BartRose Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam Musze dokonac swap silnika opowiedzcie mi jak to jest z kodami silnika,chodzi dokladnie mi czy wszystkie moje czesci podejda do BEX-A ? Jezeli chodzi o zakup Bexa znalazlem oferte w ktorej jest komplet czyli turbo, wytrysku, kolektory, łapy, alternator i wiazke z komputerem co do tego jeszcze by mi brakowalo lub co moge przezucic od swojego BFB. Jestem lajkiem w tych sprawach tak wiec prosze o pomoc. Pozdrawiam
zen8000 Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 W bfb masz smic w bex jest już dsmic czyli potrzebujesz prawego intercoolera wraz z orurowaniem. Po za tym chyba resztę już masz może jakieś tam pierdoły związane z osprzętem. Aha i chyba sprzęgło z dwumasem juz jest mocniejsze
edekxp Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Przecież BFB prawie niczym się nie różni od BEX-a, mówię o słupku Różnice tak jak kolega wspomniał turbo, wtryski IC, myślę że instalacja taka sama. Pewnie ECU inne. Czemu chcesz robić taki swap.Wystarczy do BFB wstawić wtryski z BEXa i zmienić soft i lepiej ciągnie niż BEX. No FMIC pewnie też by się przydał. Gdyby jeszcze zmienić turbinę na tą z BEX-a to już rakieta W BFB i BEX tarcza sprzegła oraz docisk 228mm, docisk różni się tylko literą może trochę mocniejszy Edytowane 10 Lutego 2015 przez edekxp
zen8000 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 No tak wtryski ic dodaj dp tipa i soft i jazda. Gdy tylko ogarnę mojego bfb wezmę się za przeróbki. Na początek wtryski 320cc dsmic i dp potem reszta tip i soft tylko że do kolegi gregor10 mam 650 km niestety :-( może ktoś poleci kogoś w wlkp?
BartRose Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Aktualnie mam wsadzony czysty BFB i się trochę z nim mecze:/ jest trochę problemów 1
zen8000 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 CZEMU?? Z CZYM SIĘ MĘCZYSZ CO MASZ NA MYŚLI MÓWIĄC CZYSTY??
BartRose Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Hmm dokładnie mówiąc co tydz jakiś nowy problem mi wyskakuje aż dość mam tej B7,2 dni temu wymieniłem termostat z czujnikiem,wczoraj jadąc wyskoczył check engine,potem autostrada powyżej 200 km/h i nagle wyskakuje błąd ciśnienia oleju,zatrzymuje się sprawdzam wszystko jest ok tylko zaczął płyn chłodniczy cięć,miejsca nie znam,potem wsiadam i tylko świeci check. Dziś check znika ale po przejechaniu 30 km wyskakuje ciśnienie oleju na 1s i pojawia się check. Jutro auto ponownie do mechanika Szkoda mi tamtego silnika bo mogło być o wiele lepiej a teraz po włożeniu muszę się męczyć z tym autem
bin85 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Skoro zapalił się check to trzeba sprawdzić na kompie co było przyczyną, po drugie komunikat o niskim ciśnieniu oleju to nie to samo co poziom oleju więc jeżeli olej jest to sprawdź jakie jest jego ciśnienie. Okaże się że masz np uszkodzony czujnik ciśnienia za 5zł a ty wymienisz cały silnik
kawowy19 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 za pewne to nie czujnik ale może być a może po prostu zabrudzony smok. Miska w dół i trzeba sprawdzić. Kontrolka powinna Cie nakierować gdzie szukać problemu. Skoro wyskakuje kontrolka niskiego cisnienia to trzeba to sprawdzić.
BartRose Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Tak tylko wiecie 3 tyg temu był wsadzony silnik bo tamten zajechany,i oleje filtry wszystko zostało wymieniine,rozrząd,pompa wody itp a tu znów,dziś jadę oddać auto do mechanika
JawoR36 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Przecież BFB prawie niczym się nie różni od BEX-a, mówię o słupku Różnice tak jak kolega wspomniał turbo, wtryski IC, myślę że instalacja taka sama. Pewnie ECU inne. Czemu chcesz robić taki swap.Wystarczy do BFB wstawić wtryski z BEXa i zmienić soft i lepiej ciągnie niż BEX. No FMIC pewnie też by się przydał. Gdyby jeszcze zmienić turbinę na tą z BEX-a to już rakieta W BFB i BEX tarcza sprzegła oraz docisk 228mm, docisk różni się tylko literą może trochę mocniejszy Poważnie uważasz, że wstawienie do BFB wtrysków z BEX, zmienića softu i będzie lepiej niż na 2xcooler, wtryski, K03S w BEX'ie? ECU też się oczywiście różni. Tarcza sprzęgła jest na sprężynach. Aa.. i jeszcze jedno, o którym wszyscy zapomnieli : BEX ma 6 biegów. Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać silnika na BEX, lecz dorzucić sam osprzęt. Owszem, jest tam jakaś różnica w szerokości kanałów, ale nie sądzę, żeby to była jakaś kolosalna różnica. Skoro zapalił się check to trzeba sprawdzić na kompie co było przyczyną, po drugie komunikat o niskim ciśnieniu oleju to nie to samo co poziom oleju więc jeżeli olej jest to sprawdź jakie jest jego ciśnienie. Okaże się że masz np uszkodzony czujnik ciśnienia za 5zł a ty wymienisz cały silnik Wszyscy, którzy pomyśleli w ten sposób płakali jak dzieci płacząc za słupki do turbo po 2,5-3tyś zł. Ps. Czujnik nie kosztuje 5zł, a 80zł w używce. Problem z ciśnieniem to standard. 1. Przybrudzony smok 2. Wytarte panewki 3. Słaba pompa. Innych opcji nie ma. Sanki w dół i najpierw smok.Tak to jest jak się zmienia olej bez płukania silnika czy zaglądania do miski.
