Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Nagłe duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1 zawsze pokazuje od ostatniego odpalenia po trwającym co najmniej 2 h postoju. 2 pokazuje od kiedy została skasowana

Opublikowano

Albo też coś mam ze spalaniem ale jeżdząc na oponkach 195/65 15" mam bardzo ciężko zrobić 900 km na baku

Opublikowano

Ja mam 16'' ostatnio wlalem pełny bak zobaczymy ile zrobię

Opublikowano

Tylko ze silnik osiąga pełna moc jedzie normalnie, bieg jałowy jest stały nie skacze. A gdyby podawał za niskie ciśnienie to mógł by przerywać w wysokich obrotach.?

Aha no i spalanie z FIS a dystrybutora pokrywa się co do jednej dziesiątej.

Ok. Mam i Logi. Co mi się rzuciło w oczy Temperatura w Grupie 001, z dodatniej nagle na minusową??? Czy to czujnik temp.??

Zimny silnik (Logowane jakieś 20 sek. po uruchomieniu):

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 023,001

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,018,023

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000,003,007

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,004,001

Basic Settings:

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 011

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 003

Ciepły Silnik:

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 003 BS

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000,001,003

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,018,023

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 004,007

co z EGR? Zaślepiony?

Opublikowano (edytowane)

Nie

Tylko ze silnik osiąga pełna moc jedzie normalnie, bieg jałowy jest stały nie skacze. A gdyby podawał za niskie ciśnienie to mógł by przerywać w wysokich obrotach.?

Aha no i spalanie z FIS a dystrybutora pokrywa się co do jednej dziesiątej.
Ok. Mam i Logi. Co mi się rzuciło w oczy Temperatura w Grupie 001, z dodatniej nagle na minusową??? Czy to czujnik temp.??

Zimny silnik (Logowane jakieś 20 sek. po uruchomieniu):
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 023,001
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,018,023
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000,003,007
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,004,001

Basic Settings:
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 011
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 003


Ciepły Silnik:
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 003 BS
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000,001,003
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,018,023
VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 004,007


co z EGR? Zaślepiony?

No właśnie nie. Ale nie wiem czy działa prawidłowo.

No więc jestem po wymianie czujnika temperatury. Zakupiłem czujnik firmy EPS cena 70zł. Dziś rano podepnąłem kompa i zrobiłem logi... Na moje oko dalej jest coś nie tak z tymi temperaturami. Komputer nie pokazał żadnych błędów. Oceńcie i powiedzcie co moze byc nie tak:

Temperatura na zewnątrz +3.0. Pomiar dokonywany przed uruchomieniem:

http://vaglog.pl/log_201140.htmlGrupa 003 Instruments

http://vaglog.pl/log_201141.htmlGrupa 007 Engine

Temperatura na zewnątrz +3.0. Pomiar dokonywany zaraz po uruchomieniu:

http://vaglog.pl/log_201142.htmlGrupa 007,003,001 Engine

Temperatura na zewnątrz +3.0. Pomiar dokonywany jakieś 10 min. po uruchomieniu:

http://vaglog.pl/log_201143.htmlGrupa 007 Engine Tutaj patrzeć na dół logów, z piątku 23.01 z godziny 11.40 ( nie wiem czemu się tu pojawiły jakieś logi z wtorku)

http://vaglog.pl/log_201144.htmlGrupa 003 Instruments

Coś szaleją te temperatury ale nie potrafie tego zdiagnozować..

Edytowane przez mrc2410
Opublikowano

Czy kolega sprawdzał stan przewodów od czujnika temperatury do sterownika silnika?

Może się utleniły lub skorodowały.

Trzeba sprawdzić opornośc żył.

Opublikowano

Na niektórych kabelkach była zdarta izolacja. Ale nie był żaden przerwany. Założyłem termokurcze na każdy kabelek i owinąłem taśmą parcianą izolacyjną. Powiedz mi kolego jeszcze jak dokonać pomiaru oporności? Coś się domyślam że trzeba będzie miernik i jeden koniec do wtyczki drugi do wtyczki w komputerze tak? I w które styki przyłożyć miernik? I jaka powinna być oporność? Dzieki za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Przewody potrafią się utlenić w miejscu gdzie jest zaciśniety konektorek.

Trzeba sprawdzić oporność żył od czujnika do sterownika silnika.

Niestety schematu i kolorów nie pamiętam.

Sprawdź przy okazji połączenie masowe sterwnika silnika.

