Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sonda Lambda ktoś pomoże?


daniel12896

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż od dłuższego czasu borykam się z sondą. Czy ktoś pomoże? Jaka powinna być jej wartość? Wykonałem logi na postoju niestety dynamicznych nie dam rady zrobić. Na Vag scope pokazują się dwie sinusoidy.
Sonda skacze sobie od 0.200 V do 0.700 V .


Logi:
http://vaglog.pl/log_199782.html




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy gwaltownym dodawaniu gazu i po odjeciu gazu pracuje dalej w tym zakresie? Sonda orginalna? Kable łatane czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie sonda jest nie oryginalna, byłem na szrocie dostałem worek sond i miałem sobie patrzeć. Kable przecięte i skręcone, bo wtyczka nie pasowała. I wciąż wyskakuje błąd sondy, ze nie aktywna a wartości pokazuje , Dziś podmieniałem inną oryginalną od Audi ale wartość stała na 0.9V i w środku chyba grzałka latała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie kiedyś kupiłem. Przy mnie gość wykręcił z takiego samego silnika, byłem pewien że dobra a tu lipa. W Twoim przypadku jest to samo, jeszcze jak piszesz że coś latało. Tylko kosz i kup nową sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja moc mam, spalanie to nie wiem bo na gazie jeżdżę , chyba aż takie złe nie jest, tylko obroty falują czasem jak głupie do czasu jak się nie zatrzymam no i też pojawia się błąd sondy, a sonda wartości pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niestety :( przepustnice czyszczona, wymieniana i wciąż to samo. Mam podejrzenia co do alternatora . Ale to już ostateczna myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś przewody podcisnienia te co wchodzą do przepustnicy?, dolot ? przepływomierz ? przyczyn jest bardzo duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody sprawdzone , dolot szczelny , przepływki mam dwie na oby dwóch tak samo chodzi , wcześniej wymieniałem. czujnik temperatury zmieniony , nie wiem co jeszcze by sprawdzić. wąż odpowietrzenia silnika tzw. odma wymieniona. Chyba, że głebiej gdzieś jeszcze są jakieś wężyki. najgorzej jak jest zimny silnik, potem już jest w miarę dobrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a to nie jest tak, że jak auto jeździ na lpg to błąd sondy wyskakuje, że tak powiem z automatu? Poprawcie mnie jeśli się mylę bo nie mam lpg ale gdzieś to słyszałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni mówią ze wyskakuje błąd mieszanki mi również ale nie ma to na nic wpływu jak jeżdżę na samej benzynie błędu niema tylko na przełączaniu na gaz wychodzi i to wszystko

A odnośnie tych falujacych obrotów to w 1.6 normalka aczkolwiek chyba rozwiązałem ten problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz się podzielić jak to zrobiłeś? No właśnie u mnie sonda na Benz jak sprawdzam na Vagu ładnie faluje, a na gazie jak sprawdzam programem ACGasSynchro stoi na 3,8V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli blad wyskakuje po przełączeniu na gaz to radził bym podjechać do innego gazownika bo prawdopodobnie zle zgrany sterownik od gazu z komputerem auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem falowania w zasadzie występuje w korkach lub na manewrach typu parkowanie oraz po wduszeniu sprzęgła podczas jazdy ale tylko i wyłącznie gdy przed zafalowaniem obroty silnika są poniżej 2000 i oczywiście na nagrzanym silniku robiłem testy w różnych konfiguracjach i gdy obroty zawsze miałem ponad 2000 falowanie nie występowało wiec zaczęło świtac w głowie ze na wolnych obr i w korkach podciśnienie jest słabe wiec odpowiedz była gotowa ssący puszcza i gdzieś jest nieszczelnośc w moim wypadku między uszczelka po nagrzaniu robiła się szczelina i powodowała spadki po wymianie mogę nawet na sprzęgle bez gazu ruszać i nic nie faluje

Oczywiście dodam że dotyczy to benzyny i LPG jednak na gazie może być to bardziej odczuwalne

oczywiście wszystkie wężyki rury dolotu przeplywki i przepustnice mamy sprawne

Edytowane przez sebidi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dobra myśl. Ja mam kiedy cofam np. kiedy kręcę kierownicą podczas toczenia, podczas parkowania. I dokładnie też jak jadę wolno np za kimś w korku i wrzucę luz.
O jaką uszczelkę chodzi ? tu koło przepustnicy Czy ta uszczelka przy silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka łącząca kolektor ssący 12 zł w intercarsie kosztuje a najlepiej cały kolektor obejrzeć czy pekniety nie jest

Ta duża co łączy kolektor z silnikiem

Edytowane przez sebidi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...