Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomiar ciśnienia sprężania


Lenio21

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za info. Natomiast ponawiam pytanie. Czy w moim przypadku zdecydować się na wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skibi78 napisał:

Witam Panowie,

Z uwagi na to że szukam przyczyny nadmiernego zużycia oleju w swoim 1.9 tdi BRB z DPF 360 tys. przebieg autentyczny i wskazaniu w innych postach na mój problem (coraz większy ubytek oleju ok. 0,5 l na 1000 km)  zdecydowałem się na pomiar kompresji mojego silnika. Pomiar wyszedł następująco: 1 - 2,3 bara, 2 -2,8 bara, 3-  2,8 bara, 4 - 2,8 bara. Powtórzył mechanik pomiar na 1 cylindrze wyszło 2,3 bara, choć nie wiem czy już akumulator się trochę nie rozładował po kolejnych próbach, tym bardziej, że miał jakiś problem na początku z odczytem na 1 cylindrze bo widziałem że dochodziło pow. 2,5. Mechanik stwierdził, że ta różnica może wynikać z nieszczelności zaworów. Na świecach żarowych były oznaki spalania oleju. Panowie teraz pytanie, czy te wartości mieszczą się w normie i czy zdecydować się na wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.  Proszę o sugestie.  

Pozdrawiam

Skibi 

Skad 2,3 bara??

 

Chyba 23 bary???

Pierwszy cylinder ma za malo do reszty nie powinno byc wiecej a jezeli 3 bary roznicy tu masz 5.

Najczesciej on dostaje po pupie jak nie lubimy czekac az zagrzeje nam sie silnik...

Jak sie mierzy kompreche to zostawia sie auto na 24h odpina sie pompe by nie dawala paliwa i nie uszczelniala tym samym i auto jest podl pod prostownik lub 2 gie auto.

Najlepiej od razu odkrecic wszystkie wtryski lub swiece tak by silnik mial lzej.

Spelniliscie te warunki???.

Szkoda ze nie zrobiles pruby olejowej byloby wsio wiadomo.

Auto moim zdaniem powinno Ci kulec po odpaleniu jak masz taka roznice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja 23 bary. Mój błąd.  Wszystkich warunków nie spełniliśmy. Próba była przeprowadzana na ciepłym silniku. Na dodatek byłem po podróży ok. 180 km. Trochę oleju było w dolocie. Jedni mechanicy mówią że siada turbo. Z kolei inny stwierdził że turbina jest ok. a małe ilości oleju są normą. Poza tym sprawdzał wirnik i luzów nie było. Turbina sucha. Dolny wąż od intercolera jak ściągali nie wykazywał żeby waliła turbina w dolot. Niepokoi mnie to, że z tygodnia na tydzień ubywa oleju coraz więcej. Jeszcze pół roku temu brał w okolicach ok. 200 - 250 ml na 1000 km. Obecnie bierze ponad 500 ml.  Mój styl jazdy jest raczej umiarkowany. Nigdy nie pałowałem silnika jak był zimny. Zawsze czekam jak osiągnie temperaturę roboczą. Co ciekawe nie kopci, nie dymi,  fakt ma DPF i co ciekawe pali na dotyk bez względu na temperaturę. Dlatego zastanawiam się nad tymi uszczelniaczami zaworowymi. Już nie mam siły do tego auta i tych pseudomechaników którzy jeszcze podczas mierzenia kompresji złamali mi rurke tzn. prowadnice od bagnetu. Może rzeczywiście byle jak zmierzył tą kompresje. Panowie co robić bo już wyczerpuje swoje możliwości, a nie chce wydawać pieniędzy na marne konkluzje mechaników.  I czy ma sens wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten pomiar chyba był źle zrobiony dobrze było by to potwierdzić A na jakim oleju jeździsz ? Może olej jakiś trefny i traci lepkość i silnika go z łatwością połyka . U mnie zauważyłem podobnie  spory ubytek i lekkie kopcenie na niebiesko . ( nie mam DPF ani kata ..:decayed: )Sprawdziłem sprężanie i po 30 B. na każdym cylindrze Czyli pierścienie ,zawory super .Też raczej przymierzam sie do wymiany uszczelnień trzonów zaworowych ale to sporo grzebania i czekam na cieplejsze dni . Natomiast wymieniłem olej 5 W/40  i zastosowałem 5 W / 50  o dziwo  po wymianie kopcenie ustało i olej  utrzymuje sie na poziomie  wymiany .A przejechałem 1000 km. Ciekaw ..nie? Teraz nie wiem czy taka różnica jest miedzy tymi grupami lepkości  ? czy poprzedni olej był jakiś trefny ...Ale i tak raczej wymienię te uszczelnienia bo już czekają ;)  Ja bym jeszcze spróbował na Twoim miejscu ,sprawdził ciśnienie i zmienił olej na nowy lub inny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz cisnienie na cieplym ok 28bar to nie chce wiedziec co masz na zimnym.