Najlepiej wyjąć czujnik z obudowy i bez odłączania przewodów zanurzyć w gotującej się wodzie (np. kubek).

W twoim przypadku możesz to zrobić na starym czujniku bez upuszczania płynu.

Jak wszystko jest OK to po właczeniu zapłonu wskaźnik temperatury powinien wskazywać ponad 90 stopni.

Ponadto jak czujnik będzie sprawny to VAG równiez wskaże odpowiednio wysoką temperaturę.

Z tego co pamiętam to przy ok. 100 stopni powinno być 200 ohmów rezystancji.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

No i po przejechaniu 108 kilometrów zatankowałem. Weszło 6.8L na fisie pokazuje 6.7L wiec pokazuje dobrze. Ale wg mnie za dużo spalił. Ok 80 km jechałem autostrada i 20 km taka dwupasmówka. Nie więcej niż 130

Witam.

Po przeczytaniu niektórych postów robi mi się słabo (mówię o takich jak ten). Niektórzy ludzie wg mnie nie powinni mieć w samochodzie żadnego komputera, wyświetlacza, itp. Dokładnie chodzi mi o ten fragment: "Ale wg mnie za dużo spalił". Człowieku wiem co mówię bo też jeżdżę 1.9 tdi 130 ps AVF. Jeżeli uważasz, że A4 będzie jeżdziło na oparach 3.5l / 100 km (wiem,że przesadzam ale robię to celowo, bo nie raz w kolejce do kasy w sklepie się słyszy jak to mój 1.9 tdi mało pali) to się mylisz. Jeżeli kupiłeś to auto i myślisz, że tak będzie to cię rozczaruje NIE BĘDZIE. Szybkie pytanie? Ile wg Ciebie ten samochód powinien palić: na trasie i w cyklu mieszanym?? Szukasz oszczędnej jazdy to kup Seicento albo Tico i je zagazuj. To po pierwsze. A po drugie to idac tym tokiem myślenia i przy tym problemie to juz dawno auto powinno trafić do diesel serwisu. Czytając niektóre posty ręce opadają. A tak poza tym to w niedługim czasie połowa użytkowników samochodów bez Vaga nie będzie już w stanie stwierdzić że im się zarówka przepaliła albo, że w silniku nie ma dostatecznej ilości oleju itp. Ludzie nie róbmy z prostych rzeczy intelektualnych barier. Aha i jeszcze jedno. Jeżeli się komuś wydaje (mówię ogólem), że auto klasy A4 będzie się bezawaryjnie sprawować na zamiennikach z niższej półki to się rozczaruje. W obecnych czasach przy wszechobecnej chińszczyżnie trzeba uważnie patrzeć na to co się wkłada do auta. NP: Ludzie kupują kompletne zestawy zawieszenia z allegro za 500 pln + przesyłka i się dziwią jakie to badziewne i żle przemyślane zawieszenie jest w Audi, albo np poduszkę silnika z czujnikiem wypełnioną olejem zastępują zwykłą gumowa, bo przecież tak samo wygląda. PS: wyłącz całkiem FIS albo przynajmniej wskazania spalania delektuj się jazdą a nie stresuj się niepotrzebnie :)To na tyle. Tymczasem. Pozdro dla kumatych. OVER

Opublikowano (edytowane)

Ale chłopie dokładnie poczytaj posty... i temat. Nie narzekam ze a4 za dużo pali tylko ze zauważyłem ZWIĘKSZONE spalanie porównując do tych samych tras robionych każdego dnia.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mrc2410
Opublikowano

No i po przejechaniu 108 kilometrów zatankowałem. Weszło 6.8L na fisie pokazuje 6.7L wiec pokazuje dobrze. Ale wg mnie za dużo spalił. Ok 80 km jechałem autostrada i 20 km taka dwupasmówka. Nie więcej niż 130

Witam.

