Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie ma mocy do 2tys obrotów.


Stano

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zeby nie zaczynac nowego tematu, kontynuuje tutaj.

Patrzac po moim wykresie i po logach, wydaje mi sie, ze rowniez jest problem do 2000obr.

Auto ogolnie bardzo dobrze goni (powyzej 2000obr) i nie sypie bledami.

Na hamowni samochod wyplul 272 koni i 550NM, ale widac ze za malo NM w zakresie 1600-2000obr. Dodatkowo cos za bardzo EGR na koncu odcina...
silnik CCWA (lacznie z wtryskami)
turbina, EGR i pompa z ASB. (zeby smigalo na EDC16)
oto wykres:
HwGgwoY.jpg
po logach, widac ze doladowanie nieprawidlowe i chyba EGR szwankuje (dzwine ze bledu nie ma)...
Bede wdzieczny za ocene :)
ps. DPF wyciety
DYNAMICZNE:
dodaje jeszcze statyczne EGR:
+ basic
od czego myslicie zeby zaczac?
Edytowane przez basta85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie wstaje tragicznie, zwłaszcza jak na silnik z wtryskami tej generacji. Z paliwem wsio ok ?

BTW: CCW czy CCWA :P ??

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie wstaje tragicznie, zwłaszcza jak na silnik z wtryskami tej generacji. Z paliwem wsio ok ?

BTW: CCW czy CCWA :P ??

Powinien byc CCWA :P

Byly tez CCW?

Tankowalem juz z 5 razy do pelna, wiec watpie ze paliwo. Tymbardziej ze moc ma ok.... tylko sam dol muli.

ps. w piatek wytne kata i zobaczymy czy cos sie zmieni. Po logach wyglada jakby go gdzies dusilo....

A poprzedni silnik ladnie musial lac wtryskami patrzac jak jego tloki wygladaly. Niby wszystko DPF wylapal, ale moze jednak.....

Jezeli to nie pomoze to zabiore sie za EGR.

Njagorsze ze nie sypie zadnym bledem.... wiec nie wiadomo co.

Gora leci bardzo ladnie.

Edytowane przez basta85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gora leci bardzo ladnie.

A te limitery (lub brak paliwa) na końcu to niby co to jest ?

Jezeli to nie pomoze to zabiore sie za EGR.

Njagorsze ze nie sypie zadnym bledem.... wiec nie wiadomo co.

a kto powiedział że musi ? Zwłaszcza że w sofcie też masz z grubsza nie wiadomo co.

wytniesz kata i nagle ma się zmienić ciśnienie ? EGR chyba prościej wykodować... i on w przeciwieństwie do kata może mieć wpływ na boosta.

Jeden szuka nieszczelności mimo że wszystko trzyma ciśnienie drugi wycina kata bo mu turbo nie ładuje,

Skoro macie tak genialne pomysły to po jaką cholerę prosicie innych o opinie / pomoc ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowalem juz z 5 razy do pelna, wiec watpie ze paliwo. Tymbardziej ze moc ma ok.... tylko sam dol muli.

Bardzo śmieszne.

No i jeszcze chciał żeby mu coś DPF wyłapał jak jest za katalizatorem.

Na początku się z tego śmiałem, ale tak naprawdę to poziom pewnych userów mnie przeraża. Licząc tankowanie to już trzy nominacje do hitu sezonu

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze chciał żeby mu coś DPF wyłapał jak jest za katalizatorem.

wylapal wylapal, bo byl caly zasyfiony.

Tankowalem juz z 5 razy do pelna, wiec watpie ze paliwo. Tymbardziej ze moc ma ok.... tylko sam dol muli.

Bardzo śmieszne.

No i jeszcze chciał żeby mu coś DPF wyłapał jak jest za katalizatorem.

