Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łożysko oporowe, sprzęgło czy skrzynia biegów? Problem z wbiciem 1-go biegu


m1chal_p

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem ze swoim Audi. Przy zmianie biegów słychać szurający dźwięk, zwalniający, który po chwili ustaje, wydaje mi się, że dochodzi z okolic skrzyni biegów/sprzęgła.

Podobnie jest, gdy na postoju wcisnę sprzęgło, wkręcę silnik na obroty, a następnie puszczę pedał gazu.

Mam również często problem ze wrzuceniem 1-go biegu. Wsteczny i pozostałe działają bez zarzutu.

Dodam, że pedał sprzęgła chodzi gładko, nie bije, nie ma żadnego mrowienia.

Znajomy podrzucił mi pomysł, że może to być kończące się łożysko oporowe. Nie znam się w temacie, dlatego pytam Was panowie.

Pewnie skończy się na wyjęciu skrzyni, jednak może mnie naprowadzicie, co może być przyczyną problemów.

Edytowane przez m1chal_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie łozysko oporowe,ak by sie skrzynia sypała dzwiek był by cały czas,,, nasiłą by sie podczas przyspieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być wiele, nie możesz gdzieś po prostu pojechać do mechanika, tylko nasłuc**jesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dor_v8 tak też zrobię, chciałem jednak się przygotować na ewentualną diagnozę ;)


Skrzynia zdjęta, okazało się, że do wymiany kwalifikuje się dwumas (ma duże luzy) i tarcza dociskowa sprzęgła, łożysko oporowe było w opłakanym stanie. O dziwo tarcza sprzęgła jest OK.

Aby nie bawić się w półśrodki i korzystając z tego, że skrzynia jest na wierzchu, w nowym tygodniu wpadnie cały nowy zestaw. Dam znać o efektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem tyle że coś szumi jak rano zapale samochód i wcisne 1/3 sprzęgła coś strasznie szumi oraz podczas jazdy pod obciążeniem co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony komplet sprzęgła, dwumas, uszczelniacz na wale. Buda się nie trzęsie na jałowym, tak jak to było wcześniej :D

Problem z wrzuceniem 1-go biegu pozostał. Czasami wchodzi bez problemu, a innym razem muszę ponownie wysprzęglić,

aby gładko wszedł. Gdy nie wchodzi, wrzuca się tak jakby do połowy. Gdzie szukać przyczyny? Mechanik jeździł po wymianie i nie widział problemu.


Jak myślicie, próbować z odpowietrzeniem sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujmę to tak: gdy samochód stoi w miejscu, silnik zimny/rozgrzany, bez wciśniętego hamulca, 1. bieg wchodzi bez problemu. Problem mam gdy dojadę do świateł, zatrzymam się i spróbuję wrzucić jedynkę.

Nie wchodzi do końca, jednak jest to losowe. Czasem wejdzie bez problemu, innym razem muszę wcisnąć ponownie sprzęgło, a jeszcze kiedy indziej muszę wrzucić 2-kę i dopiero 1 bieg wchodzi gładko.

Byłem dzisiaj na odpowietrzeniu sprzęgła, pojawił się jeden bąbel powietrza. Bezpośrednio po tym odczułem różnicę. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, a po ponownym uruchomieniu znowu na skrzyżowaniu pierwszy bieg zahaczył.

Mechanik powiedział, że są dwa wyjścia: pompa sprzęgła niedomaga lub synchronizator w skrzyni.

Edytowane przez m1chal_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchronizator w skrzyni chyba MIchale bys słyszał(zgrzyty), daj znać czy pomogła pompa sprzęgła

.

Ja bym jeszcze sprawdził oliwę w skrzyni biegów i ją wymienił.

Edytowane przez dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku czasu odłożyłem problem z pierwszym biegiem na dalszy plan. Dzisiaj zauważyłem ciekawą przypadłość. Gdy 1-szy bieg nie chce wejść do końca, wystarczy że lekko puszczę pedał sprzęgła i od razu wskakuje na miejsce.

Mechanicy najchętniej wymieniliby ponownie dwumas, ale w marcu wleciał nowy komplet ;) Any idea?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zwyczajnie jest za duży luz na mechanizmie zmiany biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m1chal_p a jakie koszty wymiany łożyska przy okazji zmiany sprzęgła i dwumasu ? Bo u mnie trochę to wyje przy większych prędkościach :/ Za to ze sprzęgłem problemu nie mam, więc specjalnie bym tego też nie chciał robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rade za robociznę (sprzęgło, dwumas, komplet wahaczy przód) zapłaciłem 500zł u swojego mechanika.

Do wymiany łożyska trzeba zdjąć skrzynię, więc koszt nie jest mały.

Edytowane przez m1chal_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi ile takie łożysko ;) bo jak robić to ze sprzęgłem/dwumasa przy okazji. Też 500 mi powiedział mechanik jak pytałem o sprzęgło i dwumas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze sie pod temat ponieważ niechce zakładać nowego wątku

Co może oznaczać lekkie (odczuwalne) bicie na pedale sprzęgła gdy jest wciśnięte do oporu ?

Nie nie dwumas bo jest wymieniony i nie sprzęgło bo tez wymienione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...