Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN metaliczny dźwięk przy przyspieszaniu i buczenie z filtra powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, do sprawdzenia mój AFN, na liczniku niecałe 200 tyś. km, udokumentowany do 118 tyś. km w wieku 7 lat.

Silnik suchy, jedynie wyciek z pod odmy, dzisiaj uszczelniony.

4 tyś. km wymienione filtry MANN, paliwa, powietrza, oleju+Motul 5w40, wszystko od dzika.

Nowe szklanki INA również od dzika.

Nowe wieszaki wydechu

Wycięty katalizator, nowa plecionka 50x150

Wyczyszczony kolektor i odłączony EGR, wężyk zaślepiony.

Silnik dobrze pali, przyspiesza, spalanie około 5,5

A teraz o problemach.

Silnik głośno pracuje, gdy jest zimny strasznie klepie, taki metaliczny dźwięk, przy przyspieszaniu i buczenie. Gdy schodzi z obrotów nie klepie tylko buczy. Gdy silnik jest ciepły buczy tak samo jak na zimnym, a klepanie jest mniej słyszalne. Założyłem 3 różne komplety wtrysków, bez zmian zawsze tak samo klepie.

Buczenie występuje w przedziale 1400-1800 i 2400-2800 obr./min. Buczy filtra powietrza, dolot szczelny,

W domu mam dwie A4 1Z, w porównaniu do 1Z mój to traktor, a 1Z to benzynka

logi

statyczne BS

http://vaglog.pl/log_201462.html 000

http://vaglog.pl/log_201461.html 003

http://vaglog.pl/log_201460.html 004

http://vaglog.pl/log_201459.html 011

statyczne normalne

http://vaglog.pl/log_201468.html 000

http://vaglog.pl/log_201467.html 001

http://vaglog.pl/log_201466.html 003

http://vaglog.pl/log_201465.html 004

http://vaglog.pl/log_201464.html 007

http://vaglog.pl/log_201463.html 013

dynamiczne

http://vaglog.pl/log_201471.html 004

http://vaglog.pl/log_201470.html 008

http://vaglog.pl/log_201469.html 010

http://vaglog.pl/log_201475.html 000

http://vaglog.pl/log_201482.html 011

http://vaglog.pl/log_201473.html 001

http://vaglog.pl/log_201472.html 003

edit;

Czy z przestawiaczem kąta jest wszystko w porządku, czy to on może powodować klepanie

Czy logi dynamiczne 003 i 011 w okolicach 2000 obr. mogą sugerować nieszczelność w dolocie, przepływka pokazuje 880 a doładowanie jest na poziomie 1846 mbar, czy niezaślepiony egr może przepuszczać ciśnienie z dolotu w wydech.

Co może powodować buczenie z filtra powietrza? Szklanki nowe, krzywki maja 46,6 mm (nowy wałek ma 47 mm), sprawdzałem ustawienie rozrządu pokrywa się idealnie znak na wale z blokadą w pompie i blokadą na wałku rozrządu.

Edytowane przez paweu1
Opublikowano

Jedynie widzę że masz jakaś nieszc z elnosc w doladowaniu nie uzyskujesz zadaneg8 ciśnienia przez turbine

Opublikowano (edytowane)

Geometria się przycina, robiłek kilka logów 011 i czasem dobrze ładuje czasem nie. Niedługo turbo trafi na stół. Co do buczenia, po części to wina wydechu, jutro wpadnie druga plecionka 50x250, powinno pomóc. Okaże się jaki udział w buczeniu ma filtr powietrza. Najbardziej zastanawia mnie ten metaliczny dźwięk brzmi jak wtryski, lub szklanki. Może zareaguje na zmianę oleju, zaleje LM zamiast Motula

edit:

Wczoraj wpadła druga plecionka, buczenie od wydechu zmalało prawie do zera, pozostało buczenie z filtra powietrza w zakresie 1600-1800 obr/min, zaślepiłem EGR blaszką żeby wykluczyć przepuszczanie zaworu, nic to nie dało. Pozostaje ostre przegonienie auta po autobahnie, może coś wyskoczy.

Ciągle jest metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu, wygląda to tak, jadę ze stałą prędkością np 2000 obr/min dodaje lekko gazu i słyszę ten dźwięk. Nie jest to uderzenie, pukanie, tylko dźwięk podobny do tego jaki można słyszeć gazując na postoju. Może to normalne?