edekxp Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Lub zalewa się olej Castrol Jak zakupiłem auto to też był zalany castrolem, po zmianie na motula 8100 wałki wyglądają tak Olej wymieniony około 7tys. temu Edytowane 31 Marca 2015 przez edekxp
BartRose Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Dzis bede dzwonil albo sie przejade do mechanika i zapytam co i jak,jesli nic ciekawego nie stwierdzi zmienie go. Odrazu zapytam jaki koszt jest naprawy/wymiany panewek? Tez uwazam ze to moze byc smok gdyz cisnienie mi wywalilo dopiero jak naprawde auto sie gotowalo przy 220km/h a jesli nie to olej castrol. Tak wiec zastanawiam sie aby wykonac płukanke i zalac od nowa Motul lub Liqui Moly. Z koleji wczoraj jak pojezdzilem te 20 km check znikl a cisnienie nie wyskakiwalo,dziwna sprawa oraz jak rozmawialem z mechanikiem on mowi ze bylo duzo bledow ale takie blachostki i aby je pokasowali ale jak to powiedzial mieli duzy problem przy tym kasowaniu zeby te bledy nie pojawialy sie. Dzis jak uda mi sie odebrac Auto zrobie logi silnika itp na Vag-u Przecież BFB prawie niczym się nie różni od BEX-a, mówię o słupku Różnice tak jak kolega wspomniał turbo, wtryski IC, myślę że instalacja taka sama. Pewnie ECU inne. Czemu chcesz robić taki swap.Wystarczy do BFB wstawić wtryski z BEXa i zmienić soft i lepiej ciągnie niż BEX. No FMIC pewnie też by się przydał. Gdyby jeszcze zmienić turbinę na tą z BEX-a to już rakieta W BFB i BEX tarcza sprzegła oraz docisk 228mm, docisk różni się tylko literą może trochę mocniejszy Poważnie uważasz, że wstawienie do BFB wtrysków z BEX, zmienića softu i będzie lepiej niż na 2xcooler, wtryski, K03S w BEX'ie? ECU też się oczywiście różni. Tarcza sprzęgła jest na sprężynach. Aa.. i jeszcze jedno, o którym wszyscy zapomnieli : BEX ma 6 biegów. Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać silnika na BEX, lecz dorzucić sam osprzęt. Owszem, jest tam jakaś różnica w szerokości kanałów, ale nie sądzę, żeby to była jakaś kolosalna różnica. U mnie by nie bylo problemu z wstawieniem silnika BEX poniewaz tez mam 6 biegow,jedynie czego mi brakowalo to orurowanie i intelcooler. Ale stwierdzilem ze zostane przy BFB a teraz musze sie pomeczyc zeby to wszystko ogarnac. Edytowane 31 Marca 2015 przez BartRose
bin85 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Wszyscy, którzy pomyśleli w ten sposób płakali jak dzieci płacząc za słupki do turbo po 2,5-3tyś zł. Ps. Czujnik nie kosztuje 5zł, a 80zł w używce. Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi - powiedziałem to z przekąsem
elmo814 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 kolego podłacz vaga , pozniej zdejm miske olejowa i wymyj smok , zobacz czy pompa ciezko sie kreci w rekach, jesli tak to ja wymien odrazu, zalej olejem 5w50, i auto bedzie smigac do tego sprawdz odme ,i trojnik za nią
BartRose Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) okey dzis jak odbiore auto ogarne vaga i bede dzialal dalej. Byłem u mechanika problemy sa tak z elektronika jak on to stwierdził silnik nie chce sie adoptowac pod komputer oraz okazało sie ze miska była klejona na silikon i zapchany smok. Edytowane 31 Marca 2015 przez BartRose
zen8000 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 to problem z ciśnieniem masz raczej już z bańki...
elmo814 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 co to znaczy ze silnik nie chce sie adoptowac pod komputer?? jak brałes z jednego dawcy to mechnik cos spierdolił i nie umie tego naprawic
BartRose Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) to problem z ciśnieniem masz raczej już z bańki... Tak wychodzi na to ze tak,najwyzej zrobie jeszcze manwer z płukanka silnika i zaleje Motula lub liqui moly. co to znaczy ze silnik nie chce sie adoptowac pod komputer?? jak brałes z jednego dawcy to mechnik cos spierdolił i nie umie tego naprawic Ja moge ci to wytłumaczyc jednie w ten spsosb ze sa problemy z elektronika czyli czesto wyskakuje check engine,jutro bede wiedzial cos wiecej czy sie uporal gdyz mial mu pomagac inny elektromechanik jeszcze wiec mam nadzieje ze bedzie wszytsko ładnie,jesli chodzi o dawce to byl brany slupek z turbo reszta od mojego zatartego silnika i byla robiona przekladka z BFB na BFB juz nie chciałem zeby bylo na BEX bo stwierdziłem ze latwiej bedzie to samo wsadzic. Edytowane 31 Marca 2015 przez BartRose
JawoR36 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Wszyscy, którzy pomyśleli w ten sposób płakali jak dzieci płacząc za słupki do turbo po 2,5-3tyś zł. Ps. Czujnik nie kosztuje 5zł, a 80zł w używce. Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi - powiedziałem to z przekąsem Do monitora mów ile chcesz, ale przekąsów raczej na klawiaturę nie przelejesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się