Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomiar ciśnienia sprężania


Lenio21

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

szakałem i w sumie nic w 100 % nie mogłem znaleźć. Mianowicie jakie są procedury przy pomiarze ciśnienia w cylindrach w silnikach PD.

Mierzyłem u siebie i teraz nie wiem co jest nie tak, że takie wyniki mi wyszły.

mogłem zrobić błędy, o których napiszę ale czy aż takie znaczenie miały?

wyniki u mnie to kolejno ( od pierwszego cylindra ) : 39, 43, 41, 42 bary

Pomiaru dokonałem: przyjechałem do Kolegi z rozgrzanym silnikiem do 90 C. Chwilę pogadaliśmy no i zabraliśmy się za rozbieranie. Przy próbach jak kręciłem rozrusznikiem, wskazówka na temp podnosiła się ponad 60C. Myślę, że ok 70 C było.

Nie odpinaliśmy nic co związane z paliwem ( bezpieczniki, listwa itp)

Aku dobre, rozrusznik też w porządku. Pomiaru już nie powtarzaliśmy, bo dopiero w domu jak zacząłem szukać prawidłowych wartości ( 20-24 bary) to trochę mnie wprawiło w zakłopotanie.

o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odetnj paliwo i będzie prawidłowo ;)

a jak w ATJ bezpiecznie odciąć paliwo? wystarczy bezpiecznik od pompy paliwa? czy jeszcze jakas wtyczka od listwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpięciu kostki z tyłu głowicy tej od pompek paliwo chyba nie bd podawane

a dla pewności wyciągnij bezpiecznik i ściągnij wężyk zasilający pompę vacum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik i zdjęty waż z kolektorema ssacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik i zdjęty waż z kolektorema ssacego

masz na myśli warunki pomiarowe? czyli silnik diesla zimny? ech każdy inaczej...

znasz może prawidłowe wartości dla ATJ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mierzy sie na zimnym silniku.

Napisz jeśli możesz wszystkie warunki dla ATJ, aby wykonać prawidłowy pomiar ciśnienia? No i te wartości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mierzy sie na zimnym silniku.

wszystkie mądre książki i poradniki boscha podają pomiar ciśnienia na nagrzanym silniku do temperatury ok. 80 C , ja tego się trzymam , nawet w instrukcji przyżądów pomiarowych jest że na ciepło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wykrec świecę zarowa na ciepło. Latwo ukrecic.

mierzenie cisnienia na zimny silnik daje faktyczny wynik. Na cieplym te wartosci będą o 3-4bary wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wykrec świecę zarowa na ciepło. Latwo ukrecic.

mierzenie cisnienia na zimny silnik daje faktyczny wynik. Na cieplym te wartosci będą o 3-4bary wyższe.

tyle że producenci podają wartości ciśnień sprężania na ciepło a kompresji na zimno nas interesuje ciśnienie pracy a to jest miarodajne tylko przy temperaturze 60-90 C

a świece oczywiście zawsze luzuje na zimno wykręcam czyszcze gwinty i montuje później pomiar na ciepło a dokręcanie na zicher po ostygnięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zmierze na zimnym i na ciepłym.

Jakie wartości są książkowe dla ATJ ?

I jakie warunki należy zachować? oprócz temperatury silnika. Otwarta przepustnica ( pedał gazu do oporu )? Odcięte paliwo ( bezpiecznik plus wtyczka czy tylko bezpiecznik ) ?,

Wszędzie coś ktoś dopisuje i ciężko to poskładać do kupy.

Świece ostatnio wykręcałem na ciepłym i bez problemu szło. Tylko pomiary dziwne wyszły;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpięciu kostki z tyłu głowicy tej od pompek paliwo chyba nie bd podawane

a dla pewności wyciągnij bezpiecznik i ściągnij wężyk zasilający pompę vacum

bezpiecznik to 28 ale nie mogę znaleźć tej kostki... ktoś poratuje fotografią?

no i który wężyk jest zasilający dla pompy vacum?

układ się nie zapowietrzy?

Sorki za chyba banalne pytania ale uczę się tego silnika dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jak do pomiaru odłączysz wtyczkę z tyłu głowicy (koło vacum pompy).

Bez zasilania cewek pompowtrysków na pewno paliwo do cylindrów nie zostanie podane :naughty:


manometr popsuty, bo wynik nierealny

Jak pompki podawały paliwo do cylindrów w czasie pomiaru, to wynik wcale nie dziwny :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wystarczy jak do pomiaru odłączysz wtyczkę z tyłu głowicy (koło vacum pompy).

możesz zdjęciem poratować? Bo pewnie znajdę tam ze dwie wtyczki,,,

http://i159.photobucket.com/albums/t141/kolcz7/17042011470-1.jpg

tu gdzieś ją widać?


albo tu

http://turbodiesel.hswg.pl/wp-content/uploads/2013/07/pompa_tendemowa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa_tendemowa.jpg

Zaznaczona na czerwono :decayed: ( trochę słabe zdjęcie :naughty: ).

Obracasz w lewo i powinna się wypiąć .

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa_tendemowa.jpg

Zaznaczona na czerwono :decayed: ( trochę słabe zdjęcie :naughty: ).

Obracasz w lewo i powinna się wypiąć .

już mi się widniej robi :) dzięki

dorzucam jeszcze wartości wg książki Sam Naprawiam

2,5 - 3,1 MPa dla nowych silników

1,9 MPa wartość minimalna

temperatura oleju silnikowego min.30C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 25 barach jest juz słabo. Przy 19 barach to juz trup. Wazne aby miedzy cylindrami nie było dużych różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


tyle że producenci podają wartości ciśnień sprężania na ciepło a kompresji na zimno nas interesuje ciśnienie pracy a to jest miarodajne tylko przy temperaturze 60-90 C

Cisnienie spreznania i kompresja to jedno i to samo....

Jakie cisnienie pracy....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...