Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat ALT 2.0


cypek80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Koledzy, pomocy. Mam już dość mojego auta. Przez kłopoty z temperaturą silnika. Półtora roku temu zacząłem mieć kłopoty. Temperatura w trasie była 70*C, a w mieście 90*C i skakała do 120*C. Wentylatory na maksa i znów 90*C. Wymieniłem termostat, czujnik za silnikiem (4-pin) i problem się skończył. Wczoraj jadę do pracy, -11*C, a silnik do 120*C i nie spada. Zatrzymuję auto, gaszę i odpalam. Wskazanie 90*C i wentylatory cicho. Jadę i bez niespodzianek. Wieczorem podjechałem w jedno miejsce ok. Zgasiłem na chwilę auto. Odpaliłem i przejechałem 5 km po mieście. Gdy wjechałem na parking (1 bieg) temperatura na 110*C i wentylatory się włączyły. Wyłączam auto, odpalam, wentylatory cisza, temperatura 90*C. "O co kaman???" Jak podłączę telefon pod OBD (Elm 327) to temperaturę płynu raz pokazuje 93-103, a po innym odpaleniu waha się od 75 do 97. c

Sorki za długi opis, ale może pomoże na coś nakierować??? Termostat i czujnik mają jakieś półtora roku i 30kkm. Co sprawdzić? Czy zmienić czujnik i obserwować? 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej napiszesz, tym łatwiej o wsparcie. Mi trudno Tobie odpowiedzieć, co zrobić powinieneś, od czego zacząć. Ja się nie patyczkuję i sprawdzam za każdym razem wszystko VCDS'em. Podłączył byś i sprawdził czy nie ma błędów.  Zawsze one pomagają przy analizie powstałej sytuacji. Każdy macher od samochodów w pierwszej kolejności podłącza się pod złącze diagnostyczne.  Od tego należy zacząć. Wszystko kontroluje ECU silnika.

Wentylatory chodzą na maksa zawsze wtedy, gdy silnik nie ma informacji o temperaturze z czujników silnika. Czujnik zielony cztero-pinowy może szlak trafił lub się dokańcza. Czujnik zakładany ori czy zamiennik. Wiele pytań, więc podaj więcej danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem niby na razie rozwiązany. Wymieniłem czujnik 4-pinowy zielony. Jak na razie wentylatory cicho. Temperatura oscyluje w granicach 93-105 (najczęściej jak jadę spokojnie to 98-105).

Czy to właściwa temperatura? Czytałem w sumie, że silniki o oznaczeniu ALT są wysokotemperaturowe, ale czy 105*C to norma? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura która opisujesz 95-105 jest dla tego silnika prawidłowa Czujnik cztero pinowy który wymieniłeś podaje temperaturę na zegary oraz tmperaturę silnika do ecu .Uszkodzenie w/w czujnika powoduje błędne wskazania na zegarach oraz podaje błędną temperaturę do ecu co znowu powoduje problemy z rozruchem silnika szczególnie gdy jest silnik zimny a czasami uniemożliwia rozruch Cujnik ma oznaczenie G2/G62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil-vag  

wprowadził dodatkowe info

 

 

w temacie: 

MAPA CHŁODZENIA SILNIKA (ENGINE COOLING MAP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2017 o 10:41, Deyv92 napisał:

Temperatura która opisujesz 95-105 jest dla tego silnika prawidłowa Czujnik cztero pinowy który wymieniłeś podaje temperaturę na zegary oraz tmperaturę silnika do ecu .Uszkodzenie w/w czujnika powoduje błędne wskazania na zegarach oraz podaje błędną temperaturę do ecu co znowu powoduje problemy z rozruchem silnika szczególnie gdy jest silnik zimny a czasami uniemożliwia rozruch Cujnik ma oznaczenie G2/G62.

Temperatura 95-105 stopni jest normalna? W moim alt po nagrzaniu temperatura trzyma się w okolicach 90 stopni. Nawet przy ostrzejszej jeździe niewiele więcej rosnie (max 95 stopni). - wskazania wskazówki na zegarach, potwierdzone komputerem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, radkoo napisał:

Temperatura 95-105 stopni jest normalna? W moim alt po nagrzaniu temperatura trzyma się w okolicach 90 stopni. Nawet przy ostrzejszej jeździe niewiele więcej rosnie (max 95 stopni). - wskazania wskazówki na zegarach, potwierdzone komputerem....

Pod obciążeniem komputer utrzymuje temperature w okolicach 90 stopni, z lekkim obciążeniem temperatura powinna być w granicach 100 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem uciekającego płynu chłodniczego z termostatu a dokładnie z metalowej rurki wchodzącej do termostatu przykręconej na śrubkę tej jest oring czy zna ktoś średnice bądź też numer tego oringu 2.0 Alt . w tym miejscu co wskazuję czerwona strzałka.

http://www.pelicanparts.com/techarticles/Audi_B6_A4/27-WATER-Thermostat_Replacement/images_small/pic11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...