Gość Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Witam wszystkich. Mam taki mały problem w moim a4. Konkretnie to autko na wolnych obrotach delikatnie waluje ( NIE ZAWSZE) tak w przedziale 600-900 obr. po chwili sie normuje . Nie wiem czy to ma jakiś związek i czy u innych jest podobnie że turbo troszke za głośno świszczy podczas przyśpieszania. Ostatnia zauważona przypadłość to nierówne przyśpieszanie raz przyśpiesza super a raz jakby miał mega muła. Pewnego razu chciałem go przegazować na jałowym to nie chciał się szybko wkręcić na obroty tylko powolutku (silnikiem nie telepało, turbo słyszałem i pali na wszystkie cylindry) po czym poczułem swąd spalin :/. Fakt to ze takie sytuacje są sporadycznie, ale są. Najczęściej faluje na wolnych obrotach i trochę to irytujące. Nie wiem czy te objawy łączyć ze sobą. ja obstawiam następujące powody. Dziura w którymś przewodzie powietrza uszkodzona przepustnica uszkodzone turbo cholera nie wiem Dodam też że silnik ogólnie caly czas cyka im szybciej się kręci tym tempo cykania jest szybsze . Nie wiem czy to przypadłośc tego silnika ale jak kiedyś miałem BMW to tak cykały szklanki i źle mi sie to kojarzy . Dzieki wielkie za pomoc i pozdrawiam
bialy986 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Podłącz komputer i sprawdź błędy na początek. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
jacek70 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Może być wiele powodów tych usterek, dlatego jak pisze kolega bialy986 najpierw komp i błędy. Tak będzie szybciej.
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ok. a jakim programem najlepiej sprawdzać audi ? Jakiego konkretnie kompa szukać bo czesto w moim przypadku komp mało dawał bo i tak zero błędów
jacek70 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Był temat poruszany wielokrotnie na forum - znajdziesz. Puki co to udaj się do odp.speca bo błąd zczytać a pozbyć się go to dwie różne sprawy.
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Był temat poruszany wielokrotnie na forum - znajdziesz. Puki co to udaj się do odp.speca bo błąd zczytać a pozbyć się go to dwie różne sprawy. Ok już wiem czym badać A4 . Jade dzisiaj na 13 do łepka co niby w VAGach siedzi i zobaczymy nie wiem czy ma mozliwosc zgrania logow ale się dowiem . Coś czuje że to albo przepustnica albo turbinka. Poza delikatnym cykaniem to silniczek chodzi idealnie. :/ Jakby co to co sądzicie o tej auckji. http://allegro.pl/turbosprezarka-vw-b5-1-8t-audi-a4-a6-150km-aeb-ajl-i4984944183.html http://allegro.pl/turbosprezarka-vw-b5-1-8t-audi-a4-tuning-aeb-ajl-i4984844481.html Lecz najpierw podziałam coś z przepustnicą. Czy jej czyszczenie faktycznie coś daje czy nie bo czytałem i różne opinie są. Czy może lepiej kupić nową ? Co byście zrobili na moim miejscu. ps. Mój brat ma astre 2.0 T 200KM fabryczne dane mówią o takim samym przyśpieszeniu a robi mnie jak chce :P Więc tak. Byłem u gościa i przeleciał autko podczas jazdy itd. i wyskoczył tylko jeden błąd (coś z zbyt dużym napięciem, mam nowy alternator i to pewnie stary błąd) Turbo działa prawidłowo i gościu powiedział że w sumie ona bardzo fajnie jeździ i że na 1.8T to i tak fajnie. Powiedział jeszcze że te cykanie w silniku może być spowodowane zapchanym smokiem i ze zaleca czyszczenie z wymianą uszczelki nad miską olejową i ponadto wykona czyszczenie przepustnicy i przeplywki z adaptacją. Myśle że jest ok w sumie nie jest źle, może jestem przewrazliwiony . Możecie coś więcej mi powiedzieć o czyszczeniu tego smoka ? Krzyknął mi za robote 300zł + olej i uszczelka... powiedział że do 500zł się zmieścimy z olejem Valvoline max life nie wiem tylko czy opcja 5W30 jest dobra, teraz jezdzi autko na 10W40. Pozdrawiam
robitl Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 policzmy olej 120+filtr=150, uszczelka jakieś 50. no i robota. czyli kasa ok.no może 100 mniej by było fajnie:) bo albo trzeba sanki spuszczać albo silnik targać lekko do góry. zaproponuj mechanikowi żeby zrobił płukankę przed zdjęciem misy to prawie cały syf usuniecie z silnika:). niech brat dodaje gazu a ty nasłuc**j czy przypadkiem jakiś nieszczelności w dolocie nie ma.
