Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki samochód polecacie na autostrady ?


ChilliPalmer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ponieważ ostatnio zmieniłem pracę i teraz codziennie dojeżdżam do pracy ok 120km dziennie, zastanawiam się nad przesiadką na samochód (najlepiej Audi :-) ) tzw. półkę wyżej (ale mam tutaj na myśli komfort - niekoniecznie klasę samochodu czy rocznik).

Spalanie także nie ma znaczenia pod warunkiem że jeśli będzie to duża benzyna w gazie to chciałbym się zmieścić w cenie 50zł/100km (na autostradzie). Kiedyś mój ojciec miał A6 C5 z 1998r z silnikiem 2.4 i tiptronic i przyznam się szczerze - nie spotkałem jeszcze samochodu który by mu dorównał w kwestii komfortu i wyciszenia oraz BEZAWARYJNOŚCI !

Obecnie poruszam się A4 B7 2.0tdi w automacie i po pierwsze - podróżuje się tym autem fajnie, tylko brakuje tego "płynięcia" po drodze jedynie przy szumie opon. Jednak to nie to wygłuszenie. ;-) Dynamika na autostradzie - ok, ale tylko do 160km/h później już czuć pewne niedostatki. Druga sprawa to awaryjność, nie oszukujmy się żeby spokojnie przesypiać noce należałoby jak zwykle wymienić pół silnika (bo niestety lista wad jest niemała). No po trzecie - zakochałem się w dźwięku benzynowych V6 i V8, szczególnie wolnossącego 4.2... :)

Aha, dosyć ważne - rok w rok na pewno będziemy tym autem poruszać się w 4 osoby (2+2 dzieci) na wakacje. Także trasy typu Polska - Hiszpania, czy Polska - Sycylia będą na pewno min. raz w roku.

Podam teraz swoje typy i z miłą chęcią posłucham co macie do powiedzenia o tych samochodach:

A6 C5 (najlepiej sedan) rok prod od 2001-2003 silniki które biorę pod uwagę to 3.0V6 i 4.2V8 (oczywiście z gazem - i gówno mnie obchodzi opinia o dużych zagazowanych silnikach :decayed: )

Mercedes W211 - najlepiej benzyny od 180KM w górę (tutaj diesli nie biorę pod uwagę)

Alfa Romeo 159 (albo 2.4JTDm Q4, 3.2V6)

Saab 9-3 z roczników od 2006 w górę

Mój budżet to od 25000zł do 30 000zł

Samochód ten będzie użytkowany przez ok 1 - 2lat (później biorę jakieś nowe Audi w leasing).

Teraz słucham opinii Szanownych Kolegów :):decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że nie masz co kombinować bo już sam wiesz co chcesz.Jak przyszłość wiążesz dalej z Audi to teraz sobie A6C5 zapodaj :):decayed:

4,2 jest jak na lekarstwo ale ASN już jakiegoś fajnego wyłapiesz.Takie coś z pewnością przyjemnie myka na autostradzie.Na temat 4,2 to pewnie więcej na A6 klub siędowiesz :hi:

Miłego szukania.Bo to bardzo miły wybór. :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 (S6) C5 z silnikami 2.8, 2.4, 4,2. - 3.0 to też fajny motor ale już nie tak wytrzymały jak 2.4 czy 2.8 który ma 193KM.
W 3.0 lubi pękać głowica i bardzo często padają cewki zapłonowe. Fajnie jeździ ale trzeba trafić na dobry egzemplarz mój dobry kumpel miał go w A4 B6 i zrobił nim 160 tys. km. więc wiem co pisze.

Ewentualnie popatrz za 2.7 bit ale eksploatacja tam już nie taka tania :)

W kasie do 30tyś kupisz spokojnie S6.

Ewentualnie W211 ale to tył napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bierz w211 naprawdę fajne komfortowe auto no i jak na tamte czasy zaawansowane technologicznie, nowoczesna stylistyka wnętrza oraz rozbudowany komputer którego niema A6C5 no i wygląd dużo ładniejszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzeba przyznać ze w211 stylistykę ma lepsza niz a6 c5 bo po niej widać upyw lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W211 ma SBC, przed kupnem diagnostyka w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sbc są już myczki i nie ma takiego dramatu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 C6 2.4 V6 może się zamieścisz w 30k. Auto klasa wyżej od wymienionych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak wziął z motorem w C5 I 3,0 albo 4,2 jak kolega rozważa.Te 2,4 w C6 to już zmodyfikowana ta V i mogą być koszty.Rozrząd z tyłu i padające napinacze przez zły olej i LL. :kwasny: Cewka to nie jakiś ogromny koszt i wszystkie naraz nie padną.A głowice pewno pękają jak się piłuje na zimnym albo jeździ lekceważąc objawy checka przez zapchane katy i wypadające zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/skoda-superb-full-opcja-v6-2-8-75-tys-przebiegu-C35252059.html

stary sprawdzony silnik....

