Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi a4 1,6 avant bierze dużo oleju


cheetos1989

Rekomendowane odpowiedzi

witam...

ostatnio wymienilem rozrzad, filtry, olej, świece, termostat...i od tego czasu bierze olej...nawet sporo okolo 0.8l/500 km...sprawdzalem cisnienie w swiecach i mam wszystki blisko 13 wskazuja...w dodatku ubywa mi plyn chlodniczy...a co lepsze auto nie zosatawia plam i nie kopci na niebiesko...prosze o jakies info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ci przypadkiem nie podbiera oleju ? co do płynu to popatrz na węże .. gdzieś musi być jakiś ślad jak wrócisz z trasy do domu to połóż sobie pod silnik karton z pudła i zostaw go na noc powinno coś ci pokazać nawet znikome krople ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ci przypadkiem nie podbiera oleju ? co do płynu to popatrz na węże .. gdzieś musi być jakiś ślad jak wrócisz z trasy do domu to połóż sobie pod silnik karton z pudła i zostaw go na noc powinno coś ci pokazać nawet znikome krople ..

a czy audi a4 avant 1,6 2000 benzyna ma turbo? ogolnie nie znam sie na autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej to nie turbo ...heh hmmm


Patrzyłeś po silniku czy ci gdzieś nie ubywa od dawna to ci się pojawia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze cisnienie może masz ok na garczkach to nie znaczy że nie łyka oleju tulejami...pełne obroty na postoju tzw przygazówki i zobacz czy nie chlapie w wydechu olejem...skoro ubywa płynu to jak kolega wyżej albo wyciek na układzie jakiś znikomy ewentualnie sprawdz pod zbiornikiem wyrównawczym co sie dzieje i posłuchaj w kabinie czy nie słychać bulgotania,przelewania wody z nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic wlasnie tez nie chlapie olejem na postoju na gazie...ale sprawdze z kartonem sposob...ale tyle oleju to szok...i ani sladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam wyciek. No chyba ze silnik suchy jak pieprz. Może to tylko kwestia szukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z wyciekaniem płynu też mi leciało. Wyciek był między blokiem silnika, a króćcem plastikowym (tam gdzie siedzi termostat). Stare uszczelnienie puściło i leciało, posmarowałem czerwonym silikonem króciec, skręciłem i do dziś mam spokój z uciekaniem płynu. Jeżeli mechanik Ci zmieniał termostat to myślę, że źle uszczelnił właśnie ten króciec i z niego leci. Diagnoza ciężka bo słaby dostęp i ja musiałem wyciągać alternator aby to zobaczyć.

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też miałem podobny problem z płynem bo nie mogłem namierzyć miejsca gdzie cieknie a to dlatego bo okazało się że ciekło mi z tyłu silnika z wężyka i kapało prosto na skrzynie biegów co skutkowało podczas jazdy że od temperatury wysychało i nic nie było widać ale po jakimś czasie udało się znaleźć to miejsce. a jesli chodzi o branie oleju to pewnie na początek kłania się wymiana uszczelniaczy zaworowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej o tych uszczelniaczach? Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy trzeba rozbierać auto? Ogólnie ciśnienie dobre to nie powinna przyczyną być uszczelka pod głowica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przy uszczelkę to olej by wywalało na zewnątrz, wtedy by było to widać ewentualnie olej poszedł by w wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to nie ma jak sprawdzic czy to jest w 100% winna uszczelniaczy zaworowych tylko po prostu trzeba je wymienić z tego co kiedyś słyszałem to że da się je wymienić bez jakiegos wiekszego rozbierania silnika bo jeżeli się okaże że po wymianie nadal ubywa to wtedy już zapewne zapieczone pierścienie na tłokach a to już wiecej rozbierania silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze zaworowe to jest groszowa sprawa ale jesli chodzi o robociznę to nie pomoge bo mi robił z rodziny mechanik za free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum wszyscy polecają olej MOTUL X-CESS 5W40 i taki sam mi polecili i takowy zastosowałem oczywiście przed zmianą z pół syntetyka na pełny zastosowałem płukankę oczywiście też motula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek to ja zmieniałem uszczelniacze bez zwalania głowicy xd

Ale przy takich ubytkach nie ma opcji ze nie kopci, daj mu do odciny na ciepłym silniku i niech ktoś patrzy, jeżeli naserio nic nie kopci to nie ma sensu bawić się w pierścienie albo uszczelniacze bo to nie tedy droga, dodam że u mnie przy około 1l na 1 tys przy odcinie nic nie było za autem widać xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie jak miałem problem z braniem oleju przez silnik to tak jak kolega wyżej pisze przy wkręceniu silnika na wieksze obroty z tyłu był dym a te spaliny było czuć olejem ewidentnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem bierze mi około 1l na 1000 km, w spalinach ni czuć oleju. Rozmawiałem z mechanikiem i twierdzi, że samo wymienienie uszczelniaczy zwykle pomaga na 50% jak robić to odrazu wymienić pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już zależy bo tak jak kolega wyżej pisał uszczelniacze można wymienić bez większego rozbierania silnika o ile mechanik do którego jeździsz będzie chciał tak zrobić bo jeżeli rozbierać silnik do wymiany uszczelniaczy to lepiej od razu zapodać nowe pierścienie bo po co potem płacić drugi raz za rozbieranie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...