banan024 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Witam, mam takie pytanie. Jak od strony polskiego prawa wyglada przelozenie instalacji do innego silnika? Lub czy mozna sprzedac kompletna instalacje? Planuje zmienic silnik z 2.4 na 1.8T. W 2.4 mam obecnie prawie nowa instalacje BRC i czy moge bez przeszkod wsadzic ja np. do tego 1.8T? Pozdrawiam
Robero321 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jeżeli zmienisz silnik to nie powinno być problemów. Co innego jak byś chciał wsadzić kupiona instalację od kogoś do swojego samochodu
rixi Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Może ten artykuł coś rozjaśni: http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/uzywana-instalacja-lpg-czy-to-mozliwe/v1syv
Robero321 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Artykuł jest o zakupie używanej instalacji a pytanie tyczyło bardziej wymiany silnika i pozostawienia "starej" instalacji Instalacje możesz sprzedać używaną , możesz też kupić ale bez homologacji i wszystkich papierów na nie będzie Ci Ciężko cokolwiek zrobić jeśli chodzi o legalne zamontowanie. Co do zmiany silnika Instalacja jest przypisana w tym przypadku do samochodu najprawdopodobniej ma ja wbita również do dowodu i jak następnym razem pojedzie na przegląd to z prawnego punktu nic ale to nic się nie zmienia bo instalacje jaką miał w pojeździe taką ma zmienia się w tym przypadku silnik. Jako że silnik jest traktowany od wielu lat jako cześć wymienna to nie ma znaczenia jaki to silnik i jakie ma numery (aby nie był kradziony)... Swoją drogą w innym pojeździe wymieniłem 3 silniki bo jakoś się mi je zajeździło a instalacja zostawała ta sama.
banan024 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 No to moje wątpliwości zostały rozwiane Dzieki za pomoc!
Lukasz_mk2 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 silnik jest częścią zamienną, ale chyba tylko w przypadku jak zmieniasz go na taki sam jaki masz, a jak zmieniasz na inną pojemność to trzeba to zgłosić i zrobić jakiś przegląd, aby w dowodzie rejestracyjnym zrobić zmiany. A co z ubezpieczeniem?? jak wiadomo OC płacisz od pojemności, w kolegi przypadku pojemność spada więc składki też pewnie by spadły, ale co będzie jak "odpukać" kolega będzie mieć jakąś przygodę na drodze i wyjdzie, że był silnik inny niż w ubezpieczeniu i ubezpieczyciel przeszuka sobie OWU i znajdzie w nim jakiś głupi punkt na którym to opierając się nie wypłaci odszkodowania i każe płacić z kieszeni??
banan024 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 Mam nadzieje, ze w przypadku wymiany silnika wystarczy zgloszenie tego do wydzialu komunikacji i za odpowiednia opłatą otrzymanie nowego dowodu z wbitym nowym silnikiem. Akurat OC to najmniejszy problem. Bo gdy sie skonczy to nie przedluzam, tylko podpisuje nowa umowe juz na nowy silnik.. Najbardziej mnie z tego wszystkiego zastanawia to, czy bede mogl legalnie jezdzic z nowym silnikiem na obecnej instalacji gazowej..
Lukasz_mk2 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 z tego co pamiętam to jak rejestrowałem auto z gazem to do rejestracji chcieli homologację oraz f-rę na montaż gazu, a na f-rze jest napisane w jakim aucie i w jakim silniku instalacja jest zamontowana, więc ewentualnie przy sprzedaży nowy nabywca może mieć problem przy rejestracji. Najlepiej to by było znaleźć jakiegoś gazownika co wystawi f-re za przekładkę instalacji do nowego silnika, ale to tak tylko gdybam.
banan024 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 No właśnie ciekawe czy w warsztacie w którym zakładałem przełożyli by do nowego silnika wystawiając nową fakturę i homologacje. Ale póki nie pojadę i się nie zapytam to pewnie nie będę wiedział
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się