Po przeczytaniu niektórych postów robi mi się słabo (mówię o takich jak ten). Niektórzy ludzie wg mnie nie powinni mieć w samochodzie żadnego komputera, wyświetlacza, itp. Dokładnie chodzi mi o ten fragment: "Ale wg mnie za dużo spalił". Człowieku wiem co mówię bo też jeżdżę 1.9 tdi 130 ps AVF. Jeżeli uważasz, że A4 będzie jeżdziło na oparach 3.5l / 100 km (wiem,że przesadzam ale robię to celowo, bo nie raz w kolejce do kasy w sklepie się słyszy jak to mój 1.9 tdi mało pali) to się mylisz. Jeżeli kupiłeś to auto i myślisz, że tak będzie to cię rozczaruje NIE BĘDZIE. Szybkie pytanie? Ile wg Ciebie ten samochód powinien palić: na trasie i w cyklu mieszanym?? Szukasz oszczędnej jazdy to kup Seicento albo Tico i je zagazuj. To po pierwsze. A po drugie to idac tym tokiem myślenia i przy tym problemie to juz dawno auto powinno trafić do diesel serwisu. Czytając niektóre posty ręce opadają. A tak poza tym to w niedługim czasie połowa użytkowników samochodów bez Vaga nie będzie już w stanie stwierdzić że im się zarówka przepaliła albo, że w silniku nie ma dostatecznej ilości oleju itp. Ludzie nie róbmy z prostych rzeczy intelektualnych barier. Aha i jeszcze jedno. Jeżeli się komuś wydaje (mówię ogólem), że auto klasy A4 będzie się bezawaryjnie sprawować na zamiennikach z niższej półki to się rozczaruje. W obecnych czasach przy wszechobecnej chińszczyżnie trzeba uważnie patrzeć na to co się wkłada do auta. NP: Ludzie kupują kompletne zestawy zawieszenia z allegro za 500 pln + przesyłka i się dziwią jakie to badziewne i żle przemyślane zawieszenie jest w Audi, albo np poduszkę silnika z czujnikiem wypełnioną olejem zastępują zwykłą gumowa, bo przecież tak samo wygląda. PS: wyłącz całkiem FIS albo przynajmniej wskazania spalania delektuj się jazdą a nie stresuj się niepotrzebnie :)To na tyle. Tymczasem. Pozdro dla kumatych. OVER

Ale chłopie dokładnie poczytaj posty... i temat. Nie narzekam ze a4 za dużo pali tylko ze zauważyłem ZWIĘKSZONE spalanie porównując do tych samych tras robionych każdego dnia. Tak na marginesie wpisz sobie w YouTube Marcin Gaś RPP. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

No i po przejechaniu 108 kilometrów zatankowałem. Weszło 6.8L na fisie pokazuje 6.7L wiec pokazuje dobrze. Ale wg mnie za dużo spalił. Ok 80 km jechałem autostrada i 20 km taka dwupasmówka. Nie więcej niż 130

Witam.

Po przeczytaniu niektórych postów robi mi się słabo (mówię o takich jak ten). Niektórzy ludzie wg mnie nie powinni mieć w samochodzie żadnego komputera, wyświetlacza, itp. Dokładnie chodzi mi o ten fragment: "Ale wg mnie za dużo spalił". Człowieku wiem co mówię bo też jeżdżę 1.9 tdi 130 ps AVF. Jeżeli uważasz, że A4 będzie jeżdziło na oparach 3.5l / 100 km (wiem,że przesadzam ale robię to celowo, bo nie raz w kolejce do kasy w sklepie się słyszy jak to mój 1.9 tdi mało pali) to się mylisz. Jeżeli kupiłeś to auto i myślisz, że tak będzie to cię rozczaruje NIE BĘDZIE. Szybkie pytanie? Ile wg Ciebie ten samochód powinien palić: na trasie i w cyklu mieszanym?? Szukasz oszczędnej jazdy to kup Seicento albo Tico i je zagazuj. To po pierwsze. A po drugie to idac tym tokiem myślenia i przy tym problemie to juz dawno auto powinno trafić do diesel serwisu. Czytając niektóre posty ręce opadają. A tak poza tym to w niedługim czasie połowa użytkowników samochodów bez Vaga nie będzie już w stanie stwierdzić że im się zarówka przepaliła albo, że w silniku nie ma dostatecznej ilości oleju itp. Ludzie nie róbmy z prostych rzeczy intelektualnych barier. Aha i jeszcze jedno. Jeżeli się komuś wydaje (mówię ogólem), że auto klasy A4 będzie się bezawaryjnie sprawować na zamiennikach z niższej półki to się rozczaruje. W obecnych czasach przy wszechobecnej chińszczyżnie trzeba uważnie patrzeć na to co się wkłada do auta. NP: Ludzie kupują kompletne zestawy zawieszenia z allegro za 500 pln + przesyłka i się dziwią jakie to badziewne i żle przemyślane zawieszenie jest w Audi, albo np poduszkę silnika z czujnikiem wypełnioną olejem zastępują zwykłą gumowa, bo przecież tak samo wygląda. PS: wyłącz całkiem FIS albo przynajmniej wskazania spalania delektuj się jazdą a nie stresuj się niepotrzebnie :)To na tyle. Tymczasem. Pozdro dla kumatych. OVER

