Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa i działanie silnika 3.2 V6 FSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie to poeta miał na myśli... :wink:

Chodziło mi o zastanowienie się nad tym co lepsze - czy olej rzadki jak woda (0Wxx), który niemal cały spłynie do miski po paru godzinach postoju czy może ten ciut gęstszy (5Wxx), który daje większe szanse na to, że go nieco więcej zostanie w newralgicznych miejscach silnika... myślę, że autor tego cytatu też coś podobnego miał na myśli, tym bardziej, że w swoim artykule nie forsuje tezy, że nie ma sensu płacić za syntetyka, gdyż na końcu napisał:

"W sumie więc syntetyczne oleje silnikowe mają doskonałe parametry eksploatacyjne i są warte tej ceny, którą trzeba za nie zapłacić"

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ja zlalem mobilem esp 5w30 , nie ma namniejszego klekotanie przy odpalaniu po 2 tygodniach postoju, powiedzcie ile lykaja wam oleju fsi :)

Opublikowano

powiedzcie ile lykaja wam oleju fsi

Jakieś 2,5L na 15 tys km, przy dość energicznej jeździe

Opublikowano

Witam interesuje mnie zagazowanie silnika 3.2 fsi czy cos na dzien dzisiejszy sie zmienilo czy nadal lepiej sobie odpuscic gaz?

Opublikowano

Sytuacja jest identyczna jak dla innych TFSI gdzie mam instalacji dedykowanych. Bardziej ogarnięci "gazownicy" montują tu instalacje z dotryskiem i nawet to podobno działa (spalając przy tym około 2-3 litry benzyny).

Opublikowano

Witam, biorę się za wyminne tego silnika w moim a4 i mam już cały silnik odpięty z przodu teraz pytanie czy można go odłączyć od skrzyni i wyciągnąć sam silnik czy trzeba rozpinac całe zawieszenie i ściągać ze skrzynią?

Opublikowano

Tu musisz raczej sam ocenić czy uda Ci się nim "osiowo" wyjechać tak aby nie uszkodzić koła zamachowego i sprzęgła. ELSA przewiduje "wyjazd" silnika przodem razem z przekładnią, dlatego potrzebna jest rozbiórka całego przodu i silnika. Nie wiem jak tam jest z dojściem do łączenia skrzyni z silnikiem ale jeśli się da to odkręcić to wizualnie (to co widzę po instrukcji i zdjęciach) nie powinno być problemów.

Pytanie czy będzie to faktycznie dużo prostsze.

W serwisie zespól napędowy wychodzi na "wózku". W warunkach warsztatowych na palecie ;) Pytanie nr. 2 - jakimi warunkami dysponujesz?

Opublikowano (edytowane)

:) warunki polowe. Robię to na betonie przed domem.. zdjąłem już cały przód. Silnik wisi na jednej górnej srubie łączącej skrzynie z silnikiem i poduszkach. Wszystkie śruby ze skrzynią wyszły bez problemu. Kolektory rozpiete. Samochód na kołach. Podnośnik gotowy i wszystko czeka na kolejny weekend:) wydaje mi się że silnik wyjdzie bez problemu. Mam ten manual serwisowy i chciałem na początku wyjmowac że skrzynia ale to jest kupę roboty więcej a zauważyłem że powinien wyjść silnik bez problemu. Tak właściwie chc3 ten silnik naprawić. Opilki w oleju. Nie pali stuka i kopci na biało:/ ale kupiłem tanio i będę walczył żeby to zrobic:)

Chce zrobić generalke. Nie jestem mechanikiem. Lecę na YouTube, manualach i szukam na forach. Wiec każde wskazówki mile widziane..

Edytowane przez Inventisto
Opublikowano

Z całym szacunkiem ale wolałbym chyba szukać drugiej jednostki. Naprawa tego to może być jak mieszanie w g**nie.

Obstawiam konkretne przytarcie i przegrzanie silnika.

Jeśli chcesz mogę wrzucić całą instrukcję serwisową dla tego silnika ale to może trochę potrwać, bo muszę wszystko konwertować do PDF'a.

Póki co masz tutaj: http://workshop-manuals.com/audi/a4_quattro_cabriolet/v6-3.2l_(bkh)/engine_cooling_and_exhaust/engine/access_cover_engine/component_information/service_and_repair/

Opublikowano

Używany silnik kosztuje 10 tyś złotych.. I kupujesz kota w worku:/ narazie chce go rozebrać na części pierwsze ocenić strasy, wycenić ewentualną naprawę i się zastanowić.. znalazłem firmę w Polsce która regeneruje wszystkie podzespoły łącznie z korbowodami, cylindra itp.. pierwotny zamysł wysłać wszystko do regeneracji kupić nowe panewki itp. Złożyć to i pojeździć trochę.. pomocne by były jakieś manuale z wymiarami poszczególnych elementów silnika żeby wiedzieć gdzie mikromierz przyłożyć..

