BeyerBrown Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) Nie to poeta miał na myśli... Chodziło mi o zastanowienie się nad tym co lepsze - czy olej rzadki jak woda (0Wxx), który niemal cały spłynie do miski po paru godzinach postoju czy może ten ciut gęstszy (5Wxx), który daje większe szanse na to, że go nieco więcej zostanie w newralgicznych miejscach silnika... myślę, że autor tego cytatu też coś podobnego miał na myśli, tym bardziej, że w swoim artykule nie forsuje tezy, że nie ma sensu płacić za syntetyka, gdyż na końcu napisał: "W sumie więc syntetyczne oleje silnikowe mają doskonałe parametry eksploatacyjne i są warte tej ceny, którą trzeba za nie zapłacić" Edytowane 26 Marca 2015 przez BeyerBrown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 ja zlalem mobilem esp 5w30 , nie ma namniejszego klekotanie przy odpalaniu po 2 tygodniach postoju, powiedzcie ile lykaja wam oleju fsi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 powiedzcie ile lykaja wam oleju fsi Jakieś 2,5L na 15 tys km, przy dość energicznej jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricco90 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Witam interesuje mnie zagazowanie silnika 3.2 fsi czy cos na dzien dzisiejszy sie zmienilo czy nadal lepiej sobie odpuscic gaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Sytuacja jest identyczna jak dla innych TFSI gdzie mam instalacji dedykowanych. Bardziej ogarnięci "gazownicy" montują tu instalacje z dotryskiem i nawet to podobno działa (spalając przy tym około 2-3 litry benzyny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Witam, biorę się za wyminne tego silnika w moim a4 i mam już cały silnik odpięty z przodu teraz pytanie czy można go odłączyć od skrzyni i wyciągnąć sam silnik czy trzeba rozpinac całe zawieszenie i ściągać ze skrzynią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Tu musisz raczej sam ocenić czy uda Ci się nim "osiowo" wyjechać tak aby nie uszkodzić koła zamachowego i sprzęgła. ELSA przewiduje "wyjazd" silnika przodem razem z przekładnią, dlatego potrzebna jest rozbiórka całego przodu i silnika. Nie wiem jak tam jest z dojściem do łączenia skrzyni z silnikiem ale jeśli się da to odkręcić to wizualnie (to co widzę po instrukcji i zdjęciach) nie powinno być problemów. Pytanie czy będzie to faktycznie dużo prostsze. W serwisie zespól napędowy wychodzi na "wózku". W warunkach warsztatowych na palecie Pytanie nr. 2 - jakimi warunkami dysponujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 (edytowane) warunki polowe. Robię to na betonie przed domem.. zdjąłem już cały przód. Silnik wisi na jednej górnej srubie łączącej skrzynie z silnikiem i poduszkach. Wszystkie śruby ze skrzynią wyszły bez problemu. Kolektory rozpiete. Samochód na kołach. Podnośnik gotowy i wszystko czeka na kolejny weekend:) wydaje mi się że silnik wyjdzie bez problemu. Mam ten manual serwisowy i chciałem na początku wyjmowac że skrzynia ale to jest kupę roboty więcej a zauważyłem że powinien wyjść silnik bez problemu. Tak właściwie chc3 ten silnik naprawić. Opilki w oleju. Nie pali stuka i kopci na biało:/ ale kupiłem tanio i będę walczył żeby to zrobic:) Chce zrobić generalke. Nie jestem mechanikiem. Lecę na YouTube, manualach i szukam na forach. Wiec każde wskazówki mile widziane.. Edytowane 29 Sierpnia 2016 przez Inventisto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Z całym szacunkiem ale wolałbym chyba szukać drugiej jednostki. Naprawa tego to może być jak mieszanie w g**nie. Obstawiam konkretne przytarcie i przegrzanie silnika. Jeśli chcesz mogę wrzucić całą instrukcję serwisową dla tego silnika ale to może trochę potrwać, bo muszę wszystko konwertować do PDF'a. Póki co masz tutaj: http://workshop-manuals.com/audi/a4_quattro_cabriolet/v6-3.2l_(bkh)/engine_cooling_and_exhaust/engine/access_cover_engine/component_information/service_and_repair/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Używany silnik kosztuje 10 tyś złotych.. I kupujesz kota w worku:/ narazie chce go rozebrać na części pierwsze ocenić strasy, wycenić ewentualną naprawę i się zastanowić.. znalazłem firmę w Polsce która regeneruje wszystkie podzespoły łącznie z korbowodami, cylindra itp.. pierwotny zamysł wysłać wszystko do regeneracji kupić nowe panewki itp. Złożyć to i pojeździć trochę.. pomocne by były jakieś manuale z wymiarami poszczególnych elementów silnika żeby wiedzieć gdzie mikromierz przyłożyć.