Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu hamulcowego w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki jest interwał wymiany płynu hamulcowego w Audi ?

Według ASO - 2 lata a według mechaników 4-5 lat.

Dziękuję za poradę.

Opublikowano

Ja wymieniam co dwa lata, nie kosztuje to majątku, bezpieczeństwo ważniejsze niż te pare groszy :)

Opublikowano

Ja się jutro przymierzam do wymiany ale zastanawiam się czy samemu to dobry pomysł? Mam warsztat z kanałem do dyspozycji ale nie mam żadnych ciśnieniowych pompek, więc pytanie czy ktoś wymieniał sam metodą domową:

1. wypompować ile się da strzykawką ze zbiorniczka

2. dolać nowego

3. po kolei odkręcać zaworki i pompować aż zacznie lecieć czysty płyn (dolewając cały czas do zbiorniczka)

4. To samo ze sprzęgłem

Ktoś praktykował:)?

Opublikowano

Ja się jutro przymierzam do wymiany ale zastanawiam się czy samemu to dobry pomysł? Mam warsztat z kanałem do dyspozycji ale nie mam żadnych ciśnieniowych pompek, więc pytanie czy ktoś wymieniał sam metodą domową:

1. wypompować ile się da strzykawką ze zbiorniczka

2. dolać nowego

3. po kolei odkręcać zaworki i pompować aż zacznie lecieć czysty płyn (dolewając cały czas do zbiorniczka)

4. To samo ze sprzęgłem

Ktoś praktykował :)?

Z tego co wyczytałem - to nie jest tako prosta sprawa, ze względu na moduł ABS.

Ja wymieniam co dwa lata, nie kosztuje to majątku, bezpieczeństwo ważniejsze niż te pare groszy :)

Fakt - bezpieczeństwo to podstawa, ale 2 letni interwał wymiany płynu ma bardziej wpływ na korozję układu ( możliwa woda w płynie hamulcowym ) niż na bezpieczeństwo.

Pytałem kilku mechaników o okres eksploatacji płynu hamulcowego i oprócz odpowiedzi 4-5 lat uzyskałem także: sprawdzać testerem - wymieniać w razie konieczności.

Patrząc na temat z innej strony: w samochodach różnych marek, które używają tego samego płynu hamulcowego producenci zalecają różne okresy wymiany.

Przyjmując jako pewnik - w przypadku Audi - okres 2 lat, mam wrażenie że jest to naciąganie właściciela pojazdu na kasę.

Niewielką - ale jednak.

Czy mam rację ?

Opublikowano

Zawsze tyle opinii co mechaników, więc bym się nie sugerował (szczególnie, że 90% nich jest z d*py wzięte). Sprawdzanie testerem jest głupotą samą w sobie, bo po pierwsze dobry tester (tak samo jak każdy przyrząd pomiarowy) kosztuj 2-3k a nie 50pln z allegro prosto z małych żółtych rączek, więc to się nigdy nie zwróci. Poza tym największy syf i woda jest w przewodach czego tester nie wykryje, więc zabieg PR-owy dla warsztatów, które się tym zajmują i lubią pokazać klientowi, że coś się zrobiło. Realnie trzeba po prostu wymieniać co 2-3 lata i tyle - do Ciebie należy decyzja. Ja w Audi mam zamiar wymieniać zawsze razem z klockami, bo i tak jedna robota i czas na kanale a z kolei sprzedałem niedawno 15 letniego Nissana (samochód zastępczy do mniej wymagających celów) i tam płyn był wymieniany raz przypadkiem a wcale nie odczuwałem, że źle mi się hamuje:) reasumując jeśli instrukcja i ASO mówi 2 lata to dodaj +1 i będziesz miał kompromis między 4-5;)

Co do wymiany metodą domową - w czym przeszkadza ABS? We wspomnianym Nisanie też miałem ABS i jak wymieniałem płyn wspomnianą metodą to żadnych problemów nie zauważyłem w związku z tym.

Opublikowano

Zawsze tyle opinii co mechaników, więc bym się nie sugerował (szczególnie, że 90% nich jest z d*py wzięte). Sprawdzanie testerem jest głupotą samą w sobie, bo po pierwsze dobry tester (tak samo jak każdy przyrząd pomiarowy) kosztuj 2-3k a nie 50pln z allegro prosto z małych żółtych rączek, więc to się nigdy nie zwróci. Poza tym największy syf i woda jest w przewodach czego tester nie wykryje, więc zabieg PR-owy dla warsztatów, które się tym zajmują i lubią pokazać klientowi, że coś się zrobiło. Realnie trzeba po prostu wymieniać co 2-3 lata i tyle - do Ciebie należy decyzja. Ja w Audi mam zamiar wymieniać zawsze razem z klockami, bo i tak jedna robota i czas na kanale a z kolei sprzedałem niedawno 15 letniego Nissana (samochód zastępczy do mniej wymagających celów) i tam płyn był wymieniany raz przypadkiem a wcale nie odczuwałem, że źle mi się hamuje:) reasumując jeśli instrukcja i ASO mówi 2 lata to dodaj +1 i będziesz miał kompromis między 4-5;)

Co do wymiany metodą domową - w czym przeszkadza ABS? We wspomnianym Nisanie też miałem ABS i jak wymieniałem płyn wspomnianą metodą to żadnych problemów nie zauważyłem w związku z tym.

Dzięki za zdroworozsądkową odpowiedź.

Co do układu ABS - to problem pojawia się gdy podczas wymiany grawitacyjnej pompa ABS się zapowietrzy.

Pozdrawiam

Opublikowano

N/P i ja również dziękuję za zwrócenie uwagi na pompę:) nie znam się na tym aż tak i wydawało mi się, że po prostu na wyłączonym zapłonie jest zamknięta i nie ma szans się zapowietrzyć. Co najwyżej może tam zostać trochę starego płynu z syfem/wodą.

