Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi 003 i 011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego, na 100% tak jest - 011BS jest w starszych sterownikach nieobsługiwana i wyskakuje error. Tak też jest u mnie.

Opublikowano (edytowane)

Chyba musi wypowiedzieć sie ktoś mądrzejszy, nie spotkalem sie jeszcze żeby bs nie chciał iść w turbie ze zmienna geometria.

Jutro sprawdzę jakie podciśnienie jest u mnie na jałowym.

Rozumiem, że jak 11BS nie działa to ta metoda też nie pójdzie: http://www.turbospec.pl/index.php/testowanie-zaworu-n75.html ?

iii tak sobie rozkminiałem, że nawet jeśli pierścień byłby na opy to łopatki w turbinie byłyby chyba bardziej domknięte, więc nie powinno być prędzej niedoładowania jak przeładowanie? Chociaż na 100% nie jestem pewien swoich gdybań bo trochę tego nie ogarniam xd Generalnie im bardziej łopatki są zamknięte tym słabiej spaliny napędzają wirnik?

EDIT X

cofam to co napisałem. Widzę że jak łopatki miałem zablokowane w pozycji otwartej, to było niedoładowanie.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Wiec nauczyłęm sie czegos nowego o AFN :) Przedstawiona procedura sprawdzenia zoworu n75 nie jest oparta na BS tylko na outTest, szczerze mówiąc nigdy tak nie robiłem bo zawsze szedł mi BS, ale z tego co tam jest napisane tak tez mozna łatwo sprawdzić zaworek.

Widze ze troszke namotałes, maxymalne dołądowanie jest gdy sztanga jest max wciagnieta w gruszkę, minimalne gdy jest wysunięte. Gdy auto jest zgaszone sztanga jest na maxa wysunieta z gruszki ponieważ w samej gruszcze jest spęzyna. Po odpaleniu auta sztanga jest wciagana w gruszke.

Pomocne foto

1b3e56c20f3ef022m.jpg

a9cd0dd7957fbc70m.jpg


Zawór N75 nie działa tylko w dwóch pozycjach max i min, ECU steruje sobie napieciem na cewce zawory N75 przez co podcisnienie sie zmienia w pełnym zakresie, jutro sprawdze jakie podcisnienie jest na jałowym.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano (edytowane)

Dobra chyba udało mi się zrobić test zaworu N75 właśnie przez te Output tests. Miałem problem tego typu, że w vagu nie można tak jak w vcds wybrać po prostu, co chce się ztestować, tylko trzeba pokolei jechać, a jakiś poprzedzający test gasił mi silnik ^^' . Udało mi się ogarnąć to w ten sposób, że klikałem tak szybko, że zanim zgasiło mi silnik to kończyłęm test "gaszenia silnika" <lol> i przechodziłęm dalej do N75. Niestety nie mam trójnika, ale wykluczając zacinanie się sztang turbiny, można chyba obejść się bez niego. Mianowicie wpinałem tą pompkę z miernikiem ciśnienia zamiast gruszki i podciśnienie wachało się od -0.05 do -0.7 . Czy przypadkiem nie powinno być od 0 do -0.6 ? (przypominam, że dla porównania na vacu pompie w miejscu wyjścia na zaworki miałem -0.8, tak więc mój przyrząd mierzy raczej dobrze). Później chciałem zrobić log statyczny, ale samochód jakoś dziwnie się zachowywał po tych testach - miałem niedoładowanie na wykresach, ale myślę, że nie wpłynęło to na sfałszowanie testu N75. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wyszło takie coś (nie wiem czy się do czegoś przyda): http://vaglog.pl/log_201541.html (pierwsza część logu jest chyba sprzed "zrestartowania" samochodu - chyba ponieważ nie wiem jak to zrobiłem :P . Prawdopodobnie nowszy log dopisał się do starszego).

aaaa i zaległy błąd jaki miałem po przekroczeniu 170 :

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Obecnie się nie pojawia, ale praktycznie nic nie jeździłem od czasu skasowania.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

za duzo gdybania...... jedz do mechanika.

Opublikowano (edytowane)

W sensie gdybania z czym? Zawór n75 daje mi podciśnienie od -0.05 do -0.7. Jakie ma być?

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Nie wiesz czy napewno jest takie podcisnienie, nie wiesz czy przyżad mierzy, nie wiesz kiedy i jak robiłes loga, nie wiesz czy masz dobrze złorzone turbo. Szczerze radze jechac do mechanika bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.

