Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW E38 740d


Gracjan

Rekomendowane odpowiedzi

Dupowóz, przesiadka z E39 na E38...

Po przyjeździe...

t6iMC5X.jpg

OeSrY01.jpg

Jak zwykle na początek zmiana oleju z filtrem i filtrów kabinowych:

g7STBi4.jpg

Detailingi, na razie tak na szybko żeby nie było wstydu jeździć, na wiosnę konkrety.

pYqa5Qw.jpg

9qK2fW2.jpg

MPsKv5y.jpg

rrkejQZ.jpg

TvHNVgp.jpg

mQjQFSz.jpg

0ZcVhpV.jpg

EtnY6cI.jpg

Eg2shir.jpg

svH2MQM.jpg

APdNacW.jpg

NNBLhps.jpg

BmWw9TO.jpg

3amF9yI.jpg

W0JiCXk.jpg

EXVdFJd.jpg

NGrb1jk.jpg

Cnq6rfJ.jpg

oUnUcny.jpg

Na gotowo:

0uoFc9U.jpg

Mn4qhf5.jpg

Z4i7kB3.jpg

yvq7xmK.jpg

zWQRZM0.jpg

6WpHH1U.jpg

lrM4HYj.jpg

zeAvsj3.jpg

1xW5A7B.jpg

XYBT7sR.jpg

Zakupy...

ByEljif.jpg

Na pierwszy ogień czyszczenie EGR.

9lDp7sg.jpg

ZzU0xra.jpg

boeNkvM.jpg

M1lW49A.jpg

I1BL6uZ.jpg

vODXCOf.jpg

Na jakiś czas spokój...

Wymiana oleju w dyferencjale, po 14 latach ma już dość.

qXvxvUn.jpg

Ładna pogoda więc trzeba korzystać...

Na pierwszy ogień wymiana uszczelki pod miską olejową i kontrola śrub pompy oleju ( wada silników V8, lubią się odkręcać i wiadomo jak to się może skończyć ).

Pierwsze co osłony robią wylot:

MSR7ZT6.jpg

Trzeba oczyścić miejsce wokół miski żeby po jej odkręceniu jakiś syf nie wpadł do miski z olejem który trzeba wlać do silnika ponownie.

TCVEcLn.jpg

1HChJp9.jpg

Spuszczamy olej i można odkręcać miskę:

7OjtRfa.jpg

hZi5UzC.jpg

Śruby pompy oleju wkręcone na nowo dla pewności na kleju.

Wszystko wyczyszczone, można przykręcać miskę z nową uszczelką i nową śrubę spustową wraz z uszczelką:

jXSdmqs.jpg

Olej wlany, jedna robota gotowa...

0xOFVUf.jpg

Kolejna sprawa, myślałem że wytrzymam do wiosny i odmaluje zaciski przy okazji wymiany klocków ale nie wytrzymałem, nie mogłem patrzeć na czerwone - ten kto to pomalował na taki kolor powinien smażyć się w piekle ;-)

tbZt6mU.jpg

lavydSB.jpg

5cBOBN9.jpg

Można brać się za czyszczenie, odtłuszczanie i malowanie...

TLKFsOT.jpg

TvN6EzP.jpg

CpDoATM.jpg

Nt9NCgz.jpg

Wygląda jak powinno wyglądać od początku ;)

Na koniec cieknący przewód od wspomagania, przy okazji wymiana płynu do wspomagania + płukanie układu, ale to już do ogarnięcia w zaprzyjaźnionym warsztacie.

02b4FU9.jpg




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawują się te silniki? jakie są ich największe wady?

tak poza tym to 7ka bardzo ładna, moje marzenie jako nastolatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petarda!

..olej i filtr w skrzyni??

Do wymiany, planuje w przyszłym miesiącu ogarnąć... Musze znaleźć kogoś kumatego co wymienia metodą dynamiczną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikny

Czym robiłeś koncówki wydechu? Bo u mnie wywaliłem dpf, cześciej musze przecierać, ale nie mam pomysłu czym, żeby był efekt podobny jak u Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikny

Czym robiłeś koncówki wydechu? Bo u mnie wywaliłem dpf, cześciej musze przecierać, ale nie mam pomysłu czym, żeby był efekt podobny jak u Ciebie

Wełna stalowa + pasta do polerowania metalu Mothers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 7 nadal mają coś w sobie, piękna, do tego podejście do tematu profi, btw czym czyścisz elementy ze smaru??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna i nieźle ogarnięta po zakupie 7 :)

Naskrob co nieco o silniku.. duża różnica w komforcie pomiędzy e39 a e38?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna i nieźle ogarnięta po zakupie 7 :)

Naskrob co nieco o silniku.. duża różnica w komforcie pomiędzy e39 a e38?

Silnik 3,9l V8 Biturbo 245KM 560NM, diesel całkiem przyjemny, nie "klekota", nie kopci, spalanie jak na razie wychodzi 13l/100km w mieście i 9-10l/100km w trasie, jak na 2 tony i automat nie ma chyba tragedii.

Porównując komfort w E38 a E39 to można powiedzieć że w E39 go nie ma wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą robotę odwaliłeś przy tym aucie, szacun! :D Potrzeba takich zadbanych klasyków. Btw. na e39 siedzą fele od m6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wygląda w tym srebrnym kolorze. Felgi to 19" ?

Dobry "kanał" w garażu :)

Felgi 19" z E66.

"kanał" daję radę :decayed:

Dobrą robotę odwaliłeś przy tym aucie, szacun! :D Potrzeba takich zadbanych klasyków. Btw. na e39 siedzą fele od m6?

Felgi to repliki, wzór tak jak piszesz M5/M6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba dynamicznie wymieniac oliwy w skrzyni.

Zdejmujesz miche, wymieniasz filtry, zalewasz, odpalasz i uzupelniasz do stanu.

wymiana max co 50000km

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba dynamicznie wymieniac oliwy w skrzyni.

Zdejmujesz miche, wymieniasz filtry, zalewasz, odpalasz i uzupelniasz do stanu.

wymiana max co 50000km

Ale wtedy spływa tylko 8l z 13, wolałbym pozbyć się całości i zastąpić to wszystko świeżym olejem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...