Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilku sekundowe klepanie na zimny, potem OK.


armand82

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie masz nagaru i wycieków to lej pełny syntetyk.Ja zrobiłem 30 tys km na półsyntetyku bo posłuchałem pseudo mechaników,że przy tym przebiegu/było 200 000 km/ to najlepiej 10W40 albo mineralny!!! .Przeszedłem na full syntetyk. Do dnia dzisiejszego zrobiłem ponad 50 tys km na 5W50. Zero wycieków z silnika. Faktem jest,że przed przejściem na pełny powymieniałem uszczelniacze wałków rozrządu,wału korbowego oraz koła pośredniego a także uszcz. pokrywy rozrządu i miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj Motula 5w40

dlaczego kazesz mu wlac rzadszy olej. moim zdaniem taka operacja skonczy sie zle.nie wraca sie do syntetyku

Damian możesz rozwinąć swoją tezę dlaczego nie wraca się do syntetyku? :eusathink::decayed:

widzialem sytuacje ze ktos mial mineralny,wlal polsyntetyk .wyplukal i zatar silnik. temat znany mi z maszyn ciezkich bo przy nich pracuje.nigdy nie wlewam rzadszego oleju .zawsze gesciejszy albo ten sam co byl

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj Motula 5w40

dlaczego kazesz mu wlac rzadszy olej. moim zdaniem taka operacja skonczy sie zle.nie wraca sie do syntetyku

Damian możesz rozwinąć swoją tezę dlaczego nie wraca się do syntetyku? :eusathink::decayed:

widzialem sytuacje ze ktos mial mineralny,wlal polsyntetyk .wyplukal i zatar silnik. temat znany mi z maszyn ciezkich bo przy nich pracuje.nigdy nie wlewam rzadszego oleju .zawsze gesciejszy albo ten sam co byl

w silnikach naszych furmanek to nierealne.lej syntetyk i się nie przejmuj,nic nim nie zatrzesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym shell helix HX 7 - 10W40 na którym obecnie jeżdżę? Przecież to nie jest czysty mineralny???tylko jakieś połączenie syntetyka z mineralnym? tak go chwalą że niby BDB OIL.

Co 15tysi wymianę robiłem, a autko mam 2 rok(dwie wymiany już na shellu ,wcześniej mobil 10w40 na takim przyjechał z niemiec)

Dobrze zrobiłem że zalałem shellem?czy mogłem zostawić mobila?

Edytowane przez armand82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniaj olej i się nie martw tylko zastosuj jeszcze płukankę i wtedy zalej motula niby zdarzają się osoby które mówią że sie nie wraca na syntetyk ale ja tak zrobiłem że wróciłem jak i wiele innych osób z forum i jest git a to tylko lepiej dla serducha

Edytowane przez xXPiotrekXx19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz ciężkiej nogi to jeździj na tym 10W a przy następnej wymianie zmień na 5W40

Shell czy Mobil 10W40 -jeden czort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem pogonie te moje a4 ;) ale to 1.6 :P w zeszłym roku 3 tysie robiłem miesięcznie ,tak prawie przez pół roku PL-NL-PL czasem musiałem dolać OIL "troszkę" jak przejechałem trase PL-NL 1300 KM.Czyli shell słabszy od motula??.Co do silnika(odbiegne od tematu na chwilę)nastawiłem się raczej na niezawodność i tanią eksploatacje tego silnika,bo szczerzę z AHL nie mam za dużo problemów,poza przepustnicą,którą czyściłem,chociaż teraz czasem na ciepłym potrzyma na obrotach tak około 1100.

Edytowane przez armand82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli robisz takie trasy i coś tam depniesz(na miarę 1.6 oczywiście) to zlej to po paru tysiącach i zalej 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem pogonie te moje a4 ;) ale to 1.6 :P w zeszłym roku 3 tysie robiłem miesięcznie ,tak prawie przez pół roku PL-NL-PL czasem musiałem dolać OIL "troszkę" jak przejechałem trase PL-NL 1300 KM.Czyli shell słabszy od motula??.Co do silnika(odbiegne od tematu na chwilę)nastawiłem się raczej na niezawodność i tanią eksploatacje tego silnika,bo szczerzę z AHL nie mam za dużo problemów,poza przepustnicą,którą czyściłem,chociaż teraz czasem na ciepłym potrzyma na obrotach tak około 1100.

powiem tak sheel / mobil srednia polka,nawet mniej jak srednia. castrol / motul wysoka polka,nawet bardzo wysoka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam motula 5w40 i klepanie na zimnym też Sie pojawia . Zalany 10 tys km temu w czerwcu . Klepanie pojawiło sie odkąd zawitaly niskie temperatury , wcześniej było ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tym smokiem jest troche roboty?

Edytowane przez armand82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy, bo te normę może miec:

10W40, 5W40, 0W40, 0W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem też zdania że 5w40 zalać i przestanie klepac, ja miałem 15w40 jedynie miskę wyczyściłem i wlalem 5w40 i bez płukania chodził aż miło, potem zalalem 10w40 castrola i rano klepie, skusilem się bo miałem za darmo xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...