Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Drgania wydechu, lewarka i buczenie. Filmik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jak w temacie od pewnego czasu meczy mnie pewna przypadłość. Mianowicie na niskich obrotach i na biegu jałowym odczuwalne są drgania na całym samochodzie. Dzieje się tak również podczas przyspieszania pod obciążeniem. Nie wiem czy to dwumas, poduszka czy plecionka. Czy coś innego. Robiłem próbę dwumasy ze na 5biegu gaz w podłogę i czy przyspieszy. Przyspiesza normalnie bez telepania. Jedynie słychać takie buczenie i drgania. Podczas gaszenia i zapalenia nic nie telepie ani nie wali. Zauważyłem ze dość mocno drga układ wydechowy w miejscu plecionki i za nią. A przed plecionka dość spokojnie jest. Na filmiku tak tego nie widać lecz wydech cały drży. Rzućcie jakimiś pomysłami. Dzieki

https://www.youtube.com/watch?v=tBHTymvzDzE

https://www.youtube.com/watch?v=Y1aA8nJXTuc

https://www.youtube.com/watch?v=vM2CYxLR8ow

Edytowane przez mrc2410
Opublikowano

Sprawdz poduchy kolego

Opublikowano

Jako żywo Twój problem przypomina mi mój przypadek z ostatniego lata :kox::decayed:

Przeczytaj mój temacik i posprawdzaj, według mnie któraś poducha jest zablokowana na sztywno.

Obstawiam tą pod skrzynią biegów :hi:

Link :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/284221-pedal-gazu-i-wibracje-nadwozia/#entry4104454

Opublikowano

No i jest trop :) Jutro samochód w górę i będziemy sprawdzać.

Opublikowano

Sprawdzanie jest proste, jak oburącz chwycisz skrzynię od spodu ( w okolicy poduszki ) i z całej siły będziesz ją na przemian podnosił i się na niej wieszał, to amplituda jej przemieszczania góra-dół powinna wynosić ok. 2 cm :hi:

Te pod silnikiem sprawdzisz podobnie , tylko trzeba próbować " po przewracać " silnik z boku na bok :kox::naughty:

Przy mocnym siłowaniu się z nim, nie powinno być czuć jakiegoś stukania lub twardego oporu :whistling::)

Opublikowano

Czyli skrzynia podwieszona jest tylko na jednej poduszce? Silnik na dwóch? Jedna z przodu a druga z lewej?

Opublikowano (edytowane)

Skrzynia na jednej, silnik prawa i lewa, a z przodu jeszcze chyba podpora ustalająca do belki przedniej ...

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

No więc tak. Sprawdzałem dziś poduszki. Poduszki silnika są napewno dobre. Szarpałem silnikiem wieszałem się na nim, mało co się ruszał. Natomiast poduszka skrzyni. Chwytając za tył skrzyni i ruszając góra-dół to dość mocno się rusza. Część zaznaczona na rysunku odchyla się góra-dół. W dodatku próbowałem ją dokręcić i wygląda to tak jakby była zerwana śruba, bo kręce kręce i nie idzie dokręcić. Aha no i powiedzcie mi jak jest z plecionką? Bo cały wydech mi drży i gdy chwyce go na samym końcu to buczenie ustaje i wibracje. i próbowałem szarpać wydechem przy plecionce to również wyczuwalny jest luz tak jakby plecionka nie trzymała? Nie wiem czy powinno to być raczej sztywne czy tak powinno być. Bo ta poduszka raczej nie powinna wpływać na wibracje i drgania wydechu?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fce2453370d76229.html

Edytowane przez mrc2410
Opublikowano

Ta śruba poduszki to coś trzyma , czy lata sobie luźno ? :decayed:

Łącznik elastyczny wydechu (tzw. plecionka :naughty: ) właśnie po to jest, żeby połączenie przedniej części układu wydechowego, było odseparowane mechanicznie od tylnej, w miarę nieruchomej części wydechu.

Żeby łącznik spełniał swoje zadanie , musi być nieuszkodzony mechanicznie i co równie ważne, w pozycji spoczynkowej nie powinien przenosić naprężeń.

A taka sytuacja się często zdarza np. po nieprawidłowym montażu wydechu, bądź po zaczepieniu nim o jakąś przeszkodę na drodze ( następuje odkształcenie elementów i naprężenie , bądź opieranie się wydechu o nadwozie ). :hi:

Opublikowano

Jako tako ta śruba luźna nie jest. Ale coś gdzieś ja trzyma bo nie wypada. Nie da się jej odkręcić ani dokręcić. Tak jakby zerwany gwint.

Co do plecionki nic nie robiłem z wydechem. Tak samo nie przypominam sobie żebym gdzieś przytarł wydechem

Opublikowano (edytowane)

Ważne jest, aby ta podłużna podkładka pod śrubą poduszki była w pozycji takiej jak na zdjęciu które za linkowałeś, jeżeli ma możliwość się obracać, to gdy się oprze o zewnętrzną część poduchy , to będzie przenosić drgania na belkę skrzyni i pośrednio na nadwozie.

A wydech proponuję poluzować na wszystkich elementach złącznych i mocujących i wtedy będziesz miał możliwość oceny, czy coś nie było lub jest naprężone.

Czasami samo poluzowanie połączeń uwalnia naprężenia i po ponownym skręceniu wszystko wraca do normy :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Spróbuję. Podkładka jest w pozycji prawidłowej. Zobaczymy w przyszłym tyg podziałam.