Edytowane przez paweu1
Opublikowano

Co do oleju to te co podałeś to ta sama klasa więc nic to raczej nie da. Zobacz czy pod wpływem obrotów wydech nie wpada w wibracje? Może dlatego te drgania??

Opublikowano (edytowane)

Wydech już załatwiony, wpadła wpadła druga plecionka.

Zastanawia mnie to klepanie, znalazłem kilka wątków, że pompa vacum może tak hałasować. Jak to sprawdzić wyciągnąć vacum i odpalić?



Edit:

Dzisiaj posłuchałem silnika i myślę że winna może być dwumasa. Nie szarpie przy ruszaniu, ale to buczenie i klepanie pochodzi chyba od dwumasy. Przy obrotach 2400 przenosi minimalne drgania i zaczyna drźeć harmonijka przy osłonie kierownicy. Po za tym można przyspieszać z butem w podłodze od niskich obrotów i zadnych wibracji, zauważyłem ze przy ostrym pałowaniu nic nie buczy i nie wpada w rezonans. Czasem przy odpalaniu występuje szarpnięcie.
Co o tym sądzicie?

Edit:

Dzisiaj posłuchałem silnika i myślę że winna może być dwumasa. Nie szarpie przy ruszaniu, ale to buczenie i klepanie pochodzi chyba od dwumasy. Przy obrotach 2400 przenosi minimalne drgania i zaczyna drźeć harmonijka przy osłonie kierownicy. Po za tym można przyspieszać z butem w podłodze od niskich obrotów i zadnych wibracji, zauważyłem ze przy ostrym pałowaniu nic nie buczy i nie wpada w rezonans. Czasem przy odpalaniu występuje szarpnięcie.
Co o tym sądzicie?

Edit.

Dwumasa zmieniona, żadnej róznicy


edit:

Ciąg dalszy walki z buczeniem. Głośne buczenie i delikatne klepanie wychodzi z kolektora ssącego po zdjęciu rury idącej do IC. Co może być tego przyczyną? Zmierzyłem wszystkie krzywki na wałku rozrządu mają 46,4 mm, szklanki nowe INA od dzika. Czy nieszczelne zawory mogą powodować takie buczenie? Czy pomiar kompresji może coś powiedzieć? Jak sprawdzić szczelność zaworów nie zdejmując głowicy?

Ile może kosztować dotarcie gniazd zaworów? Zakładając że przywiozę zdemontowaną głowicę?

Czy ktoś spotkał się z nieszczelnymi zaworami w starym dobrym AFNie?

Nic innego już mi nie przychodzi do głowy

Edytowane przez paweu1
Opublikowano

logi robi się do 4000obr

podciśnienie daje ciała, spr wężyki, podmień n75, jak to ogarniesz i dalej spalin będzie mało będzie trop do dalszych poszukiwań ;)

LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W-40 i Motul x8100 to przepaść klas, jak ktoś uważa inaczej lepiej niech się nie odzywa bo się nie zna…, zmiana na ten LM da poprawę bo te metaliczne odgłosy pochodzą z układu korbowo tłokowego

telepanie przy zapalaniu i gaszeniu silnika to wina poduszek silnika i dwumasu

dudnienie z obudowy filtra powietrza jest zawsze, to normlane, ale im jest cichsze tym lepiej

na pełny zbiornik czyli 60L dolej 0,3L orlen moto 2T, jeżeli ucichnie metaliczne klepanie ja bym zaczął tankować gdzie indziej albo lać przy każdym tankowaniu moto 2T

regeneracja głowicy jestem prawie pewny nic kompletnie nie pomoże, nic nie ucichnie, jedynie możesz na próbę wsadzić z powrotem stare szklanki

na próbę ustaw rozrząd na zero, ogólnie przetestuj ustawienie raz 5-10st w tą raz w tą

zacznij pozgłaszać radio bo AFN cichy nie jest i nie będzie, wymiana tulejek korbowych by załatwiła sprawę ale rozbierać silnik tylko po to by było cicho nie ma to sensu

Opublikowano

Dzięki za zabranie głosu w temacie.

