Tommy Gun Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Witam, Pytanie do posiadaczy 3.0 tdi. Przy jakiej temperaturze zaczynają grzać u was świece żarowe ?? Mam wrażenie że auto odczytuje za wysoką temperaturę zewnętrzną i chwilę temu jak było -4 to świece nie grzały przed rozruchem.
bosniak_sg Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 No to masz problem, bo temp odczytuje z czujnika temp ciecxy chlodzacej. Opisz moze bardziej swoje wrazenie nie grzania swiec?
Tommy Gun Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Dla porównania w AFN świece grzeją poniżej 4 stopni na plusie. Zawsze słychać pyknięcie przekaźnika. W 3.0 pomimo ujemnych temperatur, kontrolka gaśnie zaraz po przekręceniu kluczyka, nie słychać przekaźnika i ciut dłużej kręci.
bosniak_sg Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Kontrolka nie ma nic do tego ona informuje tylko ze auto to diesel. przekaznika raczej nie ma, tylko pod maska sterownik grzania swiec zarowych, to nie mercedes w123 beczka zebys przekaznik slyszal. Dlugosc krecenia nie ma nic do grzania swiec, no chyba ze chehla probujac odpalic ze 2 sek i dopiero wtedy to tak, jezeli natomiast tylko kreci rozrusznikiem dluzej a odpala normalnie bez chehlania jak to dawniej diesel na mrozie to przyjrzalbym sie predxej pompie CR, wtryskom, przewodom, filtrowi paliwa. Gdy temp chlodxiwa spadnie ponizej 30 st to sterownik uruchamia grzanie swiec zarowych i po odpaleniu dlugo je jeszce grzeje, az czujniki wlasnie temp chlodzenia powiedza sterownikowi ze jest cieplo i wtedy wylaczy grzanie swiec.
Tommy Gun Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Z tą kontrolką to nie do końca się zgodzę bo jak było -12 czy jakoś tak, to wtedy długo się świeciła. Nie użytkuję tego auta tak często więc też nie mogę stwierdzić jak to wygląda z dnia na dzień. Vag pokazał w tamtym roku że jedna świeca była spalona - została wymieniona na nową Beru. Autem po odpaleniu nie rzuca, chodzi równo i nie kopci. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Tommy Gun
Gość harry19-19 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Kontrolka u mnie to jest tak temp+ szybko kontrolka gaśnie a na tamp - troszkę dłużej zagrzewa się , na vcds pokazał mi spalonej swieczki w 3 cylindrze , wymieniłem i odpala tak samo jak wcześniej nie widzę różnicy
bosniak_sg Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Zrób inaczej wepnij żarówkę w świece zarowa i jeżeli będzie się świeciła tak długo jak kontrolka na desce stawiam Ci black label. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez bosniak_sg
melman_zyrafa Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Taka ciekawostka- bo u mnie też po wymianie świec dwa lata temu (jedna lub dwie były spalone) - kontrolka się nie świeci tak długo jak przed wymianą. tzn- zapala się i gaśnie tak jak przy mocno dodatniej temp.hmmm...
bosniak_sg Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Z uporem maniaka powtarzam, ze kontrolka na desce ma tylko informować, że to diesel ma świece, jest zima i dłuzej sie świeci, świeci sie tak długo aż świece żarowe nabiora temp. roboczej czyli sie rozbielą i po tym min czasie można palić silnik, natomiast świece w dalszym ciągu są podgrzewane pomimo tego że silnik pracuje, a nawet jedziemy, aż czujnik temp cieczy chłodzacej przekaże do ECU ze sterownik może grzanie świec wyłączyć. Pisałem wepnijcie sobie zaróweczkę 5V w świece żarowa odpalcie silik i zobaczcie jak długo jeszcze bedzie sie świecić. Nawet w lecie przy plus 20 stopniach sterownik podgrzewa świece aż do uzyskania temp. cieczy + 30 stopni. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez bosniak_sg
melman_zyrafa Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Z uporem maniaka powtarzam, ze kontrolka na desce ma tylko informować, że to diesel ma świece, jest zima i dłuzej sie świeci, świeci sie tak długo aż świece żarowe nabiora temp. roboczej czyli sie rozbielą i po tym min czasie można palić silnik, natomiast świece w dalszym ciągu są podgrzewane pomimo tego że silnik pracuje, a nawet jedziemy, aż czujnik temp cieczy chłodzacej przekaże do ECU ze sterownik może grzanie świec wyłączyć. Pisałem wepnijcie sobie zaróweczkę 5V w świece żarowa odpalcie silik i zobaczcie jak długo jeszcze bedzie sie świecić. Nawet w lecie przy plus 20 stopniach sterownik podgrzewa świece aż do uzyskania temp. cieczy + 30 stopni. Ale ja nie mówię, że się z Tobą nie zgadzam... Po prostu było inaczej niż jest teraz. A auto i tak generalnie w garażu nocuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się