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) nie wiem czy jest sens robic plukanpke bo 1000 km temu byl wymieniany olej na 10w40 chce zrobic jakis 4000 km zby troche poplukal i wtedy wychyscic smoka, czy to dobra opcja ?., a jakich dzwiekow z bratem mam wysluchiwac??. syczenie zasysanie ? dzieki za pomoc ps. ile wchodzi oleju do tego silnika ?? Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Gość
bialy986 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zrób plukanke ale silnik zalej 5w40 a nie 10w40.Co do cykania to może być łańcuch,napinacz szklanki.Zależy jak cyka i kiedy... Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Zrób plukanke ale silnik zalej 5w40 a nie 10w40.Co do cykania to może być łańcuch,napinacz szklanki.Zależy jak cyka i kiedy... Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Tak więc cyka na wolnych obrotach, im wyzsze obroty na biegu jalowym tym szybciej cyka a podczas przyspieszania cyka zdecydowanie glosniej. Rozrząd na 80 procent był wymieniany Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Gość
bialy986 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zmierz ciśnienie oleju,może masz słabe.Kontrolka Ci się czasem nie zapala?Ja bym obstawial napinacz łańcucha lub popychacze hydrauliczne. Jak masz możliwość to nagraj filmik z dźwiękiem i wrzuć. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Zmierz ciśnienie oleju,może masz słabe.Kontrolka Ci się czasem nie zapala?Ja bym obstawial napinacz łańcucha lub popychacze hydrauliczne. Jak masz możliwość to nagraj filmik z dźwiękiem i wrzuć. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Kontrolka mi sie nie zapala jak mam zmierzyc to cisnienie ? :)olej ogolnie był wymieniany 2000 km temu i nigdzie ani nie cieknie ani silnik sie nie poci. olej klarowny czysty moge nagrac filmik jutro i wrzuce na you tube podesle link Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Gość
bialy986 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ciśnienie zmierzysz manometrem,wkrecasz go zamiast czujnika oleju.Poczekamy na filmik. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Dzięki za odpowiedz. a powiedz mi tylko gdzie dokladnie wkręcony jest ten czujnik oleju i jakie wartosci powinny byc wskazane podczas pomiaru
bialy986 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Jak się nie mylę to takie wartości są:ciśnienie oleju (temperatura silnika około 80°C): - 1.0 ... 3.5 bar (bieg jałowy) - 5.0 ... 7.0 bar (obroty 3000) A czujnik cisnienia oleju jest w bloku silnika obok filtra oleju. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi. :-) Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Więc tak zrobiłem 4 filmiki i pierwszy przedstawia prace silnika na zimno na biegu jałowym. Drugi przedstawia przyśpieszanie. Trzeci prace na rozgrzanym silniku i ostatni przedstawia gazowanie na rozgrzanym silniku. Prosze o ocene. https://www.youtube.com/watch?v=w_Tjupl1x0w&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=-Nqsj-9TR9U&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=_1kAJR9gPY0&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=whtyJSh02ZE&feature=youtu.be
bialy986 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 O kurna ale popierduje :-/ Pisałeś że mechanik sprawdzał i wyskoczył tylko jeden błąd.Niech go normalnie sprawdzi jeszcze raz podpinajac vaga.Po tych filmikach to się zastanawiam czy to czasem nie klapka WG na turbinie. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 O kurna ale popierduje :-/ Pisałeś że mechanik sprawdzał i wyskoczył tylko jeden błąd.Niech go normalnie sprawdzi jeszcze raz podpinajac vaga.Po tych filmikach to się zastanawiam czy to czasem nie klapka WG na turbinie. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Witaj. Jutro jeszcze zmierze cisnienie tego oleju. A ze tak spytam co to jest ta klapka i co ona ma do tego cykania ?
bialy986 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Klapka w wydechu jest luźna na nicie i drży pod wpływem ciśnienia ,dlatego wystarczy podkręcić lekko cięgno gruchy (LEKKO) tak żeby nie było luźne i gra muza .dobijania czy spawania nie radze a co do terkotania to na zimnym jak i na ciepłym . Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Klapka w wydechu jest luźna na nicie i drży pod wpływem ciśnienia ,dlatego wystarczy podkręcić lekko cięgno gruchy (LEKKO) tak żeby nie było luźne i gra muza .dobijania czy spawania nie radze a co do terkotania to na zimnym jak i na ciepłym . Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Dzięki za odpowiedź. Jak się wsłuchiwałem w te cykanie to one jest najbardziej słyszalne w okolicaach bagnetu od oleju przeglądałem kilka filmów na YT i widze że nawet sporo tych AEB tak ma, może nie tak głośno jak u mnie ale ma a co do tej klapki to żeby ją podkręcić to dużo zachodu z tym ??.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się