Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A2 2004. Z Zetorka na Traktorka, 1.4 TDI 90KM. Sprzedany.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie chce mi sie pisac tutaj laboratów bo to nie ten dział ale musisz mi uwierzyc na słowo

Opublikowano

Przyjrzałem się dzisiaj jak wyglądają u mnie hamulce i wiem o czym piszesz dev. Ny dy rydy P&P nic większego ;/

Opublikowano

A tu jedna z pierwszych modyfikacji A2 :naughty: Trepkowa zrobiła, Trepek konsumował :kox:

1511113_794246310623020_7855966345657499

A tak poważnie to z okazji Trepkowych urodzin dostał odemnie taki torcik co by widział jaka gleba w aucie ma być :grin:

Opublikowano

A tu jedna z pierwszych modyfikacji A2 :naughty: Trepkowa zrobiła, Trepek konsumował :kox:

1511113_794246310623020_7855966345657499

A tak poważnie to z okazji Trepkowych urodzin dostał odemnie taki torcik co by widział jaka gleba w aucie ma być :grin:

Hohoho, grubo. Nadkola ładnie wypchnięte ;-) No to teraz musisz się postarać ;-) Jak coś służę miejscem w garażu ;-)

PS: Wszystkiego najlepszego kolego ;-)

Opublikowano

Przyjrzałem się dzisiaj jak wyglądają u mnie hamulce i wiem o czym piszesz dev. Ny dy rydy P&P nic większego ;/

trzeba zmienic zwrotnice, mozna tym sposobem przejsc na 280mm albo z inna zwrotnicą 288 lub 312mm

ale to juz sporo mieszania w gaciach

Opublikowano (edytowane)
Nadrabiam zaleglości:
- zdjęcie prezentu jaki dostałem od dziewczyny na urodziny czyli gałka S-LINE:
9aa4bbdd6812c91em.jpg 89916ac5c4ead83cm.jpg
- wymieniłem również wszystkie filtry oraz olej w samochodzie na Motula Specifica (oczywiście Trepkowa również mi bardzo pomagała i sama wymieniła filtr kabinowy), co ciekawe wszystkie stare filtry miały znaczki OOOO a ich data produkcji pokrywała się z zapisami z książki serwisowej co do ich wymiany :-)
Samochód od razu odżył, muszę go jeszcze przetestować ale spalanie też spadło.

Raczej Dev pozostanę przy obecnym rozmiarze, za dużo dlubania. Zrobię generalny remont hamulcy, części tylko ATE/TRW, zaciski pewnie rozbiorę, zobaczę w jakim są stanie, przesmaruję, nowe komplety uszczelnień itp.


Wczoraj z Trepkową wzieliśmy się za wymianę rozrządu w A2.
b58b349bd9b371e9m.jpg
Rozrząd, pompa wody, czujnik temperatury, termostat. Wszystko ori ;-)
Podczas wymiany rozrządu było kilka chwil zwątpienia:
1a610e997f402123m.jpg
Kilka chwil podekscytowania:
b1c592a98fbd9af3m.jpg
Nawet moja dziewczyna szukała swoich sił głęboko w dole, mówiąc ja pier ;-)
6cb5d52f8aa2249am.jpg
Choć roboty było nie mało, wkońcu się udało :D
1e2478f54738f6c8m.jpg
Oczywiście nie obeszło się bez problemów: spaliłem wczoraj bagnet oleju! Kabel od alternatora opadł mi w okolice miejsca gdzie bagnet wchodzi do silnika i mocno zaiskrzyło. Później jak sprawdzałem stan oleju to końcówka bagnetu była przypalona. Chwyciłem w palce i "trach", pękło.
Po odpaleniu był błąd i świeciła się kontrolka na liczniku, silnik trząsł się niczym galareta, korekcję skakały po -3/+3. Wykasowałem błąd, praca dalej była nieprawidłowa, zgasiłem i odpaliłem (jak na programistę przystało) i wszystko do normy wróciło.
Synchronizacja, z tego co logowałem, wynosi ok +0.6 w czwartej grupie. Silnik pracuje cicho, wczoraj jadąc 120-130km/h nie słyszałem pracy silnika tylko szum opływającego powietrza (a nawet Trepkową, która mówiła szeptem do mnie!).
Edytowane przez trepek
Opublikowano

ATL ma dwumase ??

Sporo jeździłem AMF'em fakt tam jest jednomas i turbo bez zmiennej geometrii ale słabo go wspominam.

Trząsł się jak nie wiem, odgłos jego pracy był straszny, dołu nie miał totalnie i do tego długą skrzynie co skutkowało ,że trzeba było nim jeździć jak benzyniakiem.