Opublikowano (edytowane)

Ja tak tylko gadam ale okok ;) . Na jakiejś stronie wyczytałem, że ma być od 0 do -0.6 tak więc jak się ociepli zamienie N75 z N18 (bóg wie, czy jest sprawny), jeśli będzie pracował inaczej to: inaczej dobrze to chyba go zostawie; inaczej źle to przeczyszcze N75. Czy mogę jeździć bez wpiętego N18? Będzie tylko błąd na kompie czy przy zapłonie będzie jęczęć?


Dobra mam kolejną teorię, którą prosiłbym o obalenie bądź potwierdzenie. Mianowicie: to są logi sprzed czyszczenia turbiny http://vaglog.pl/log_197479.html, a w takije pozycji była zablokowana turbina

http://zapodaj.net/0434d0bf4005b.jpg.html

czyli w dolnej jeśli dobrze patrze (w końcu od dłuższego czasu okazało się że miałem kompletną nieszczelność w układzie podciśnienia - wypięty wężyk ze zbiornika)

Plan mam taki: wypiąć wężyk z gruszki turbiny i zrobić logi, z których powinno wyniknąć czy turbina została źle złożona. Mianowicie (moje nowe ulubione słowo :D ) jeżeli niedoładowanie będzie na tym samym poziomie - pierścień jest dobrze założony; niedoładowanie na wyższym poziomie - pierścień włożony na opy.

Dobrze to wymyśliłem? ^^'

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

jedz do mechanika, normalny znający sie mechanik powie ci po 20 min co jest nie tak poniwaz budowa tego układu jest prosta jak budwa cepa.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano (edytowane)

Nie mam normalnego znającego się mechanika. Mógłbyś jednak powiedzieć czy w ten sposób mogę wykluczyć złe założenie pierścienia czy raczej nie (zaznaczam, że wątpię że jest źle). Tak samo mógłbyś powiedzieć czy N75 przypadkiem nie daje mi za dużego podciśnienia skoro wychodziło mi od -0.05 do -0.7. Wgl czy N75 może przepuszczać za duże podciśnienie czy jest to fizycznie nie możliwe i jedynie przeładowuje wtedy kiedy się zacina?

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Jest zle jesli nie pracuje wogole lub sie zacina.

Opublikowano (edytowane)

No to ciężko. Bo pracował na teście płynnie, ale miałem nadzieję że za mocno pompowal

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

To jest zaworek który tylko otwiera obieg.

Opublikowano

Już bym z dziesięć razy wyjął tą turbine i sprawdził czy jest dobrze pierścień założony czy też podmienil n75 z n18 a nie pisał trzy strony tematu a chociaż sprawdzales to co pisałem ci wcześniej.Lukasz daj sobie spokój niech jedzie do mechanika ja skończyłem w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Na placu pod blokiem w śniegu - chce to widzieć, jak wyciągasz turbo ;)
Goldi a Zaraz po Tobie ktoś napisał, że po logach starych i nowych widzi, że mapsensor działa ok.
A n18 nie wiem wcale czy map sprawny bo tak se tam wisi nie podpięty, to nie spieszę się z tym tylko szukam innej możliwości sprawdzenia czego się da w dostępnych dla mnie na tą chwilę sposobach.

Zrobiło się "nieco" cieplej (bardziej odczuwalnie jak fizycznie). Sprawdziłem pompką podciśnienia i manometrem i sztanga gruszki pracuje od 0 do -17 (+/- 1 bo słaba skala jest :P) psi/inhg (nie właściwe skreślić) - patent z youtube http://www.youtube.com/all_comments?v=7v94DGI2h7I&lc=CgnSW-gZOcgfMGv8AgLdkQqGyQGjwekkkjY1CTP5fXomam nadzieję, że prawdziwy).Gdyby pierścień był obrócony zatrzymywałaby się chyba nieco wcześniej ("chyba" bo proszę o potwierdzenie...), ponieważ geometria blokowałaby się wcześniej o rolki prowadzące pierścień: http://images39.fotosik.pl/481/8cf844a26fa7cf89med.jpgprawda? Za pół godziny idę podpiąć N18 i sprawdzę go w ten sam sposób co ostatnio N75 (output test) jak pompuje podciśnienie