skrzynia tiptronic

w miare świeży rocznik ....

to mój typ .. taka alternatywa do a6 c5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superb to taki uboższy Passat brakuje mu trochę z wyciszenia do A6 C5.
A jak nie C5 to ten W211 ma fajny silnik diesla CDI 270 177KM którego po lifcie zastąpił CDI 220 170KM
A jak brać benzynę to minimum E 280 , E320.

A8 D2 faaajne tylko roczniki juz starsze ale tak obowiązkowo 4.2 V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w benzynie to polecam Ci e60. Za 30 tys znajdziesz coś z 3l silnikiem coś koło 2004 r. Tylko ostrożnie kupuj, przed zakupem musi być sprawdzony przez fachowca, inaczej koszty kosmiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko auto, które pokonuje dziennie 120 km w trasie musi być przede wszystkim ... bezawaryjne. I tanie w eksploatacji (samo paliwo to nie wszystko).

Czyli jak najprostszy silnik, jak najlepszy stan i porządny pierwszy serwis.

Duży silnik z LPG - fajnie, tylko tankowanie co drugi dzień, więc jakaś tam uciążliwość - zależy gdzie się mieszka i gdzie stacja.

Ja bym obstawiał jakiegoś Superba 1.9 lub 2.8.

Sprawdzone silniki, stosunkowo "młode" roczniki i tanie częsci, a auto duże, czyli wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, dzięki za tak liczne i pomocne odpowiedzi. Zawęziliście mi dosyć mocno grono poszukiwań.

I odpowiadając - na wstępie odrzucam Superb'a bo zwyczajnie nie podoba mi się ten samochód.

Niestety również E60 odpada - mam kilkoro znajomych którzy nieźle przejechali się na tych samochodach i zwyczajnie je odradzają.

A8 D2 - po prostu mocno przestarzała sylwetka...

Zastanawia mnie dlaczego nikt nie pisze o AR 159 ? :-) Użytkowałem takowy samochód jako służbowy 2.4JTDm Q4 i byłem nim zauroczony, niestety za wiele km nią nie zrobiłem bo po 3ms odszedłem z firmy... natomiast przez ten okres czasu i jakieś 7500km nic się nie zepsuło.

Po głowie chodzi mi jeszcze VW Phaeton z silnikiem 3.2 benz. ale to w ogóle dla mnie wielki znak zapytania.

Tymczasem bardzo mocno ukierunkowaliście mnie na W211 - jestem osobą młodą (25lat) więc boję się tzw. etykietki "starego dziada taksówkarza". ;-)

Ale tak serio, cenię sobie komfort ponad wszystko W211 jest ponad czasowe - rzeczywiście, nawet w kombi wyglądają bardzo OK ! :-)

Co do kosztów eksploatacji - paliwo nie ma znaczenia (i tak firma za wszystko zwraca) + 80% kosztów napraw, także de facto nie muszę liczyć każdej złotówki 10 razy i jeździć 1.9tdi na czerwonym czy seicento 1.0 w gazie ;-)

Wszak nie pytałbym tutaj wtedy o takie samochody. Druga sprawa ile zaoszczędzę np. jeżdżąc luksusowym samochodem z wielkim silnikiem na gazie to już moja prywatna sprawa, czyż nie ? :-)

Jeszcze raz dzięki za rzeczowe odpowiedzi ! I w dalszym ciągu zachęcam do dyskusji !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak na firmę koszta to nie wiem nad czym ty się zastanawiasz :) Już powinieneś śmigać C5 4,2 :decayed:

Co do Alfy to diesle ok ale mówiłeś,że zakochałeś się w benzynie V6 a z tego co się orientuję i ludzie gadają to te jej 3,2 sobie lubi oliwę fajnie żłopać i to tak,że ALT wysiada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/audi-a8-salon-pl-quattro-tiptronic-C34717668.html

ja bym celował w takie auto, aukcja tylko dla przykładu

chyba nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje utrzymanie d3.... ;) duuużo więcej niż d2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/audi-a8-salon-pl-quattro-tiptronic-C34717668.html

ja bym celował w takie auto, aukcja tylko dla przykładu

chyba nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje utrzymanie d3.... ;) duuużo więcej niż d2

kolega pisze że paliwo i 80% napraw za free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...