Na początku się z tego śmiałem, ale tak naprawdę to poziom pewnych userów mnie przeraża. Licząc tankowanie to już trzy nominacje do hitu sezonu

to ja juz nic nie rozumiem..... dlaczego mechanik, ktory wycinal DPF'a, wymontowywal puche zaraz za turbina i mi to pokazywal na zywo??

wszystkie 3.0tdi mialy najpierw kata zaraz za turbina? z tego co pokazuje ETKA, to tak....

drugi wycina kata bo mu turbo nie ładuje,

laduje 1,5 bara, przy wyzszych obrotach, wiec nierozumiem twojej wypowiedzi :)

muli tylko dol, wiec dlaczego zapchany kat nie mialby byc przyczyna?

drugi wycina kata bo mu turbo nie ładuje,

Skoro macie tak genialne pomysły to po jaką cholerę prosicie innych o opinie / pomoc ?

tak jak pisalem i widac po logach. Turbo laduje do peaka i go nie przekracza. Niestety wartosci ponizej 2000obr sie nie zgadzaja. Takze ewidentnie cos go trzyma.

I nie rob ze mnie idioty, tylko rozmawiajmy normalnie. To jest moj pierwszy mocny diesel i jeszcze nie wiem o nim wszystkiego.

Wczesniej siedzialem tylko wylacznie w japoncach doladowanych, ale benzynowych, gdzie mialem po 400 koni i naprawde troche ogarniam technicznie :)

Bo sam skladalem pare projektow.

ps. znacie jakas mozliwosc ustawic w VCDS tak wartosci EGR, zeby nie wyrzucil bledu jak go zaslepie? bo chcialbym to sprawdzic bez mapowania.

Edytowane przez basta85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I nie rob ze mnie idioty, tylko rozmawiajmy normalnie.
Sam go z siebie robisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie rob ze mnie idioty, tylko rozmawiajmy normalnie.

Sam go z siebie robisz.

czyli dla ciebie jest nienormalne, ze turbodoladowana jednostka moze problem z doladowaniem "tylko i wylacznie na niskich obrotach", jezeli zapchany jest kat albo dpf?

Edytowane przez basta85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz DPF (albo katalizatora bo sam nie wiesz którą puszkę wycięto).

DFP / kat nie mają wpływu na boosta, a problem masz na dole i na górze. Niuta tak mało miało być czy też uciekł ?


Zdiagnozowałeś sobie EGR to go chociaż sprawdź i ponownie sugeruje zainteresować się paliwem.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas odbioru widzialem tylko skruszone wnetrze DPFa w pudelku....

Dziwie mnie troche ze chlop w trakcie naszych rozmow w uparcie szedl, ze dpf jest zaraz za turbina i musi silnik do przodu przechylac zeby go wyciac.... (bo nie zrobili tego odrazu, a ich prosilem)

na gorze faktycznie za szybko ucina. Aligator z Dynosoftu twierdzil ze moze to byc spododowane za wysoka temp. spalin.

Najchetniej to zaslepilbym jutro EGR i zobaczyl co sie stanie, niestety trzeba wtedy remap zrobic...

Nie bede kupowal nowki, jezeli nie ma pewnosci, ze to EGR daje w dupe.

Edytowane przez basta85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


podczas odbioru widzialem tylko skruszone wnetrze DPFa w pudelku....

Dziwie mnie troche ze chlop w trakcie naszych rozmow w uparcie szedl, ze dpf jest zaraz za turbina i musi silnik do przodu przechylac zeby go wyciac.... (bo nie zrobili tego odrazu, a prosilem ich)

W b7 masz dwie puchy, w B8 jedną, gruz to równie dobrze może być katalizator. Ale skoro był wybity DPF to i program został skorygowany ?


na gorze faktycznie za szybko ucina. Aligator z Dynosoftu twierdzil ze moze to byc spododowane za wysoka temp. spalin.
Już Ci pisałem wyżej że limiter ucina, pytanie dlaczego EGT jest wysokie. Byłeś u dobrego fachowca było trzeba go poprosić o pomoc.

Z EGR podjedz tam gdzie robili Ci soft niech ograną na szybko. Auto tak jeździ od początku ? Sztangę sprawdzałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b7 masz dwie puchy, w B8 jedną, gruz to równie dobrze może być katalizator. Ale skoro był wybity DPF to i program został skorygowany ?

problem byl tego typu, ze na poczatku auto wogule nie chcialo jechac z dolu + zaswiecil DPF i nie odebralem. Kazalem poprawic.