Opublikowano

no to masz trochę roboty z wymianą silnika.

Dla info. taki silnik nowy jak zamawiamy koszt 21tys euro , miałem wymieniany na gwarancji i widziałem rachunek .

też wyciągami silnik bez skrzyni, czas naprawy prawie 3 tygodnie nie licząc czasu na oczekiwanie na silnik .

Opublikowano

Mam czas, chęci i kasę na części oraz wszystkie narzędzia jakie mogą być potrzebne. Teraz tylko wprowadzić to w życie. Ten samochód kupiłem jako project car i chce go po malutku zrobić na cacy.. tak ogólnie samochodzik jest w super stanie oprócz silnika. Full opcja nie bity, w środku jak nowy.. chce go trochę też wizualnie zmienić może jakieś fajne tłumiki trochę wrapingu ala kewlar. Nie wiem czy większe felgi niż mam wejdą(235/40/18) też chcę je okleic na kewlar albo czarny mat.. do oryginalnych zderzaków chce dodać dolne spojlery z przodu te wystające ala kołnierzyk i z tylu niższe pod wydech. Narazie jednak pełna koncentracja na silniku i tu bym bardzo prosił Cie Radek jeżeli masz dostęp do tej książki serwisowej to by było bardzo pomocne.. mogę nawet zapłacić za Twój czas.. ja mam jakiś manual ale chyba nie ma tam takich informacji

Opublikowano

Na dziś wieczór postaram się wrzucić. Najpierw jednak fajnie by było gdybyś zobaczył co tam w nim piszczy. Chociaż jedną "czapkę" zdemontować to już by się coś rozjaśniło.

Opublikowano

Jedna jest zdjęta. Teraz jestem w pracy ale po pracy wrzucę fotki. W ogóle będę dokumentowal moje dokonania, może jak się uda i naprawie to się komuś przyda:)

http://www.directupload.net/file/d/4463/kgzpv7le_png.htm

Opublikowano

A więc tak.

Poniżej link do zrzutów z ELSA. Zastrzegam jednak, że to... nie wszystko. Zrzuciłem tylko jedną kategorię i to nawet nie w całości.

https://drive.google.com/file/d/0B3mTN3N6cxx8UjFCbFJIWXFMSlk/view?pref=2&pli=1

6-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa 3.2 L 4V - mechanika
00 - Dane techniczne
10 - Silnik kompletny, cylindry, skrzynia korbowa
13 - Silnik - mechanizm korbowy, tłoki
15 - Głowica silnika, mechanizm zaworów
17 - Układ smarowania silnika
19 - Uklad chłodzenia silnika [nie dodane]
26 - Układ wydechowy [nie dodane]

Pliki PDF są nazwane zgodnie z powyższym. Czyli plik 10,1,1 to plik z rozdziału 10 - Silnik kompletny (...), dział 1, dokument 1.

Jeśli będzie taka potrzeba dodać mogę o układzie paliwowym czy chłodzenia. Proszę o info czy się przyda.

Miłej lektury :)

Opublikowano (edytowane)

http://www.directupload.net/file/d/4463/5z9s6cwr_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4463/7oak9cbh_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4463/twm32w9d_jpg.htm

Dzięki za manuale..

Kilka zdjęć klawiatury

Będę zdawał relacje.

Jutro przychodzi mi podnośnik to jak mi się będzie chciało po pracy to silnik będzie wyjęty;)

Edytowane przez Inventisto
Opublikowano

Zdaje się, że zdjęcia chyba nie działają. Albo to u mnie coś nie halo ;)

Opublikowano (edytowane)

http://www.directupload.net/file/d/4465/3vh2wnns_jpg.htm walek rozrzadu

http://www.directupload.net/file/d/4465/9wn4vl22_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4465/dnj7hi54_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4465/eiy3s2ii_jpg.htm stol operacyjny

http://www.directupload.net/file/d/4465/4nz496q8_jpg.htm machina do wyciagania silnikow

Mam caly ten manual jak sie okazuje. 8027stron, gdzie to jest w formie aktywnej jakis program garazowy?

utknalem na blokowaniu lancucha mam taka srube part 40069 i nie moge znalezc tego wejscia na to :facepalm:

albo mam zla srube bo na zdjeciach wyglada na chudsza a mi wyslali grubsza

Edytowane przez Inventisto
Opublikowano

Przyrząd wygląda tak.

T40069.jpg

Według instrukcji (15.1.5) jest wkładany w otwór w kadłubie od strony chłodnicy oleju chyba na tyle. Musiałbyś ostrzelać silnik z każdej strony zdjęciami to bym Ci powiedział.

Opublikowano (edytowane)

http://m.ebay.co.uk/itm/222130933496

Znalazłem otwór ale ten Kluczyk nie pasuje.

Kupiłem ten zestaw który zawiera klucz 40069 a jest za duży gwint. Albo zestaw jest zły albo mój silnik jest inny:::

Edytowane przez Inventisto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...