Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa podnośnika szyb (silnika elektrycznego).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej poliftowej A-czwórce szyba zjeżdzała tylko w dół. Przy próbie podnoszenia w górę, słychać było jedynie w drzwiach jedno cyknięcie (silnik był wysterowany, ale nie działał) i po chwili następywało drugie cyknięcię. Po x próbach, proszeniu, głaskaniu, nerowywym klikaniu przycisku szybka ruszała. Działo się tak tylko w drzwiach kierowcy - już kilka razy śnieg sypie, a ja niechcący opuściłem szybkę i.. się tylko wkurzałem bezradnością. Prawa szybka działała fest. Zmotywowało mnie to mimo temperatury styczniowej do pogrzebania w drzwiach.

1. Zdejmujemy boczek - instrukcje na forum.

2. Najlepiej sprawdzić na sąsiednim włączniku czy szybka też się zacina - eliminujemy wadliwość włącznika. Jeżeli jest tak samo to wykręcamy 3 śrubki (torx) mocujące silnik. Odpinamy wtyczkę. Wyjmujemy go ciągnać i poszarpując do siebie. Bierzemy pod pachę i albo udajemy się do ciepłego domku, albo najpierw do sklepu a później do domku.
Silniczek:
1002846JP_wxreqsa.jpg

3. Wykręcamy kolejne 4 śrubki torx przy wtyczce:
1002844JP_wxreqqh.jpg

4. Podważamy i wyciągamy elektronikę w kierunku zgodnym do wykręconych śrubek.
1002848JP_wxrwppw.jpg

5. Nie mam zdjęcia całości modułu jak jest zlutowany bo za szybko rozlutowałem :) To co jest zaznaczone na niebiesko rozlutowujemy.
1002821JP_wxrwpxa.jpg

Po rozlutowaniu i całość wygląda następująco:
1002840JP_wxrwpnw.jpg

6. Winowajcą są przekaźniki, a dokładnie brak przejścia elektrycznego na ich stykach.
1002858JP_wxrwpee.jpg

7. Czyścimy styki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

8. Cieszymy się działającą szybką. Down! Up! Down! Up! Pijemy należne piwko :D

Potrzebne narzędzia: lutownica, odscysacz, śrubokręt gwiazka i torxy. Należy mieć dużo cierpliwości ponieważ płytka elektroniczna jest zalutowana "twardą cyną" - łatwo przegrzać płytkę, urwać ścieżki lub spowodowac inną szkodę. W zasadzie pierwsze starcie jeżeli chodzi o trudność oceniam 7/10 - delikatne rozlutowanie by nie uszkodzić zajęło mi trochę czasu - 1,5h. Jednak teraz jak już wiem co i jak na pewno będzie szybciej. Liczę, że ktoś się pochwali krótszym czasem :D

Opublikowano

brawo :D

Opublikowano

kolego jesteś w stanie podać wartości wymiary tych przekaźników? idzie dokupić nowe? Przetarcie styków ma sens? czy wymiana? pytam, bo temat miałem podobny z przerywaczem kierunków, finalnie wymieniłem na nowy przekaźnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...