Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All TDI] W jaki sposób ustawić kąty wtrysku?


_Sebek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Gdzieś w poprzednio czytanych postach, mignęła mi niesprecyzowana informacja na temat konieczności regulacji kąta wtrysku po wymianie rozrządu.

Może jest to samosugestia ale ostatnio wydaje mi się, że auto odpala jakby troszkę trudniej niż przed wymianą rozrządu - szybko ale z "pewną taką nieśmiałością..."

W związku z tym pytanie jak w tytule posta: gdzie, jak i ile to kosztuje?

Czy jest to operacja programowa czy mechaniczna?

Mój motor to 2,5 TDI (AKN)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja wymaga kilku narzędzi i fachowej wiedzy. Ciężko to opiać na forum. Masz także do mnie daleko... Nic innego Ci nie pozostaje jak udać sie do ASO, serwisu Boscha albo małego warsztatu w którym posiadają Vaga. Pozdrawiam.

[ Komentarz dodany przez: zdeniu: 23-01-2007, 23:47 ]

witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum, w przeciwnym razie posty będą usuwane :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowa wymiana rozrzadu polega takze na ustawieniu kata wtrysku... :!: jest to operacja mechaniczna wymagajaca wiedzy oraz posiadania Vag'a ... (ciezko opisac na forum ale gdzies ktos kiedys próbował to opisac na tym jak i na AKP - poszukaj ) - genralnie na Twoim miejscu zleciłbym to dobremy warsztatowi ....

p.s siema Rogal .... maźnij kilka słów w Newbie bo nie dadza Ci żyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ciezko opisac na forum ale gdzies ktos kiedys próbował to opisac na tym jak i na AKP - poszukaj )

Ale dla 2.5 też ? Bo widziałem tylko post baskeciora, ale tylko dla motorka 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ciezko opisac na forum ale gdzies ktos kiedys próbował to opisac na tym jak i na AKP - poszukaj )

Ale dla 2.5 też ? Bo widziałem tylko post baskeciora, ale tylko dla motorka 1.9

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53266&postdays=0&postorder=asc&start=60

nie jest wszystko ale wiadomo do kogo sie zwrócic o wiecej info .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez 2.5TDI i powiem ze wymiana paska to nie taka prosta sprawa.Wszystako zalezy od tego jak miales ten pasek wymieniony.Chodzi o to czy zanim zostal zdjety pasek z kola byly zblokowane pompa i cos jeszcze ale nie pamietam.Jest to dosc istotne bo wielu mechanikow wymienia paski na tzw.farbe.znaczy to ze zanim zdejma pasek nic nie blokuja wczesniej tylko zaznaczaja farbeczka kreseczke na kole i na bloku potem zdejmuja pasek i zakladaja nowy tak zeby sie kreseczka zgadzala.(mam nadzieje ze kumasz.hehee)U mnie niestety okazalo sie ze mam na kreske.:) Objawy sa takie ze nikt ci nie ustawi teraz dobrze kata wtrysku bo poprostu sie nie da.Najlatwiej to sprawdzisz zdejmujac oslone i zerkajac czy na kole masz jakis znaczek.Dowiedzialem sie dzis tego wszystkiego na serwisie ASO.U mnie wystepuje jeszcze jeden problem z tym zwiazany.Co jakis czas podczas jazdy wylacza mi sie esp potem gasnie i tak w kolo macieju.Ja czekam az znow bede zmienial pasek tylko wtdy oddam motor w dobre rece.Wymiana paska dla kogos jazacego to ok 10godz pracy,bez blokady pompy i czegos tam jeszcze twa to ok 5godz.i tu jest wlasnie pies pogrzebany.Ja tam sie nie martwie i tak jest pieknie!!!elo :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą wymianą paska rorządu w A4 1,9TDI,

czy po wymianie należy od nowa ustawić rorząd, tj. ustawić wszystko na znaki, poluzować koło zębate od wałka rorządu, ustawic wałek rorzadu za pomocą specjalnego przyrzadu /taka blaszka zakładana z tyłu wałka rorządu, jest opis i wzór w książce Sam naprawiam A4/ potem utawić kąt wtrysku.

