dominpol Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Witam, dzisiaj zabrałem się za naprawę układu sai gdyż co jakiś czas mi wyświetla się błąd na desce rozdzielczej (16975). Sprawa wygląda tak ze dotarłem juz do zaworu kombinowanego i brakuje w nim jednego elementu . Mianowicie małej rurki do której ( tak sądzę) powinien być podłączony jakiś przewód. A może myle się w tym typie silNika jest to niepotrzebne ?? Może ktoś już się z tym spotkał ? Z góry dzięki za pomoc . Aha numer części to 068131101g
krzysiekml Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 tak dokładnie powinien być cienki kruciec i jak nikt nie grzebał w ECU to jest to potrzebne.
dominpol Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2015 Sugerując się filmem z YouTube to jak podłączenia na krotko pompę powietrza wtornego pod zasilanie to z wydechu nie leci powietrze a niby powinno . Zawor kombinowanydo wymiany ? Podłączyłem go pod sprężarke i normalnie puszcza powietrze. Co wl w ogóle steruje tym zaworem kiedy ma się otwierać a kiedy nie ?
krzysiekml Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 pod ten cienki krócieć jak dasz podciśnienie to powinien się dopiero otworzyć i puszczać powietrze w wydech,steruje tym zaworek,który jest pod kolektorem ssącym
dominpol Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2015 Czyli jest to raczej potrzebne do prawidłowego fufunkcjonowania sai ... kurcze coś w tym aucie jest w takim razie na grzebanie skoro tego nie ma . Bez tego cały układ nie będzie działał prawidlowo ? Meczy mnie check engine pojawiający się co jakiś czas ; (
krzysiekml Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 a ten cienki wężyk co idzie z pod kolektora od n112 do kombizaworu jest zaślepiony? wymień kombizawór na sprawny i powinno działać sai skoro reszta ok.
dominpol Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2015 Właśnie nie bardzo wiem jak wygląda ten magiczny n 112 jak by mógł ktoś podeslac fotkę jak to wygląda byłbym wdzięczny być może jest zaślepiony a nie zwróciłem uwagi . Jutro się temu jeszcze bardziej przyjrzę . A wiesz może jaki prEkaznik i gdzie się znajduje ten który steruje tym układem ? Podobno trzeba użyć zworki żeby uruchomić pompę . Ja robiłem to na krotko z aku
Łukasz13 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zrób fotke kombizaworu musi byc tam cienki króciec do podłaczenia węzyka.
krzysiekml Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 przekaznik 40A od pompy jest w obudowie kompa silnika,n112 jest obok przepustnicy po prawej stronie pod kolektorem,są tam dwa i jak pamiętam to ten po prawej stronie z zieloną wtyczką
dominpol Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) No właśnie w moim zaworze nie ma tego krucca ... jest otwór ale tak jakby ktoś go z tamtąd wyrwał ... jutro jeszcze raz zajrzę pod ten kolektor może coś tam w oko wpadnie . 40 a ? Myślałem ze to zwykły bezpiecznik . Z tego co wiem to jest on cały czas zMOStkowany a sai nie działa ... hmm Witam , udało mi sie zrobić fotkę tego zaslepionego zaworu ( na moje jest to ten zawor n112) czy tej zaslepiony kruciec ma byc polaczony przewodem z kombizaworem ? zastanawia mnie fakt jaki znachor (i poco) zaslepil ten zawor ,,, http://images.tinypic.pl/i/00620/4uertaiz36ft.jpg zdjecie jest odwocone dogory nogami ( nie potrafilem tego obrocic Edytowane 17 Stycznia 2015 przez dominpol
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Wszystko jest ok to co na fotce dałes to n112 i tak jest org., weżyk do kombizaworu powinien być podłaczony po przeciwnej stronie tego zaslepionego krócca.
dominpol Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 Wszystko jest ok to co na fotce dałes to n112 i tak jest org., weżyk do kombizaworu powinien być podłaczony po przeciwnej stronie tego zaslepionego krócca. Po przeciwnej stronie ( bliżej bloku silnika) jest taki przewód który łączy n112 i ten zawor obok ze sobą ...;S myślałem ze tu gdzie jest zaślepiony trzeba podłączyć przewód do kombizaworu . Ehh nic już z tego nie rozumiem. Chyba jest coś na mieszane z tymi przewodami. Może ktoś by się poświęcił i zamieścił fotkę z połączenia n112 pod kolektorem ssącym , pomóżcie ; (
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-audi-vw-1-8t-026906283h-i4989338564.htmltu masz to samo, może troche żle napisałem po przeciwnej stronie zaworki sa podłaczone razem do linii podcienienia, chodzi o ten króciec obok z wężykiem na fotce.
dominpol Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 Czyli tu gdzie jest zaślepki w tym zdjęciu co dodałem trzeba połączyć przewodem z kombi ? Czyli na tej fotce co podesłales to z prawej strony( tam gdzie kostka ) połączyć z kombi ? ( juz chyba jestem w domu ) sorry ale jestem laikiem jeżeli chodzi o 1.8 t- dopiero się uczę Czyli tu gdzie jest zaślepki w tym zdjęciu co dodałem trzeba połączyć przewodem z kombi ? Czyli na tej fotce co podesłales to z prawej strony( tam gdzie kostka ) połączyć z kombi ? ( juz chyba jestem w domu ) sorry ale jestem laikiem jeżeli chodzi o 1.8 t- dopiero się uczę Aha i jeszcze jedno pytanko ; P czy kombi o numerach 068131101g może być zastąpione innym ? Np tym 06B131817E. Wygląda identycznie tylko ma inne numery
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Tam gdzie jest zaslepka obok wtyczki nic nie podlanczasz, zostaje tak jak jest, kombizawor powinien byc podlaczony do tego krocca co na fotce jest z wezykiem, ten zaworek ma trzy kroce, akurat na fotce ten krociec od lini podcianienia jest w polowie ulamany..
dominpol Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 Byłem przekonany że ten zaworek ma tylko 2 wyjścia po przeciwnych stronach bo tylko tyle dojrzałem . Jutro jeszcze raz zerknę . Może być tak że ktoś już próbował czarować i ma tam coś zMOStkowane ? A nawet jak bym chciał wywalić cały sai to trzeba coś zrobić żeby check nie wyskakowal ?
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Nie wiem co moze byc zmostkowane, raczej w ten sposob nie mozna tego ominac, mozna usunac sai z auta ale trzeba wylaczyc ta funkcje w programie w ecu.
krzysiekml Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 mostek nic nie da,jak Łukasz pisze tylko grzebanie w ECU
dominpol Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) mostek nic nie da,jak Łukasz pisze tylko grzebanie w ECU Podejdę jeszcze jutro do auta bo chyba mam już wizję ze uda mi się to zrobić ; D a tak na marginesie to wiecie może czy musze mieć taki sam kombizawor czy mogę z innymi numerami kupić ? Byle by wszystko pasowało. AA i jeszcze jedno . Ten przewód idzie bezpośrednio do kombi czy po drodze jeszcze się z czymś łączy ? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez dominpol
krzysiekml Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 jak będzie fizycznie pasował to czemu nie,przewód od kombi do n112 bezpośrednio podłączony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się