Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wplyw jednej sondy lambda na drugą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy jezeli mam padnieta sonde przed katalizatorem( swieci sie check engine, duze spalanie przekrocozna emisja spalin ) to bedzie miala ona wplyw na prace drugiej sondy? otóż po podlaczeniu pod komputer u elektryka , keidy sprawdzal jak zachowuja sie sondy to mowi ze na biegu jalowym druga sonda nie powinna prawie wgl pracowac a u mnie caly czas chodzuila jak sinusoida , zastanawiam sie czy probowac zalozyc emulator na druga sonde czy od razu wziac sie za wymiane pierwszej sondy :)

Opublikowano

powiedzial co wiedzial :) , jak jestes taki mądry i tryskasz wiedza to odpowiedz na pytanie , postaraj sie pomóc a nie p**olisz od rzeczy ziomus :)

Opublikowano

W ALT druga sonda jest diagnostyczna, sprawdza w jakim stanie masz katalizator . W ALT bardzo czesto katy padaja i pojawia sie blad 16804 , wtedy wlasnie sonda oscyluje, jesli przekroczy zakres wywala blad. Nie przejmowal bym sie tym za bardzo. Przeprowadz testy sond. O wiele wiecej w tym temacie znajdziesz w dziale uklad wydechowy.

1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

Opublikowano (edytowane)

Jak byś był ogarnięty to masz setki postów dotyczących drugiej sondy i nie musiał byś zaśmiecać forum zbędnymi pytaniami wystarczy poszukać.

Po to masz forum i szukajkę która po zmianach nawet nieźle działa

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Robero ... zjedz snickersa :) , beny dzieki wielkie jak tylko bd jechal do mechanika na dniach postaramy sie przeprowadzic te testy moze to mi cos wiecej powie bo nie chce na slepo wymieniac sond i kombinwoac z katalizatorem :)

Opublikowano

Jeśli wiesz, że pierwszą masz uszkodzoną, to sprawdzanie drugiej jest w tym momencie bezcelowe. Bo oczywiście pierwsza wpływa na drugą. Jeśli ECU będzie tak sterowało, że będzie cały czas bogata mieszanka, to i druga sonda po jakimś czasie będzie na bogato pokazywać.

A w sprawnie działającym silniku ze sprawnym katalizatorem druga sonda też oscyluje, tylko ma mniejszą amplitudę.

Opublikowano (edytowane)

a ja zadam pytanie z innej beczki.. oczywiście zrobiłem testy sond i wyszło że 1 nie przeszła testu, a druga jest ok. Pytanie czy sonda 1 ma wpływ na takie objawy silnika: Nie chce sie zebrać na obroty, dławi go tak do 3000obr/min i jak jest zimny odpala ale gaśnie jakby pracował tylko na 2 gary. Te objawy oczywiście na benzynie. Na gazie jest troszku lepiej. załączam logi z benzyny

LOG-01-003-032-033.CSV

Edytowane przez mateusz5552
Opublikowano (edytowane)

Tak ma 

pierwsza sonda ustala parametry potrzebne dla zapłonu wtrysku paliwa itp ....    i to ONA odwala robotę.

Druga sonda to sonda diagnostyczna sprawdza między innymi skład mieszanki a właściwie to już spalin, stan katalizatora i tp oczywiście w minimalnym stopniu tez bierze udział w tym czym bierze pierwsza sonda ale w niewielkim..

 

Edytowane przez Robero321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...