1. Co do klekotu, to przesadziłem, jest akceptowalny i temat odpuszczam. Poza tym klepie tylko przy w określonych przedziałach prędkości obrotowej, do 1400 obr jest cisza, od 1900-2400 cisza, około 3000 obr cisza, w pozostałych przedziałach różnie, raz słabiej, raz mocniej. Ale ogólnie do zaakceptowania.

2. Czasami występuje szarpnięcie/uderzenie przy odpaleniu, to nie dwumasa, bo podmieniałem i było tak samo. Poduszki wyglądają na dobre. To nie jest priorytet.

3. Co do paliwa, lałem verve było tak samo.

4. Priorytet to wyeliminowanie buczenia z dolotu, po zdjęciu rury z kolektora buczy mocniej niż w 1Z którego mam w domu i wydobywa się klepiący dźwięk, podobny do tego jaki jest w PD przy uszkodzonym wałku. W obudowie filtra najmocniej buczy między 1400-1800 obr/min, po zdjęciu rury doprowadzającej powietrze do filtra buczy głośno nawet na wolnych obrotach. Gdy zatkałem wejście do filtra, było ciszej, chyba pójdę tą drogą i w obudowie nawierce kilka otworów zamiast jednego dużego.

Robiłem jazdę próbną bez obudowy filtra na samej przepływce i skarpecie, auto nie chciało jechać, jechało jak bez doładowania. Dlaczego?

Co do ustawienia rozrządu, na kole są dwa znaki "0" i kreska. Było ustawione na "0" teraz na kreskę, który znak jest właściwy? W którą stronę proponujesz przestawić.

Po czym wnosisz, że jest coś nie tak z podciśnieniem? Turbo późno wstaje, w sobotę planuje czyszczenie

Opublikowano

czyszczenie turbo? po co?

zacznij myśleć, bo robienie od d*py strony zawsze ale to zawsze gó..no daje :)

Opublikowano

czyszczenie turbo? po co?

zacznij myśleć, bo robienie od d*py strony zawsze ale to zawsze gó..no daje :)

OK.

Jutro przyjże się wężykom podciśnienia i N75

Edit:

N75 wymyty benzyną i przedmuchany, wężyki sprawdzone.

Zrobiłem logi od 1000 obr/min

http://vaglog.pl/log_206811.html 003 i 011

http://vaglog.pl/log_206812.html 003

http://vaglog.pl/log_206813.html 011

Co dalej, czy jest problem z geometrią, czy ze spalinami?

Opublikowano (edytowane)

logi zawsze robisz pojedynczo, tobie łatwiej nieść w jednej ręce jedną ciężką torbę czy może dwie a nawet trzy tak samo ciężkie? :)

silnik widać jest zdrowy bo dobrze się odpycha

układ podciśnienia daje ciała ciągle, wywal n18 i pozatykaj wężyki idące do niego, następnie zrób 011d, następnie w miejsce n75 wsadź ten wyjęty n18 i znowu zrób 011d(w miejscu n18 ciągle pozatykane wężyki) na podstawie tych logów się wyjaśni czy zaworki ok i czy ciągle jest gdzieś nieszczelność w układzie czy może gruszkę ktoś kiedyś tam wydłużył bez pojęcia, strzykawką jeszcze spr czy gruszka turbo jest szczelna

może masz dostęp do wakuometru?

Edytowane przez ciahciah
Opublikowano

Dzięki odpowiedź.

W sobotę posprawdzam. Ostatnio jak próbowałem ruszyć gruszkę strzykawką 100 ml, to coś się przycinało, Wyciągnąłem cały tłok strzykawki, a sztanga ruszyła się około 5 mm, gdy pociągnąłem sztangę palcem, zaczęła chodzić normalnie w pełnym zakresie. Wcześniej też kilka razy ruszałem sztangą za pomocą strzykawki, ale nigdy sztanga się nie blokowała. Może grucha daje ciała, jest syf w środku.

Opublikowano

prędzej żaluzje w turbo się przycinają ale do puki nie ogarniesz podciśnienia turbo nie ruszaj

Opublikowano (edytowane)

Turbo wyczyszczone, przycinało się w połowie zakresu, a później szło lekko.