Co więcej wyciągnąłem sobie właśnie procedurę wymiany płynu z ESISu (ElsaWin) i tam nie ma nawet żadnego ostrzeżenia na temat ABS - jest tylko kolejność odkręcania zaworków hamulców/sprzęgła oraz inf. że należy używać specjalnej pompy VAS:) także nadal nie wiem co myśleć o tym...

Opublikowano

Wymieniałem juz kilka razy plyn w audi i nigdy nie było problemu. Żadnych pompek nie stosowałem. Tylko dwie osoby jak zawsze. Jedyne o co trzeba dbać to o poziom płynu w zbiorniczku. Pompa absu zapowietrzyc się może tylko jak zabraknie płynu. Wiec nie panikuj i normalnie wymieniaj plyn.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał jak pilnujesz poziomu płynu w zbiorniczku to nic sie nie stanie. Ja płyn wymianiam profilaktycznie co 2 lata.

Opublikowano

Dzięki. To w takim razie robię tak jak zawsze:)

Opublikowano (edytowane)

Nie jak zawsze tylko w odpowiedni sposob.

wymiana plynu co 2 lata lub co 60000km

Stary plyn usuwasz ze zbiorniczka i zalewasz swiezym.

podpinasz VAGa i robisz test elementów wykonawczych bloku ABS, najlepiej z 5-6 razy, trzeba rozruszac zawory w bloku ABS.

Po tym zaczynasz od przedniego lewego, potem prawy tył, następnie przednie prawe i tylne lewe. Cały czas pilnujesz płynu w zbiorniczku.

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy pisząc test masz na myśli, żeby 5x odpalić poniższą procedurę:

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

Tylko to znalazłem na vag-com.

Jeśli chodzi o kolejność to instrukcja mówi inaczej: sprzęgło, przód L, przód R, tył L, tył R. Ale zakładam, że nie ma to aż takiego dużego znaczenia póki się pilnuje płynu.

Opublikowano

Witam

Panowie mam mały problem uszkodziła się gumowa uszczelka na cylinderku no i wiadomo cylinderek się zaklinował , wymieniałem cylinderek i czuje że mam gorsze hamulce :/

Opisze co robiłem

- zaciskiem ścisnąłem gumowy przewód hamulcowy

- odkręciłem zacisk

- po małej walce udało mi się wyciągnąć cylinderek

- wymieniłem uszczelkę w zacisku

- włożyłem cylinderek i uszczelkę chroniącą cylinderek

- wsunąłem cylinderek maksymalnie do środka

- skręciłem to wszystko

-zwolniłem zacisk

- uruchomiłem silnik i pompowałem jak pedał zrobił się twardy popuściłem odpowietrzenie tak kilka razy aż wypływał tylko płyn (kontrolując płyn w zbiorniczku)

niestety ma teraz taki efekt że pedał powoli wpada mi w podłogę i hamulec reaguje dopiero w połowie a przed operacją lekko wciskałem i było czuć od razu hhamowanie coś źle zrobiłem ?

Dodam że nie odpowietrzałem wszystkich kół bo przecież nic tam nie grzebałem.

Czyżby jakaś nieszczelność ale nie widzę wycieku ?

Opublikowano

Powietrze w zacisku

Opublikowano (edytowane)

Powietrze w zacisku

ale jakim cudem skoro miałem założony wężyk na odpowietrzacz i widziałem ze leciał sam płyn :-) spróbuje to jeszcze jutro rozebrać zacisnę gumowy wąż od zacisku i wcisnę tłoczek tak żeby płyn wyleciał przez odpowietrzacz może pomoże

Tak teoretyzuje powietrze raczej nie może cofnąć się do pompy ?

Edytowane przez nethome1
Opublikowano

Gdy zakladales tloczek powietrze dostalo sie do zacisku.

zacisk musisz odpowietrzyc w rękach

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Gdy zakladales tloczek powietrze dostalo sie do zacisku.

zacisk musisz odpowietrzyc w rękach

Ok dzięki za pomoc jutro przedstawię efekty :hi:Może faktycznie powinienem nalać tam płynu hamulcowego przed skręceniem tylko w takim razie po co ten odpowietrzacz w zacisku :-)

Dziękuję kolego Dev dzisiaj rano wcisnąłem tłoczek maksymalnie do środka zwalniając odpowietrzacz i ściskając przewód i ..... jest OK !! :-)

Zauważyłem że jest jeszcze problem z tłoczkiem może ma średnicę 57mm ale mocowanie (frez w środku) klocka hamulcowego (blaszki) nie bardzo pasuje i trochę odstaje od tłoczka hmmmm kupiłem taki zestaw autofren D41074C

no i ta uszczelka kurcze spada jednak z zacisku w ASO dostępne są uszczelki oryginały ale już samego tłoczka nie maja tylko w formie całego zacisku za grubą kasę :-) ma ktoś może namiar na pasujący w 100% zestaw naprawczy ?

To co kupiłem jako pasujący do mojego zacisku chyba tłoczki takie pasujące na 100% nie są do zdobycia na dzień dzisiejszy ?

tloczek2v2.jpg

Edytowane przez nethome1
Opublikowano

Witam

Koledzy może ktoś z Was wymieniał tłoczek w zacisku i zna numer części która pasuje na 100% ?

Opublikowano

W jakim zacisku, w jakim aucie ?

Opublikowano

W jakim zacisku, w jakim aucie ?

A4 B8 2010r 2.0 TDI 120km zacisk przedni prawy rozmiar tarczy 314mm w ETCE brak tej części

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...