Wkoncu wycieli "niby" DPF'a i dopasowali program. Auto zaczelo jechac z dolu, choc dalej wydawalo mi sie, ze nie jest to seria do 2k obr.

Jezeli okaze sie, ze oni wycieli wnetrze kata, a nie DPF.... (wlasnie patrzylem po fotach skruszonego kata, bardzo podobny do DPF....)

facepalm-captain.png

Byłeś u dobrego fachowca było trzeba go poprosić o pomoc.

rozmawialismy i wedlug niego to problem techniczny, ktory trzeba ogarnac i dopiero wtedy mozna myslec o dostrajaniu.

Z EGR podjedz tam gdzie robili Ci soft niech ograną na szybko. Auto tak jeździ od początku ? Sztangę sprawdzałeś ?

niestety mam do nich 120km drogi.... Sztanga nie byla sprawdzana.

Edytowane przez basta85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to to samo co u mnie bylo. Sztanga zle ustawiona i sterownik nie ustawiony z turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


rozmawialismy i wedlug niego to problem techniczny, ktory trzeba ogarnac i dopiero wtedy mozna myslec o dostrajaniu.

I zapewne ma racje, ja bym na Twoim miejscu do niego wrócił, poprosił o dokładne przelogowanie auta i postawianie diagnozy.

Turbo jak już wstanie to trzyma bardzo ładnie, nie ma się do czego przyczepić. Niestety słaby dół to jedno a limitery na górze to drugie.


daj znać co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości w tym wypadku jest kilka, skupiając się na dole, słaby może się wywodzić od

- nastawnika, który można przeregulować fizycznie (sztanga), programowo

- samej turbiny (konieczna regeneracja, chyba że świeża)

- trochę pójdzie ugrać samym wyłączeniem/zmianą histeryczną EGR, nie trzeba go zaślepiać gdyż jest w pełni elektroniczny sterowany mapami

A póki co pojeździsz sobie z dołem jak 1.9TDI :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem DPF i na pewno wyciety. Dzisiaj wyczyscilem EGR i dolot, syfu bylo masa.

Wartosci EGR sa teraz zgodne. Niestety dalej dol bez zmian.

Czas na wyciagniecie turbiny. Jezeli bedzie faktycznie zuzyta (co bardzo mozliwe, patrzac ze stary silnik plul na pewno opilkami), to zastanawiam sie czy wysylac ja do Katowic, zeby zregenerowali i zrobili hybryde (2200zl), czy szukac pewnej uzywki, ktorej pewnie nie znajde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam, jakieś postępy ? Widziałem że koledzy na A6 już Cię trochę uświadomili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I jak tam, jakieś postępy ? Widziałem że koledzy na A6 już Cię trochę uświadomili.

wczoraj wyciagnelismy turbine, juz po dotknieciu wirnika cos nam nie pasowalo, poniewaz byly za duze luzy.

Zawiozlem do Bosch Serwis Gladysek w Krakowie i sprawdzilismy ja dynamicznie na urzadzeniu przeplywowym.

Na niskich obrotach faktycznie wirnik wpadal w lekkie wibracje i turbina nie trzymala zadanych wartosci.

Zostawilem ja na wymiane lozyska i odbieram w poniedzialek.

Ciekawe czy to faktycznie rozwiaze problem.

No i jeszcze z ciekawosci sprawdzilem odrazu filtr powietrza.... masakra... gdzies 60% zalepione. Firma ktora robila przekladke, miala wymienic wszystkie filtry, wiec nie sprawdzalem. Jak widac, chyba im nie poszlo....

Takze to rowniez moglo sie przyczyniac do slabego dolu.

Co miales na mysli z A6 forum? bo wrzucilem tam temat, ale zero odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co miales na mysli z A6 forum? bo wrzucilem tam temat, ale zero odpowiedzi.
Głośna praca wtrysków, czyli problem 3 fazowego wtrysku na EDC 16.

Kup sobie pipercross'a o ile pamiętam 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...