Kto tak miał robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą wymianą paska rorządu w A4 1,9TDI,

czy po wymianie należy od nowa ustawić rorząd, tj. ustawić wszystko na znaki, poluzować koło zębate od wałka rorządu, ustawic wałek rorzadu za pomocą specjalnego przyrzadu /taka blaszka zakładana z tyłu wałka rorządu, jest opis i wzór w książce Sam naprawiam A4/ potem utawić kąt wtrysku.

Kto tak miał robione?

Tak powinien być przeprowadzony zabieg wymiany rozrządu. :)

Tak zrobił mój mechanik w czasie i po wymianie rozrządu (1Z). Obowiązakowo do kontroli/ustawienia kąt wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy sytuacja, kiedy auto jezdzilo okolo 1 roku z przestawionym niewlasciwie katem wtrysku moze budzic obawy odnosnie silnika badz tez innych elementow potencjalnie mogacych ulec uszkodzeniu?

reasumujac: czy moglo sie cos nieodwracalnie spie....ć,??

dzieki z gory za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy sytuacja, kiedy auto jezdzilo okolo 1 roku z przestawionym niewlasciwie katem wtrysku moze budzic obawy odnosnie silnika badz tez innych elementow potencjalnie mogacych ulec uszkodzeniu?

reasumujac: czy moglo sie cos nieodwracalnie spie....ć,??

dzieki z gory za odp

Nie.

Sp.....ć mogła się jedynie psychika, kiedy auto zimą rzucało palenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy sytuacja, kiedy auto jezdzilo okolo 1 roku z przestawionym niewlasciwie katem wtrysku moze budzic obawy odnosnie silnika badz tez innych elementow potencjalnie mogacych ulec uszkodzeniu?

reasumujac: czy moglo sie cos nieodwracalnie spie....ć,??

dzieki z gory za odp

nie ....

75% uzytkownikow TDI tak jezdzi ..... :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez 2.5TDI i powiem ze wymiana paska to nie taka prosta sprawa.Wszystako zalezy od tego jak miales ten pasek wymieniony.Chodzi o to czy zanim zostal zdjety pasek z kola byly zblokowane pompa i cos jeszcze ale nie pamietam.Jest to dosc istotne bo wielu mechanikow wymienia paski na tzw.farbe.znaczy to ze zanim zdejma pasek nic nie blokuja wczesniej tylko zaznaczaja farbeczka kreseczke na kole i na bloku potem zdejmuja pasek i zakladaja nowy tak zeby sie kreseczka zgadzala.(mam nadzieje ze kumasz.hehee)U mnie niestety okazalo sie ze mam na kreske.:) Objawy sa takie ze nikt ci nie ustawi teraz dobrze kata wtrysku bo poprostu sie nie da.Najlatwiej to sprawdzisz zdejmujac oslone i zerkajac czy na kole masz jakis znaczek.Dowiedzialem sie dzis tego wszystkiego na serwisie ASO.U mnie wystepuje jeszcze jeden problem z tym zwiazany.Co jakis czas podczas jazdy wylacza mi sie esp potem gasnie i tak w kolo macieju.Ja czekam az znow bede zmienial pasek tylko wtdy oddam motor w dobre rece.Wymiana paska dla kogos jazacego to ok 10godz pracy,bez blokady pompy i czegos tam jeszcze twa to ok 5godz.i tu jest wlasnie pies pogrzebany.Ja tam sie nie martwie i tak jest pieknie!!!elo :a4fan:

brałem to. ale nie zgadzam się że trzeba czekać do wymiany paska! zależy jak jest rozregulowany jak o kilka stopni to na obudowie są trzy zaczaski plus trzy sróbki na kole i o parę stopni można przestawić, a jak nie to ustawić od początku max 8 h. kraków niepołomska 55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...