losiu24 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Witam wszystkich To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość. Mam duży problem z turbina. Często traci moc. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest okej.Ale po jakimś czasie znów wraca. Szukam odpowiedzi na forum bo po ostatniej wizycie u mechaników mam ich dość.Na problem z centralny zaimkiem wydałem ponad 600 zł. A teraz mi powiedziano że turbina jest do wymiany.Auto jak na 110 koni nie ciągnie jak powinno. Pozdrawiam
daro0016 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 sprawdz przewody podcidnienia czy sa szczelne
mantix Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Trzeba sprawdzić czy zmienna geometria pracuje.Sprawdzałeś jaki błąd się zapisał w sterowniku? Na jakiej podstawie ci "mechanicy " stwierdzili, że turbo do wymiany?
lukaszooo Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) Przy zapieczonych łopatkach nie ma błedów. Wytłumacze ci to najprosciej jak sie da. Jak traci moc to wpada w tryb awaryjny bo prawdo podobnie ci przeładowuje, jesli wkrecisz silnik na wyzsze obroty to ecu aby nie rozerwało przewodów wprowadza tryb awaryjny który jest kasowany przez zgaszenie silnika i takie cos nie zapisuje sie jako błąd. Twoja turbina ma zmienna geometrie czyli VNT która jest po to aby wykorzystac spaliny jak najbardziej sie da. Zmienną geomietria zarządza ECU za posrednictwem podcisnienia. Musisz sprawdzić za pomoca wakuometru jakie podcisnienie daje ci Vacumpompa (masz stare auto więc moze być cienkie), nastepnie musisz sprawdzić czy po zgaszeniu silnika podcisnienie nie ucieka czyli czy nie ma nieszczelności. Samym podcisnienie steruje zawór N75 którego też trzeba sprawdzić niestety w twoim przypadku na stole. Jesli cały ukłąd jest ok zostaje zmienna geometria, sztanga turbiny przy wcisnieciu pedału gazu do oporu powinna wychylać sie ok 18mm, łatwiej jest to sprawdzić spuszczając podcisnienie na zgaszonym silniku i po odpaleniu sztanga powinna wciągnąc sie ok 18mm, jesli tak nie jest turbina do czyszczenia. Po tych zabiegach nie powinnienes miec z turbem problemów. Nie wiem czy załapiesz ale prościej sie nie da. Edytowane 7 Lutego 2015 przez lukaszooo
mantix Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 U mnie jak się przycinało vnt miałem notorycznie 0575
Bartollo Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) Sterownik zapisze błąd gdy vnt staje lub jeśli jest nieszczelność w dolocie. Poprzez wyłaczenie zapłonu sterownik wychodzi z trybu awaryjnego do nowego przekroczenia cisnienia doładowania bądź jesli zakres wyjdzie poza pomiar map sensora (bład 518 i 575 przy bardzo dużym przeładowaniu). Trzeba zacząć od podłaczenia Vaga i logi 011Bs i obserwacja sztangi + 011 dynamicznie. edit sorry sterownik w 96r nie ogarnia 011BS wiec zostaje tylko dynamiczne 011. Edytowane 7 Lutego 2015 przez Bartollo
goldi Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Zawsze można zdjąć i założyć wezyk od gruszki i zobaczyć skok sztangi a najlepiej log dynamiczny
bozmek Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Juz ktorys raz ta sama teoria mechanikow łopatki zapieczone to turbo do wymiany a nikt nie pozaglada jak geometria chodzi czy wezyki szcelne logi dynamiczne co z doladowaniem sie dzieje przepływka.
lukaszooo Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Mało który mechanik wie ze w 96r. audi wsadzało juz VNT. Co do logowania 11BS to niestety ale w pierwszym roczniku czyli 96 sterownik nie ogarniał takiej funkcji a to bardzo upraszcza diagnoze.
Leopold27 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Witam wszystkich To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość. Mam duży problem z turbina. Często traci moc. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest okej.Ale po jakimś czasie znów wraca. Szukam odpowiedzi na forum bo po ostatniej wizycie u mechaników mam ich dość.Na problem z centralny zaimkiem wydałem ponad 600 zł. A teraz mi powiedziano że turbina jest do wymiany.Auto jak na 110 koni nie ciągnie jak powinno. Pozdrawiam kolego na 99% turbina do wyczyszczenia i po problemie będzie,ale musisz popytać kto wyczyści a nie wymieni.
losiu24 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Opublikowano 10 Lutego 2015 Dzięki za tak duży odzew. Rady lukaszooo pomogły. Turbo wyczyszczone i ciągnie jak trzeba :-) dzięki
Rekomendowane odpowiedzi