Opublikowano

ATL ma dwumasę.

Z którego roku jeździłeś AMF'em?

Od 2002r była zmiana w układzie wtryskowym i silniki były nieco cichsze a ATL to już wogóle odprężony itp. Z zewnątrz mój ATL chodzi ciszej niż 1Z, w środku jak się utrzymuję stałą prędkość to silnika nie słuchać, podczas przyśpieszania słuchać warkot ale przyjemnie to brzmi, jak bokser jakiś ;-)

Chociaż i tak to dalej 3 cylindry są.

Opublikowano

To była Ibiza z 2005 roku.

ATL ma pewnie inną charakterystyke mocy i momentu przez VTG bo mówię AMF pod tym względem to koszmar. trzeba go było kręcić jak benzyną a jak schodził poniżej 2tys/min to przestawał jechać i trząsł się.

Opublikowano

To była Ibiza z 2005 roku.

ATL ma pewnie inną charakterystyke mocy i momentu przez VTG bo mówię AMF pod tym względem to koszmar. trzeba go było kręcić jak benzyną a jak schodził poniżej 2tys/min to przestawał jechać i trząsł się.

Może się bał że zgaśnie ;-)

Opublikowano

NIgdy nie jeździlem AMF więc ciężko mi się wypowiedzieć.

Jeździłem jedynie moim ATL'em oraz wersją 3L o pojemności 1.2L i automatem. ATL całkiem sprawnie się porusza i przyśpiesza.

Opublikowano

Podczas wymiany rozrządu było kilka chwil zwątpienia:


ach te rozrządy w ciasnych poprzeczniakach :naughty:

Opublikowano

Straszna rzecz...

Jeszcze mi kuźwa znaki uciekły i blokady źle włożone miałem. Musiałem się posiłkować lusterkiem aby cokolwiek dojrzeć ;-)

Opublikowano

Napinacz dobrze masz naciagniety ?

Opublikowano (edytowane)

Napinacz dobrze masz naciagniety ?

Wydaje mi się, że tak. Najpierw włożyłem napinacz z zabezpieczeniem, później jak już pasek siedział ze wszystkimi rzeczami (rolka prowadząca, pompa wody itp) to wyjąłem zabezpieczenie z rolki i napiąłem go aby strzałka była w otworze, dokręciłem go momentem 20NM + 45*.

Śruby od koła, którym synchronizację się ustawia, były wtedy poluzowane (a koło dane maks w prawo).

Korzystałem z informacji jakie dał mi Vivid.

Edytowane przez trepek
Opublikowano

Podczas wymiany rozrządu było kilka chwil zwątpienia:

ach te rozrządy w ciasnych poprzeczniakach :naughty:

Trepek lubi ciasno, ale bez przesady :kox:

Opublikowano

Napinacz dobrze masz naciagniety ?

Wydaje mi się, że tak. Najpierw włożyłem napinacz z zabezpieczeniem, później jak już pasek siedział ze wszystkimi rzeczami (rolka prowadząca, pompa wody itp) to wyjąłem zabezpieczenie z rolki i napiąłem go aby strzałka była w otworze, dokręciłem go momentem 20NM + 45*.

Śruby od koła, którym synchronizację się ustawia, były wtedy poluzowane (a koło dane maks w prawo).

Korzystałem z informacji jakie dał mi Vivid.

to teraz zablokuj dół i sprawdz blokade u góry

Opublikowano

Ogólnie po naciągnięciu napinacza blokada na górze nie chciała mi wyjść. Musiałem nieźle się naszarpać z nią.

Zrobiłem później 3 obroty wałem na sucho, wsadziłem dolną blokadę. Górną znowu ciężko wejść chciała ale spojrzałem na "ząbki" koła wałka rozrządu i znak 3Z był pomiędzy ząbkami.

Coś źle napięte?

Opublikowano

Jak gorna blokada wychodzila trzeba było popuscic te trzy 13-tki i lekko ruszyć kołem ze sruba 18-tka.

gdy Ci wyjdzie blokada skrecasz 13-tki i sprawdzasz synchro

Opublikowano

Synchro powinno być Ok. Później zrobiłem tak, że wlozylem górna blokadę (dalej z oporem wchodziła) a później dolna. Musze jeszcze synchronizację poprawić bo miałem na +0.6. Ale na dwa tygodnie mam samochód uziemiony i tak bo pekl mi wąż od wlewu oleju (ten pesel taki czarny) i jak pracuje silnik to olej się sączy. W Aso powiedzieli mi za niego 380zl...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...