Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat ALT 2.0


cypek80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czytam te wszystkie posty o silnika ALT 2.0 i podłamałem się trochę.

Właśnie parę dni temu kupiłem jako drugie auto w rodzinie A4 B6 2.0 2004.

Udokumentowany przebieg 113tyś serwisowany do końca w aso. Mam całą historię auta faktury etc etc.

Auto jest bardzo zadbane.

Zalewany olejem 5w30 Castrol Prof.

Na początek chcę wymienić olej na 5W40 valvoline maxlife, ale przed zastosować płukankę tego producenta.

Mam do wymiany pękniętą odmę tą z gruszką, i chce wymienić świece na jednoelektrodowe Denso K16TT.

Jak nie będzie tragedii z olejem auto zagazuje.


Zaciekawił mnie temat termostatu w tym silniku


Oryginał razem z obudową otwiera się na 100 stopni Celsjusza.

Znalazłem też sam wkład który otwiera się przy 87.


Pisaliście że w lato przy wysokich temperaturach olej szybciej znikał, szybciej się postarzał.


Wymieniał ktoś termostat na ten z niższą temperatura otwarcia i czy są jakieś skutki uboczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem termostat w ALT, oryginał jest drogi z tego co pamiętam to rok temu kosztował 450 zł.. Kupiłem termostat behr z otwarciem 100 stopni za 180 zł. Po jakimś czasie byłem w aso i z ciekawości poprosiłem żeby pokazali mi termostat który maja na półce i okazało się że też firmy Behr tylko z logiem vw/audi i bzdura jest żeby brać termostat tylko w aso.. skoro oryginał to Behr.. i można o wiele taniej kupić. Odpukać żadnych problemów nie ma i nie ma sensu przepłacać za termostat z aso

Edytowane przez Kodzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauważyłem czy przy wyższych czy niższych temperaturach je więcej albo mniej.U mnie wychodzi mniej więcej tak samo.Mam zagazowanego od samego początku prawie i sobie chwalę ;p Mój miał jak kupiłem około 114,5tyś ostatni wpis był przy około 113.Jak najszybciej zmieniłem olej z badziewia Castrola i hula już bezawaryjnie prawie 2 lata.Przebieg 167tyś obecnie :D A świece bierz NGK ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrola wymień i to szybko. Wlej jakiś dobry 5W40. Świece NGK6PFRQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaobserwowałem tez duże zurycie Motula X-cess 8100 5w40 i przeszedlem na Havoline 5w40 i jest lepiej ale wiadomo lubi sobie ciut popic oleju. Mam pytanie a czemu zmiana na jedno elektrodowe swiece??? Tez miałem dylemat czy wsadzac 3 czy 1 elektrodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaobserwowałem tez duże zurycie Motula X-cess 8100 5w40 i przeszedlem na Havoline 5w40 i jest lepiej ale wiadomo lubi sobie ciut popic oleju. Mam pytanie a czemu zmiana na jedno elektrodowe swiece??? Tez miałem dylemat czy wsadzac 3 czy 1 elektrodowe.

Mam je przetestowane w innych autach z grupy VAG.

Faktycznie zauważyłem poprawę w porannych rozruchach. Auto zapala lepiej na zimnym bo jest lepsza iskra.

Koszt niewielki, więc z ciekawości założę do ALT'a.

Kiedyś myślałem że to ściema że tylko takie jakie zaleca producent są najlepsze...

LPG wymaga lepsze warunki zapłonu, a powoli się przymierzam .

http://www.denso-am.pl/produkty/automotive-aftermarket/uklady-zaplonowe/swiece-zaplonowe/twin-tip-(tt)/

Edytowane przez cypek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty sa teraz dostępne za maks 300zł całe z obudowa gates lub vemo :wink: A co do swiec to mozesz zastosowac tt`ki a aucie zagazowanym. bez gazu lepiej zapodac NGK V-line23 3-elektrodowe. Każdy gazownik powie że lepiej swiece dac z 1 elektrodą do gazu. i są w zasadzie 2 razy tansze :wink:


A po za tym piszesz ze szyciej olej znika od termostatu 100 stopni? przeciez olej pracuje w temperaturze pewnie około 120 stopni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja świece zakładałem takie jak zalecił producent.I czy jest mróz czy nie to na strzała.LPG też lata ładnie na tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty sa teraz dostępne za maks 300zł całe z obudowa gates lub vemo :wink: A co do swiec to mozesz zastosowac tt`ki a aucie zagazowanym. bez gazu lepiej zapodac NGK V-line23 3-elektrodowe. Każdy gazownik powie że lepiej swiece dac z 1 elektrodą do gazu. i są w zasadzie 2 razy tansze :wink:

A po za tym piszesz ze szyciej olej znika od termostatu 100 stopni? przeciez olej pracuje w temperaturze pewnie około 120 stopni :wink:

Nic takiego nie napisałem że olej znika od termostatu 100 stopni.

Podałem tylko tezę że może się przegrzewa bo ktoś pisał na forum że w lato mu więcej znika , czyli szybciej starzeje, czyli częstsze dolewki.

Ale nie wiem jaki jest układ chłodzenia w ALcie,

Tą drogą rozumowania olej jest chłodzony płynem chłodzącym jak będzie niższa temperatura otwarcia termostatu to będzie niższa temperatura oleju. Nie będzie przegrzewany.

W 2.4 jest termostat na 87 stopni i temperatura oleju jest wskazywana na desce nigdy nie przekracza 110 stopni.

Odbiegając trochę od tematu termostatu.

Producent zaleca Nam jazdę na Castrolu czemu większość wymienia na inny?

Bo sprawdzili i wyciągnęli wnioski że są lepsze oleje.

Lepsza iskra to lepsze spalanie nie ważne czy benzyna czy gaz, te świece mam sprawdzone.

Nawet w aucie jeżdżącym tylko na benzynie zauważyłem poprawę kultury pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol to syf jak cholera. Miałem wcześniej i takiego gnoju przy wymianie dawno nie widziałem. No i mimo że olej był to co około 100km komunikat oil min. No i jadł więcej. Teraz Mobil i spokój. Mi tak samo wciąga olej czy lato czy zima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo to nie jest taki zwykły termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładu nie dostaniesz ale za prawidłowe działanie odpowiada jeszcze grzałka, co jest w obudowie.

Częstą usterką jest brak połączenia z grzałką lub zgubiony oring.

Da się to naprawić, było już na forum

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładu nie dostaniesz ale za prawidłowe działanie odpowiada jeszcze grzałka, co jest w obudowie.

Częstą usterką jest brak połączenia z grzałką lub zgubiony oring.

Da się to naprawić, było już na forum

widzisz kolego w intercarsie wpisalem termosttat do alt i wyskoczyl mi sam wklad nie wiem o co tu chodzi i w dwoch innych hurtowniach tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do 2.0 i 1.8T taki sam

Taki:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3030313522310-TH6842100J-O15507-termostat-cieczy-chlodzacej.html

nr.

06B121111

behr177403.jpg

opis wymiany w 1.8T, w alt pewnie podobnie

http://www.audiworld.com/tech/eng106.shtml

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedzie to jest układ ciśnieniowy

kolego nie poprawiaj fabryki taki ma być i jest dobrze

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp otwarcia 100st nie bedzie sie gotowac woda?

Tak jak pisze edekxp , woda gotowala by sie przy cisnieniu atmosferycznym a ze w ukladzie chłodzenia panuje wyzsze to sie nie gotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...