roton 0 Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Witajcie, jestem świeżym nabywcą A4 B5, 1.6 i mam delikatny kłopot z ze stukaniem tylko wtedy jak jest chłodno (głównie po nocy). Słychać 2-3 sek. po odpaleniu i potem ustaje, im zimniej tym troszkę dłużej, ale...stukanie słychać w okolicy przepustnicy. Parę dni temu po nocy na mrozie -5'C chodził chwilkę jak diesel. Cóż to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbi 36 Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 jaki masz olej zalany w silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roton 0 Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Auto jest z Niemiec i nie wiem jakiej firmy ale na pewno półsyntetyk 10W40 bo jest naklejka na masce. Podejrzewam Mobil ale pewności nie mam. Zostać przy takim oleju? Miałem kilka lat w Oplu Vectra i nie narzekałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 zapodaj fulla 5W40 polecam Motul Xcess Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roton 0 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 No właśnie jak to jest z tym olejem...czy rzeczywiście nie powinno się zmieniać na rzadszy ?? Ponoć jak się jeździ na semi to na fulla nie wolno przechodzić bo wypłukuje silnik....czy tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 No właśnie jak to jest z tym olejem...czy rzeczywiście nie powinno się zmieniać na rzadszy ?? Ponoć jak się jeździ na semi to na fulla nie wolno przechodzić bo wypłukuje silnik....czy tak ?Bzdura ze wyplucze uszczelki. Sam jezdzilem na castrolu 10 w i zmienilem na valvoline 5w. Na castrolu lekko ciekl olej z silnika a na valvoline mam sucho pod samochodem czyli silnik sie uszczelnil po przejsciu na syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbi 36 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) dokładnie jak piszą powyżej koledzy lej 5w40 LM,Motul,Valvoline i o nic się nie martw.nic nie wypłucze,silnik będzie chodził spokojniej i na pewno trochę ciszej.Ja bym do tego 5w40 zalał jeszcze Militeca,co Ci na bank dodatkowo wyciszy te stuki. Edytowane 22 Lutego 2015 przez Rabbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robitl 2 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 .Ja bym do tego 5w40 zalał jeszcze Militeca kolego a masz jakieś doświadczenie z tym preparatem? bo zaciekawiony twoją wypowiedzią poczytałem w internetach i znalazłem że nawet do automatycznych skrzyń biegów go można lać a ja jutro właśnie olej zmieniam i zastanawiam się czy go nie kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbi 36 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 .Ja bym do tego 5w40 zalał jeszcze Militeca kolego a masz jakieś doświadczenie z tym preparatem? bo zaciekawiony twoją wypowiedzią poczytałem w internetach i znalazłem że nawet do automatycznych skrzyń biegów go można lać a ja jutro właśnie olej zmieniam i zastanawiam się czy go nie kupić. tak,leję ten preparat od około 5 lat do każdego auta,namawiam znajomych i jeszcze nie było osoby niezadowolonej. zasada jego działania jest taka że na poziomie nano wnika w pory metalu i znacznie zmniejsza tarcie.do tego stopnia że w dieslach mocno zmniejsza się głośność pracy silnika.w benzynie jest to już mniej zauważalne ale jeśli i benzyna głośniej chodzi to na bank po zalaniu zauważysz róźnicę. Kilka dni temu zalałem go do starej Astry I 1.6 w której było już słychać panewki....i jakie były wielkie gały kolesia gdy to stukanie prawie ucichło całkiem żałuję że nie nagrałem filmiku przed i po bo byłby świetny "materiał dowodowy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janis 0 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Teraz żałuje, że nie zalałem motula .. aktualnie mam mobila 2000 i tragedia, głośno chodzi, posłuchałem się lipnego mechanika, gdzie moglem zalać sobie tego motula i tak jak wyżej piszą kolecy problem by przestał mnie "denerwować". Głównie z rana mam ten sam problem, czasami moj benzyniak potrafi chodzic jak diesel - odgłosy śmieszne klekoczące, a jestem świeżo po wymienie uszczelek pomp itd. muszę dać go na płukankę, lecz pierw wyczyszczę smoka.. Także ja już przejechałem się na tym i jako kolega z forum radzę Ci posłuchaj się tych co tutaj piszą niż Janusza z warsztatu, pozdrawiam i napisz od razu jakie są wrażenia PO motulu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roton 0 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Dzięki Wam bardzo za pomocne odpowiedzi! Kupię zatem i zaleję 5W40 i dodam Militeca. Mam nadzieję że silnik będzie miał lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się