EGR wpięty w miejsce N75, przy okazji wyszedł jakiś problem z N75, zapiąłem go w miejsce EGR, nie ma błędu, ale nie steruje EGRem , bo nie widać różnic w grupie 003 w BS.

logi na 3 i 4 biegu

http://vaglog.pl/log_208512.html 011 3 bieg

http://vaglog.pl/log_208513.html 011 4 bieg

Dawka 3.0 mg, Czy turbo nie wstaje za późno?

Edytowane przez paweu1
Opublikowano

weź mi wytłumacz jaką miałeś trudność zrobić tak jak pisałem wyżej, czy to aż takie trudne?

po co robisz logi na 4 biegu? myślisz że to w czymś kolwiek teraz pomoże? w niczym nie pomoże bo na 3 wystarczająco dobrze widać co trzeba

jak by turbo wstawało dobrze to przy 1600obr byś na 3 biegu czuł jak cię nagle wgniata w fotel, 1500-1750obr turbo już ma dmuchać pełną parą na 3 biegu, na 4 od 1500obr nie więcej ma być pełna moc

Opublikowano

OK zrobiłem tak jak pisałeś.

Wszystkie wężyki zmienione, podciśnienie zapięte bezpośrednio do N75, usunięte rozgałęzienie na N18, jeden log zrobiony dla N75, drugi dla N18

http://vaglog.pl/log_208746.html N75

http://vaglog.pl/log_208747.html N18

Opublikowano

pisałem w tym temacie że logi robi się do 4000obr, już wcześniej umiałeś zrobić logi jak należy a teraz co się stało? log robi się od 1000obr do 4000obr na 3 biegu, najlepiej z takiego można wyczytać co nie gra

od grodzi bezpośrednio podłączyłeś wężyk na n75?

n75 daje ciała, albo do wymiany albo do regeneracji, rozbiórki i czyszczenia

n18 działa lepiej ale czy jest w pełni sprawny nie można tego stwierdzić na tą chwile

spr czy gruszka turbo jest szczelna

odkręć gruszkę od wspornika i podciągnij ją do góry na maxa, zablokuj w tej pozycji i zrób loga 011d 1000-2500obr, bardzo ważne by nie robić powyżej tych obr bo możesz coś rozwalić bo turbo będzie na maxa pompować

Opublikowano (edytowane)
od grodzi bezpośrednio podłączyłeś wężyk na n75?

od grodzi wężyk do plastikowej rurki (bez rozgałęzienia na N18) , która leci w stronę N75

odkręć gruszkę od wspornika i podciągnij ją do góry na maxa, zablokuj w tej pozycji i zrób loga 011d 1000-2500obr, bardzo ważne by nie robić powyżej tych obr bo możesz coś rozwalić bo turbo będzie na maxa pompować

logi z gruszką na ostro

http://vaglog.pl/log_208974.html

http://vaglog.pl/log_208975.html

po czyszczeniu N75

http://vaglog.pl/log_208976.html

http://vaglog.pl/log_208977.html

troche dziwnie wyglądają te logi, jest duży rozrzut wartości między nimi, ale czuć poprawę

Edytowane przez paweu1
Opublikowano

turbo jest już niepierwszej młodości, to jedna z przyczyn ze wstaje ospale, przy czyszczeniu jej czy przeszlifowałeś te trzy wałeczki co idą przez nie śrubki?

przyjrzyj się ile zwojów gwintu wystaje z śrubki ogranicznika bolca sztangi, ta śrubka ma nakrętkę z zieloną farbą, od spodu powinno wystawać ze dwa zwoje a od góry gdzie jest śrubka z 8, policz to

jeżeli w przepływce jest jakaś siateczka możesz ją wywalić by lżej powietrze wpadało, przepływka mierzy bez szału, czyszczenie jej jest ryzykowne bo można ją zepsuć, może jakoś bardzo ostrożnie coś tam przeczyść, popsikaj sprajem do odtłuszczania

skoro egr wywalony to z grodzi bezpośrednio podciśnienie dajesz na w stronę n75, trójnik wywalasz i co tam zbędne od n18, kup na allegro zaślepki i i po zaślepiaj w obu kolektorach i wywal rurkę co by nie grzała nie potrzebnie kolektora ssącego, na wydech kup grubszą

weź osobny wężyk i bezpośrednio od grodzi podłącz podciśnienie na n75 i zrób loga 011d 1000-4000obr, to już będzie jeden z ostatnich zabiegów :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...