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moglaj80 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 no to masz trochę roboty z wymianą silnika. Dla info. taki silnik nowy jak zamawiamy koszt 21tys euro , miałem wymieniany na gwarancji i widziałem rachunek . też wyciągami silnik bez skrzyni, czas naprawy prawie 3 tygodnie nie licząc czasu na oczekiwanie na silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Mam czas, chęci i kasę na części oraz wszystkie narzędzia jakie mogą być potrzebne. Teraz tylko wprowadzić to w życie. Ten samochód kupiłem jako project car i chce go po malutku zrobić na cacy.. tak ogólnie samochodzik jest w super stanie oprócz silnika. Full opcja nie bity, w środku jak nowy.. chce go trochę też wizualnie zmienić może jakieś fajne tłumiki trochę wrapingu ala kewlar. Nie wiem czy większe felgi niż mam wejdą(235/40/18) też chcę je okleic na kewlar albo czarny mat.. do oryginalnych zderzaków chce dodać dolne spojlery z przodu te wystające ala kołnierzyk i z tylu niższe pod wydech. Narazie jednak pełna koncentracja na silniku i tu bym bardzo prosił Cie Radek jeżeli masz dostęp do tej książki serwisowej to by było bardzo pomocne.. mogę nawet zapłacić za Twój czas.. ja mam jakiś manual ale chyba nie ma tam takich informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Na dziś wieczór postaram się wrzucić. Najpierw jednak fajnie by było gdybyś zobaczył co tam w nim piszczy. Chociaż jedną "czapkę" zdemontować to już by się coś rozjaśniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Jedna jest zdjęta. Teraz jestem w pracy ale po pracy wrzucę fotki. W ogóle będę dokumentowal moje dokonania, może jak się uda i naprawie to się komuś przyda:) http://www.directupload.net/file/d/4463/kgzpv7le_png.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 A więc tak. Poniżej link do zrzutów z ELSA. Zastrzegam jednak, że to... nie wszystko. Zrzuciłem tylko jedną kategorię i to nawet nie w całości. https://drive.google.com/file/d/0B3mTN3N6cxx8UjFCbFJIWXFMSlk/view?pref=2&pli=1 6-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa 3.2 L 4V - mechanika00 - Dane techniczne10 - Silnik kompletny, cylindry, skrzynia korbowa13 - Silnik - mechanizm korbowy, tłoki15 - Głowica silnika, mechanizm zaworów17 - Układ smarowania silnika19 - Uklad chłodzenia silnika [nie dodane]26 - Układ wydechowy [nie dodane] Pliki PDF są nazwane zgodnie z powyższym. Czyli plik 10,1,1 to plik z rozdziału 10 - Silnik kompletny (...), dział 1, dokument 1. Jeśli będzie taka potrzeba dodać mogę o układzie paliwowym czy chłodzenia. Proszę o info czy się przyda. Miłej lektury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) http://www.directupload.net/file/d/4463/5z9s6cwr_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4463/7oak9cbh_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4463/twm32w9d_jpg.htm Dzięki za manuale.. Kilka zdjęć klawiatury Będę zdawał relacje. Jutro przychodzi mi podnośnik to jak mi się będzie chciało po pracy to silnik będzie wyjęty;) Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez Inventisto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Zdaje się, że zdjęcia chyba nie działają. Albo to u mnie coś nie halo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) http://www.directupload.net/file/d/4465/3vh2wnns_jpg.htm walek rozrzadu http://www.directupload.net/file/d/4465/9wn4vl22_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4465/dnj7hi54_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4465/eiy3s2ii_jpg.htm stol operacyjny http://www.directupload.net/file/d/4465/4nz496q8_jpg.htm machina do wyciagania silnikow Mam caly ten manual jak sie okazuje. 8027stron, gdzie to jest w formie aktywnej jakis program garazowy? utknalem na blokowaniu lancucha mam taka srube part 40069 i nie moge znalezc tego wejscia na to albo mam zla srube bo na zdjeciach wyglada na chudsza a mi wyslali grubsza Edytowane 1 Września 2016 przez Inventisto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekrp90 Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Przyrząd wygląda tak. Według instrukcji (15.1.5) jest wkładany w otwór w kadłubie od strony chłodnicy oleju chyba na tyle. Musiałbyś ostrzelać silnik z każdej strony zdjęciami to bym Ci powiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inventisto Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) http://m.ebay.co.uk/itm/222130933496 Znalazłem otwór ale ten Kluczyk nie pasuje. Kupiłem ten zestaw który zawiera klucz 40069 a jest za duży gwint. Albo zestaw jest zły albo mój silnik jest inny::: Edytowane 1 Września 2016 przez Inventisto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się