po drugie byś dokładnie czytał to byś się doczytał ze miałem uszkodzony czujnik temp. który przy temperaturze otoczenia +3 wysyłał informacje do kompa ze temp. cieczy wynosi -12... I co to nie mogło powodować zwiększonego spalania?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ale chłopie dokładnie poczytaj posty... i temat. Nie narzekam ze a4 za dużo pali tylko ze zauważyłem ZWIĘKSZONE spalanie porównując do tych samych tras robionych każdego dnia. Tak na marginesie wpisz sobie w YouTube Marcin Gaś RPP. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ale chłopie dokładnie przeczytałem posty i powiem Ci tyle,że nigdy nie bedziesz miał na tej samej trasie takich samych warunków (widząc filmy z you tube powinieneś to raczej wiedzieć). Co dzień jeżdże do pracy od lat tą samą trasą, tym samym autem, bez jakiegoś remontu silnika i spalanie pokazuje jak pokazuje, Zatankował bym auto do pełna do pierwszego odbicia dystrybutora i wyjeżdził kilka baków porównując ilośc kilometrów vs ilośc spalonego paliwa (baaaardzo dużo zależy od jakości paliwa i tylko nie mów mi,że się tankujesz na SHELLu lub BP bo np.znajomemu zamarzło zimowe paliwo właśnie z BP) . Rozwala mnie na łopatki od razu "rozbieranie" auta na czynniki pierwsze albo wszechobecne VAGOWANIE. A tak na marginesie o ile wzrosło spalanie albo z ilu? No bo sorry ale wg mnie spalanie rzędu 6.7 l jeszcze w quattro nie jest NAGŁYM DUŻYM SPALANIEM. I jeszcze jedno po obejrzeniu filmów z YouTube jaj mi nie urwało z wrażenia. Pozdrawiam.

Edytowane przez Goryl
Opublikowano

Mi też z Bp zamarzlo. Dwa że ich dostawca przynajmniej u mnie to Orlen.

Opublikowano

Trasa 30 km prędkość nie więcej niż 100 potrafiłem zejść do 5.4. Teraz ni uja 8.0 do max 7.5

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ale chłopie dokładnie poczytaj posty... i temat. Nie narzekam ze a4 za dużo pali tylko ze zauważyłem ZWIĘKSZONE spalanie porównując do tych samych tras robionych każdego dnia. Tak na marginesie wpisz sobie w YouTube Marcin Gaś RPP. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ale chłopie dokładnie przeczytałem posty i powiem Ci tyle,że nigdy nie bedziesz miał na tej samej trasie takich samych warunków (widząc filmy z you tube powinieneś to raczej wiedzieć). Co dzień jeżdże do pracy od lat tą samą trasą, tym samym autem, bez jakiegoś remontu silnika i spalanie pokazuje jak pokazuje, Zatankował bym auto do pełna do pierwszego odbicia dystrybutora i wyjeżdził kilka baków porównując ilośc kilometrów vs ilośc spalonego paliwa (baaaardzo dużo zależy od jakości paliwa i tylko nie mów mi,że się tankujesz na SHELLu lub BP bo np.znajomemu zamarzło zimowe paliwo właśnie z BP) . Rozwala mnie na łopatki od razu "rozbieranie" auta na czynniki pierwsze albo wszechobecne VAGOWANIE. A tak na marginesie o ile wzrosło spalanie albo z ilu? No bo sorry ale wg mnie spalanie rzędu 6.7 l jeszcze w quattro nie jest NAGŁYM DUŻYM SPALANIEM. Podrawiam.
To gdzie tankujesz?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Trasa 30 km prędkość nie więcej niż 100 potrafiłem zejść do 5.4. Teraz ni uja 8.0 do max 7.5

