie milion km. U siebie mam to samo że chrobocze sobie na jałowym najbardziej po przegonieniu auta ale jezdze juz tak od maja i nie pogarsza się czekam aż padnie i wtedy wymienie dwumas :D

miliona to one na pewno nie ma bo jakiś czas temu wymieniałem wahacze i były od nowości tyle by nie dały rady zrobić :D druga sprawa jest taka że u mnie nic nie chrobocze na jałowym itp fakt samochód mocno drży na niskich obrotach ale ponoć jak mnie zapewniał sprzedawca dwumasa została wymieniona na nową ale kij wie jaką czy przypadkiem nie jakaś regenerowana albo made in china :facepalm:

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano (edytowane)

drżenie możesz też mieć od padniętych poduszek. Na kanał i zobaczyć czy nie wyciekł olej jeśli wyciękł będzie koloru czerwonego. Warto też zerknąć na poduszki skrzyni jeśli to nie będzie to to trzeba bedzie sciągać skrzynie i patrzeć dwumas bo jeśli założył regenerowany to mógł się rozpaść.

Możesz sobie też otworzyć maskę wrzucić jedynkę zaciągnąć ręczny i jeśli silnik będzie się wychylał bardzo do przodu to są padnięte poduszki. i odwrotnie z biegiem wstecznym to wtedy silnik będzie nurkował w komorę.

Ja zawsze robię tak że jadę do mechanika i mowię mu co jest i ma to zrobić. Jeśli wymieni daną część i nie będzie to no to sorry ale płaci za daną część albo zwraca ją s powrotem bo partaczy jest pełno i mówię mu to przed wymianą żeby później nie było zdziwka on jest mechanikiem a nie ja i to on ma wiedzieć co się popsuło i co jest do wymiany a nie wymieniać pół auta i może to będzie to albo tamto.

Edytowane przez Jarek882
Opublikowano (edytowane)

byłem dzisiaj u mechanika aby to osłuchał przejechaliśmy kawałek i on twierdzi że na pewno nie są to panewki na korbach według niego jest to któryś pompowtrysk a dokładnie końcówka rozpylacza fakt na 4 cyl korekty są wysokie na jałowym +1.4 podczas jazdy nawet +2.7 jak myślicie może to być powodem tych stuków?

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Witam ja mam tak samo w moim samochodzie jak puszczam sprzeglo to zaczyna powoli stukac nie mam pojecia co to moze byc . Lukasz rozwiazales ten problem w swoim samochodzie!

Opublikowano

byłem dzisiaj u mechanika aby to osłuchał przejechaliśmy kawałek i on twierdzi że na pewno nie są to panewki na korbach według niego jest to któryś pompowtrysk a dokładnie końcówka rozpylacza fakt na 4 cyl korekty są wysokie na jałowym +1.4 podczas jazdy nawet +2.7 jak myślicie może to być powodem tych stuków?

Może być powodem takich stuków, tylko ja najpierw bym zaczął od wymiany uszczelniaczy na pompowtryskach i zamiany ich miejscami ( najgorszą z najlepszą )

Jest duże prawdopodobieństwo,że problem zniknie, a jeżeli tak się nie stanie to będziesz przynajmniej wiedział czy faktycznie jest problem z pompką, czy kompresją na czwartym :decayed:

Opublikowano

byłem dzisiaj u mechanika aby to osłuchał przejechaliśmy kawałek i on twierdzi że na pewno nie są to panewki na korbach według niego jest to któryś pompowtrysk a dokładnie końcówka rozpylacza fakt na 4 cyl korekty są wysokie na jałowym +1.4 podczas jazdy nawet +2.7 jak myślicie może to być powodem tych stuków?