Kup przyrzad i sam ogarnij ten pomiar.

Tak bedzie najlepiej.

Zdejmiesz czapke zrobisz gore a dol okaze sie trefny i co potem bedziesz znow robil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę na castrolu edge 5w30 LL, tak jak zaleca producent do tego auta z DPF czyli norma oleju musi spełniać normę vw 507 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kol . "wesz82" pisze zrób dokładny pomiar ciśnienia w cylindrach by wykluczyć pierścienie , i zawory.po tym możesz myśleć o uszczelniaczach trzonów 

A co do oleju ja zastosowałem z tej marki ...tylko z innymi normami ....wiadomo ;)

http://allegro.pl/millers-oils-ee-longlife-5w30-5l-vw-504-00-507-00-i7040613066.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje sam wykonać pomiar choć nie wiem czy dam rade bo już ide w koszta.  Tam 80zł tam 140 zł itd. A diagnozy 100% jak było tak nie ma. Mam tego złoma już dość.

Może rzeczywiście ten silnik to trup, jeździć, dolewać oleju np. Orlen 5w30 platinium który jest tańszy i sie nie przejmować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, skibi78 napisał:

Spróbuje sam wykonać pomiar choć nie wiem czy dam rade bo już ide w koszta.  Tam 80zł tam 140 zł itd. A diagnozy 100% jak było tak nie ma. Mam tego złoma już dość.

Może rzeczywiście ten silnik to trup, jeździć, dolewać oleju np. Orlen 5w30 platinium który jest tańszy i sie nie przejmować. 

 

Hmmmm czt trup ? Jak Ty zrobisz czy tobie zrobią dobre pomiary to się okaże i wtedy zadecydujesz co dalej zrobisz ...jak kupisz przyrząd do pomiaru na pewno zapłacisz za niego parę złotych ale u mechanika nie wiele mniej za jednorazowy  pomiar a po wszystkim zawsze możesz go odsprzedać czyż nie? A co do oleju to zrobisz  jak uważasz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej w silniku na nowy. Zobaczymy co będzie. Po 500 km sprawdzę stan oliwy i powtórzę badanie kompresji w innym warsztacie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr z odp koncowkami to koszt ok 80zl.

Nie masz warunkow do zrobienia pomiaru samemu???

Mechanik ma gleboko jak to zrobic prawidlowo bo czy zrobi dobrze czy zle skasuje tak samo.

Jezeli masz 2 auto lub kolege z autem,kable,kawalek miejsca nawet pod blokiem i klucze z biedronki to sobie poradzisz na spokojnie.

Pomiar zrob 24h od ostatniego zgaszenia odpepnij bezp od pompy paliwa i podl 2 auto.

Odpal je odkrec swiece i wkrec koncowke,podl manometr i krec do 5 sekund.

Jak pomiar wyjdzie maly to wlej 5 ml oleju odczekaj pare sek i krec.stad wyjdzie czy gora czy dol do roboty.

Jak gora puszcza sprezenie nie poprawi sie duzo.

Jak dol to podskoczy o pare bar.

Mozesz tez zmierzyc wpierw na zimnym potem rozgrzanym ale to juz zabawa jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Warunków jako takich nie mam niestety.  Poczekam jeszcze trochę i spróbuje kogoś znaleźć z moich okolic kto dokładnie sprawdzi mój silnik, choć to też nie będzie łatwe. Fajnie by było żeby  ktoś z klubowiczów z okolic Częstochowy byłby stanie mi pomóc zdiagnozować auto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, skibi78 napisał:

Dzięki za info. Warunków jako takich nie mam niestety.  Poczekam jeszcze trochę i spróbuje kogoś znaleźć z moich okolic kto dokładnie sprawdzi mój silnik, choć to też nie będzie łatwe. Fajnie by było żeby  ktoś z klubowiczów z okolic Częstochowy byłby stanie mi pomóc zdiagnozować auto. 

 

Obczaj okolice spotow i zagadaj z chlopami,moze ktos posiada taki przyrzad i czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...