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ale chłopie dokładnie poczytaj posty... i temat. Nie narzekam ze a4 za dużo pali tylko ze zauważyłem ZWIĘKSZONE spalanie porównując do tych samych tras robionych każdego dnia. Tak na marginesie wpisz sobie w YouTube Marcin Gaś RPP. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ale chłopie dokładnie przeczytałem posty i powiem Ci tyle,że nigdy nie bedziesz miał na tej samej trasie takich samych warunków (widząc filmy z you tube powinieneś to raczej wiedzieć). Co dzień jeżdże do pracy od lat tą samą trasą, tym samym autem, bez jakiegoś remontu silnika i spalanie pokazuje jak pokazuje, Zatankował bym auto do pełna do pierwszego odbicia dystrybutora i wyjeżdził kilka baków porównując ilośc kilometrów vs ilośc spalonego paliwa (baaaardzo dużo zależy od jakości paliwa i tylko nie mów mi,że się tankujesz na SHELLu lub BP bo np.znajomemu zamarzło zimowe paliwo właśnie z BP) . Rozwala mnie na łopatki od razu "rozbieranie" auta na czynniki pierwsze albo wszechobecne VAGOWANIE. A tak na marginesie o ile wzrosło spalanie albo z ilu? No bo sorry ale wg mnie spalanie rzędu 6.7 l jeszcze w quattro nie jest NAGŁYM DUŻYM SPALANIEM. Podrawiam.
To gdzie tankujesz?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Orlen i nie dlatego, że mają super paliwo tylko mam same Orleny w pobliżu (niestety tam też się trafi liche paliwo). Czasami, teraz rzadko jak jadę do Niemiec i zatankuje na Aralu kocioł do pełna to możesz mi wierzyć , że silnik inaczej pracuje (równiej) no i oczywiście więcej kilometrów zrobię.W Polsce masz jedne z najgorszych jakościowo paliw w europie a i przez ekologów bardziej suche poprzez zredukowanie ilości siarki w ON co niestety ma wpływ na układ paliwowy a co za tym idzie silnik. Pozdrawiam

Edytowane przez Goryl
Opublikowano (edytowane)

c32ad055bdd61a64ce3e9ca3429ffd1c.jpg

Dzięki Ci bardzo. Przyda się. Bo dalej coś z ta temperatura mi wariuje ten czujnik. Ostatnio po nocnym postoju samochodu przy włączeniu zapłonu zalaczyl się również wentylator. A wskazówka na liczniku pokazywała dobrze. Tzn poniżej 50.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mrc2410
Opublikowano (edytowane)

Są dwa czujniki temperatury, jeden daje sygnał na zegary, drugi do ECU. Rozumiem że wymieniałeś ten od ECU? ORI czy jakiś zamiennik?

Edytowane przez ruks
Opublikowano (edytowane)

Orlen i nie dlatego, że mają super paliwo tylko mam same Orleny w pobliżu (niestety tam też się trafi liche paliwo).

Zgadza się. Niektóre stacje sprzedają paliwo korzystając z logo Orlen i wcale ich ON nie jest super jakości.

W BZA mam dwie stacje i na paliwie z jednej wychodzi 6,3 l/100 a z drugiej jak się postaram to 7,2 l/100.

Ktoś się za to powinien wziąć. Masakra jak na "beszczela" oszukują.

Wracając do tematu.

Czujnik jest jeden, ale za to podwójny. Daje sygnał do licznika (termometr) i sterownika silnika.

Dlatego we wtyczce są 4 konektory.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Orlen i nie dlatego, że mają super paliwo tylko mam same Orleny w pobliżu (niestety tam też się trafi liche paliwo).

Zgadza się. Niektóre stacje sprzedają paliwo korzystając z logo Orlen i wcale ich ON nie jest super jakości.

W BZA mam dwie stacje i na paliwie z jednej wychodzi 6,3 l/100 a z drugiej jak się postaram to 7,2 l/100.

Ktoś się za to powinien wziąć. Masakra jak na "beszczela" oszukują.

Wracając do tematu.

Czujnik jest jeden, ale za to podwójny. Daje sygnał do licznika (termometr) i sterownika silnika.

Dlatego we wtyczce są 4 konektory.

Dokładnie tak. Czujnik jest jeden. I jego właśnie wymieniłem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Powiedzcie mi jeszcze taka rzecz. Aby wykluczyć ze czujnik jest uszkodzony. Mogę wziąść ten stary czujnik zapodać go do np gotujacej się wody i zmierzyć rezystancje na pinach 1 i 3? I porównać z tabelą? Jeśli bezpośrednio na wyjściu pinow z czujnika będzie odpowiednia rezystancja znaczy że problem leży gdzieś w kabelkach? Dobrze rozumiem?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...