Może być powodem takich stuków, tylko ja najpierw bym zaczął od wymiany uszczelniaczy na pompowtryskach i zamiany ich miejscami ( najgorszą z najlepszą )

Jest duże prawdopodobieństwo,że problem zniknie, a jeżeli tak się nie stanie to będziesz przynajmniej wiedział czy faktycznie jest problem z pompką, czy kompresją na czwartym :decayed:

dzisiaj auto trafiło do mechanika z samego rana sprawdzą kompresje i będziemy już co nieco wiedzieć jeśli wyjdzie że kompresja będzie słabsza na 4 to będzie to wskazywać na problem właśnie z tym cylindrem pierścienie, zawory itp jeśli jednak wyjdzie że jest ok to zdejmiemy czapkę i zamienimy miejscami 2 z 4 jeśli to nic nie da to miska olejowa zostanie ściągniętą i zobaczymy w jakim stanie są panewki i same tłoki bo mnie to wygląda na stuki ze sworznia tłokowego lub panewki ( mam jednak nadzieję że tam jest wszystko ok ) no i ostatnia chyba możliwość to sama skrzynia lub sprzęgło/dwumas dzisiaj chciałem sprawdzić czy pojawia się bice na sprzęgle gdy dodaje gazu, wiec wcisnąłem delikatnie sprzęgło w zasadzie to tylko dotknąłem i dałem mocnego buta i tu moje zdziwienie na 3 biegu przy prędkości 50 km/h sprzęgło się zaczęło ślizgać nie wiem czy to norma że one jest tak czułe czy coś tam się zaczyna dziać niedobrego :facepalm:

Opublikowano

Nie chcę Ciebie martwić, braciaka AFN w B5 pracował podobnie w końcu zaczęło napier..lać i stanął całkiem :naughty:

Trzy miechy szukał motoru, właśnie zrobił przekładkę i w starym sekcję zwłok :kox:

Co się okazało, urwała się jedna ze śrub mocujących drugą podporę wału i dla tego tak klekotało, aż w końcu ukręcił w miejscu tej podpory wał korbowy :decayed:

Rzadki przypadek, ale świeża sprawa, może warto by było sprawdzić chociaż mocnym magnesem , czy się coś w misce olejowej nie poniewiera :hi:

Opublikowano

Nie chcę Ciebie martwić, braciaka AFN w B5 pracował podobnie w końcu zaczęło napier..lać i stanął całkiem :naughty:

Trzy miechy szukał motoru, właśnie zrobił przekładkę i w starym sekcję zwłok :kox:

Co się okazało, urwała się jedna ze śrub mocujących drugą podporę wału i dla tego tak klekotało, aż w końcu ukręcił w miejscu tej podpory wał korbowy :decayed:

Rzadki przypadek, ale świeża sprawa, może warto by było sprawdzić chociaż mocnym magnesem , czy się coś w misce olejowej nie poniewiera :hi:

teraz to mi dałeś do myślenia, zaraz do nich dzwonie i niech ściągają te miskę zobaczymy co tam jest mam nadzieję że tylko olej :grin:

Opublikowano

Witam chcial bym sie dowiedziec jak ta sprawa sie zakonczyla z tym stukaniem pod obciazeniem Lukasz napisz co ci twuj mechanik zdiagnozowal?

Opublikowano (edytowane)

Hej

dzisiaj wracając z pracy zaraz po odpaleniu musiałem wycofać pod małe wzniesienie i usłyszałem bardzo wyraźne pukanie z lewej strony samochodu, powtórzyłem kilka razy cofanie i zawsze najgłośniej słychać je od strony kierowcy z prawej strony znacznie mniej dodatkowo pukanie pojawiało się nagle przy dość gwałtownym cofnięciu, gdy tylko odpuszczałem lub cofałem delikatnie było ono znacznie mniej słyszalne czyżby to lewy przegub wewnętrzny dawał takie oznaki lub też dyferencjał w skrzyni? co ważne ruszając na skręconych kołach w lewo stuki są bardziej wyraziste aniżeli ruszając/przyspieszając na skręconych w prawą stronę.

Edytowane przez Lukasz_200616

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...