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Czy ty myslisz ze my jestesmy idiotmi ???? przecież ty nic nie sprawdziłeś w aucie tylko znalazłes ten film........ 17 psi to ok 1,2 Bara :facepalm:


Jedz do mechanika, aucie za wiele złego nie zrobisz ale sobie moze dasz rade.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Dlatego napisałem biorąc pod uwagę że masz turbo po czyszczeniu sprawdzone zawory n75 i n18 spotkałem sie osobiście że zaolejony wężyk idący do mapsensora daje też przeładowanie i miałeś to sprawdzic dla świętego spokoju co do wyjęcia turbiny nie masz kogoś co ma garaż wszystko można zrobić jeśli się chce i ma chęć tyle z mojej strony

Opublikowano (edytowane)

Czy ty myslisz ze my jestesmy idiotmi ???? przecież ty nic nie sprawdziłeś w aucie tylko znalazłes ten film........ 17 psi to ok 1,2 Bara :facepalm:

Jedz do mechanika, aucie za wiele złego nie zrobisz ale sobie moze dasz rade.

hahahahaha jebłem! Po pierwsze ciekawa teoria, że nie sprawdziłem nic sam w aucie tzw " z d*py". Po drugie nie wiem czemu taki hejt na mnie leci. Może dlatego, że zadaje dużo pytań poszukując alternatywnych rozwiązań, żeby jak najmniej rozbebeszać auto (jakby nie patrzeć jest zima - nie każdy ma garaż, najlepiej z oświetleniem, bo wracając z roboty o 15 ciężko mi - nowicjuszowi byłoby wyciągnąć turbinę, rozebrać ją, złożyć i spakować z powrotem do samochodu w 2h zanim zrobi się ciemno), a może po prostu jestem takim typem, który za darmo wzbudza nienawiść <lol>... Po trzecie coś Ci nie wyszło z tym 17:1,2 załączam zdjęcie: http://www.gg.pl/dysk/NqlOrrCgZxD3N6lOrrCg5Fc/test%20vacu_2.JPG(zrobiłem je, bo chciałem o coś zapytać, ale już mniejsza z tym - szkoda hejtu). Zaznaczam od razu. że przecież pisaliśmy o podciśnieniu, czyli wartościach ujemnych i albo tego nie ogarnąłeś, albo nie ogarnąłeś, że skala na "-" ma się inaczej i w tym wypadku na pewno nie jest to 17:1,2 chyba, że manometr mnie kłamie .

Na koniec odpowiadając na twoje pytanie: tak zaczynam teraz uważać - z pewnością znasz się na rzeczy, ale wciąż nie rozumie tego całego hejtu ;/

Dlatego napisałem biorąc pod uwagę że masz turbo po czyszczeniu sprawdzone zawory n75 i n18 spotkałem sie osobiście że zaolejony wężyk idący do mapsensora daje też przeładowanie i miałeś to sprawdzic dla świętego spokoju co do wyjęcia turbiny nie masz kogoś co ma garaż wszystko można zrobić jeśli się chce i ma chęć tyle z mojej strony

Nie jeszcze tego nie zrobiłem z prostego powodu:

[...]Map sensor pokazuje raczek ok skoro wczesniej miał 1200mbar w dolocie a teraz ma 2200mbara

Poza tym jak odpinałem wężyk mapsensora z dolotu, to był suchutki - nic nie kapało z niego. Nie wykluczam, że to złudne przekonanie, ale do tej pory się tego trzymałem.

Miałem to dziś ogarnąć, ale zaczęło się już ściemniać (gdyby nie słaby dostęp do jednej śruby to ogarnąłbym to i po ciemku).

aaaaa i wyobraź sobie, że nie mam żadnego znajomego z garażem. Turbo jechałem czyścić 90km do kolegi z forum.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

1 psi = 0,068947 Bar

Troche wiecej przy tym siedze niż ty....

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano (edytowane)

Problem tkwi w tym, że PSI na "-" zamienia się na InHg (nie wnikałem czemu, pewnie psi służy tylko do mierzenia ciśnienia, a podciśnienia już nie)

Link1

Link2

Właśnie pod tym filmem, którym się posłużyłem do jakże wyrafinowanego oszukania Was, ktoś w komentarzach nabijał się z mechanika, że użył zwrotu "- PSI", bo używa się "InHg"

Edytowane przez HatefulEvil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...