Opublikowano

Śruby nie dasz rady dokręcić ponieważ z drugiej strony poduchy jest nakrętka i nic jej nie blokuje wiec obracasz cała śrubę z nakrętką , dopiero jak ściągniesz poduszkę będziesz widział czy śruba lub nakrętka ma gwint ( u mnie się poluzowało i prawie nie trzymała) i będziesz mógł to dokręcić.

Opublikowano

No wiec dzisiaj zdemontowalem poduszkę. Okazało się ze jest w świetnej kondycji. Nie widać żadnych usterek w gumie. Śrubę z ta podkładka dokrecilem i ustawiłem w prawidłowym położeniu i zamontowane poduszkę. Drgania i buczenie niestety nie znikło. Przeglądałem wydech nie widać żadnych przytarć, zwisa dość swobodnie. Tzn nie czuć na nim żadnego naprężenia a jednak drży. Wchodziłem pod auto na zapalonym silniku i słychać to budzenie i widać jak wydech drży lecz nie mam pojęcia skąd się to bierze. Może to jednak ten dwumas? Poduszki napewno są w dobre. Nie wiem co jeszcze sprawdzić.

Opublikowano

Jeżeli nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych poduszek ani wydechu, to spróbuj Vagiem dygnąć żdziebko wolne obroty w którąś stronę, może się uspokoi.

A jak nie ma żadnych typowych objawów uszkodzenia dwumasu, to proponuje się przyzwyczaić do buczenia w czasie jazdy, chyba że kasiurki zbywa i nie masz lepszego pomysłu na jej wydanie, niż pakować w furacza :decayed:

Opublikowano

Obroty nic nie dają. Bo buczenie i drżenie jest też podczas jazdy i zwiększania obrotów. Najbardziej odczuwalne w zakresie obrotów 1900-2200. W dodatku zauważyłem ze wtedy czuć mrowienie drżenie pedału sprzęgła.

Opublikowano (edytowane)

To szukaj dalej usterki w zawieszeniu silnika i układzie wydechowym, gdzieś coś musi przenosić drgania na nadwozie, o dwumasie raczej zapomnij, to nie jego wina.

Chyba Ci podsyłałem linka , jak to było u mnie . Dwóch mechaników stawiało na dwumas i jak bym się ich posłuchał , to bym był lżejszy o kilka tysi i może nawet by przestało drgać, jak by przez przypadek prawidłowo zamontowali poduchę skrzyni :grin::decayed:

Może poluzuj mocowania poduszek silnika, przegazuj parę razy niech się ułożą ? :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Zastanawia mnie tylko to cykliczne buczenie i drżenie lewarka które widać na filmiku.

Opublikowano

A czy po zdjęciu górnej pokrywy plastikowej jak silnik chodzi na wolnych obrotach to widoczne sa mocne drgania jednostki?

Pytam bo mam identyczny problem do Twojego a dodatkowo u mnie występuje ze zdwojonym efektem bo posiadam podwójny wydech ....

Na pewno nie jest to spowodowane wytartym wałkiem, pompowtryskiwaczami czy też zużytymi poduchami - u mnie te elementy zostały wymienione na nowe a problem nadal występuje.

Natomiast ja zahaczyłem wydechem o dość mocny krawężnik i za niedługo robię kompletny przegląd układu i przy okazji wstawie nową plecionką wraz z atrapą katalizatora.


Podobnie jak u Ciebie drży u mnie lewarek i czuć mrowienie w okoliach pedałów a także niskie (basowe) buczenie w przedziale obrotów 1900-2200. Oczywiście gdy zaprę się nogą o końcówkę wydechu drgania ustają.


Co jeszcze zauważyłem, że stojąc na wolnych obrotach przy zagrzanym silniku gdy rura wydechu tłucze się o podłogę, wtedy wystarczy na dosłownie sekunę musnąć gaz i po podniesieniu obrotów rezonans zanika, ale to tylko rozwiązanie tymczasowe żeby nie dostać na głowę podczas stania na światłach :)

Opublikowano

A czy po zdjęciu górnej pokrywy plastikowej jak silnik chodzi na wolnych obrotach to widoczne sa mocne drgania jednostki?

Pytam bo mam identyczny problem do Twojego a dodatkowo u mnie występuje ze zdwojonym efektem bo posiadam podwójny wydech ....

Na pewno nie jest to spowodowane wytartym wałkiem, pompowtryskiwaczami czy też zużytymi poduchami - u mnie te elementy zostały wymienione na nowe a problem nadal występuje.

Natomiast ja zahaczyłem wydechem o dość mocny krawężnik i za niedługo robię kompletny przegląd układu i przy okazji wstawie nową plecionką wraz z atrapą katalizatora.

Podobnie jak u Ciebie drży u mnie lewarek i czuć mrowienie w okoliach pedałów a także niskie (basowe) buczenie w przedziale obrotów 1900-2200. Oczywiście gdy zaprę się nogą o końcówkę wydechu drgania ustają.

Co jeszcze zauważyłem, że stojąc na wolnych obrotach przy zagrzanym silniku gdy rura wydechu tłucze się o podłogę, wtedy wystarczy na dosłownie sekunę musnąć gaz i po podniesieniu obrotów rezonans zanika, ale to tylko rozwiązanie tymczasowe żeby nie dostać na głowę podczas stania na światłach :)

Dokładnie to samo mam. Tez mam dwu rurkę. I jak chwyce rury z tyłu samochodu i próbując je jakby rozepchac drgania i buczenie ustaje. Silnik w miarę ok chodzi. Widoczne jest to ze zaraz od plecionki pojawiają się drgania. Ale jaki to ma związek z lewarkiem biegów.?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...