Skocz do zawartości
IGNOROWANY

temperatura na desce


gigss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się dowiedzieć czy to możliwe ze po przejechaniu gdzieś 7 km z prędkością około 120 km/h i temp zewnętrzną 0 stopni wskaźnik temperatury na desce pokazuje ok 60 stopni? Sprawdzałem na klimatroniku i mniej więcej się to pokrywa bo na kanale 49 jest 57 stopni a na 51 kanale jest 43 stopnie. Dziwi mnie to bo posiadam jeszcze corse b i na niej pokazuje juz ok 90 stopni po przejechaniu tego samego odcinka i to z mniejszą prędkością. termostat był sprawdzany w cieplej wodzie i jest dobry i nie wiem co może być powodem tego że taka niska temperatura jest

Audi A4 B5 1.9 tdi 116 km

rok 2000 kod silnika ajm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się obniżyć, ale nie tyle.

A co może byc nie tak i jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERMOSTAT NIE ZAMYKA SIĘ DO KOŃCA

Można z tym tak jeździć czy wypadało by to zrobić oraz czy możliwe są inne przyczyny. Bo znajomy mi sprawdzał termostat i mówił ze jest dobry no ale pewny tego nie jestem

Aha i ciepłe leci po przejechaniu z 4-5 km

Oraz jak samemu wymienić termostat ? Gdzie on jest dokładnie i jak by ktoś opisał krok po kroku jak go wymienić

Edytowane przez gigss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat, u mnie sytuacja wygląda następująco

w mieście wskazówka temperatury w ogóle się nie podnosi, cały czas 60 stopni, dopiero gdy auto "przegoni się" poza miastem to osiąga 90

natomiast na klimatroniku na kanale 49 pokazuje "-60"

o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak jechalem i mialem zalaczony kanał 49 to tem doszła do 60 stopni i sie podnosiła do 64 ale po chwili spadała do 60 i takie wachania byly. A znowu na kanale 51 zauważylem ze tem doszła do 90 i tak sie utrzymywala lecz na desce wskazówka pokazywała cały czas ok 60 stopni. Co bedzie nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego Ojca był ten sam problem 1.9 TDI AJM na kompie pokazywał bład czujnika, czujnik wymieniłem ale to nie pomogło na kanale 51 dochodziło do 90 a na 49 max 67

dziś jestem po wymianie termostatu i wskazówka osiąga 90 stopni


TERMOSTAT NIE ZAMYKA SIĘ DO KOŃCA

Można z tym tak jeździć czy wypadało by to zrobić oraz czy możliwe są inne przyczyny. Bo znajomy mi sprawdzał termostat i mówił ze jest dobry no ale pewny tego nie jestem

Aha i ciepłe leci po przejechaniu z 4-5 km

Oraz jak samemu wymienić termostat ? Gdzie on jest dokładnie i jak by ktoś opisał krok po kroku jak go wymienić

Termostat znajduje się jak otwierasz maskę zdejmujesz osłone silnika i jak patrzysz od przodu masz alternator to zaraz za nim na dole jest termostat na 2 śruby imbusowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a trzeba tez płyn chłodniczy zlewać jak jest w niektórych innych autach ? czy tylko wykręcam go i zakładam nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym się dowiedzieć czy to możliwe ze po przejechaniu gdzieś 7 km z prędkością około 120 km/h i temp zewnętrzną 0 stopni wskaźnik temperatury na desce pokazuje ok 60 stopni? Sprawdzałem na klimatroniku i mniej więcej się to pokrywa bo na kanale 49 jest 57 stopni a na 51 kanale jest 43 stopnie. Dziwi mnie to bo posiadam jeszcze corse b i na niej pokazuje juz ok 90 stopni po przejechaniu tego samego odcinka i to z mniejszą prędkością. termostat był sprawdzany w cieplej wodzie i jest dobry i nie wiem co może być powodem tego że taka niska temperatura jest

Audi A4 B5 1.9 tdi 116 km

rok 2000 kod silnika ajm

przecież to normalne, że diesel tak wolno się nagrzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a trzeba tez płyn chłodniczy zlewać jak jest w niektórych innych autach ? czy tylko wykręcam go i zakładam nowy

tak trzeba zlewac płyn ja zlewałem go przez czujnik ktory jest w wezu idacym do chlodnicy ale jak otkrecisz termostat to tez płyn wyleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak jechalem i mialem zalaczony kanał 49 to tem doszła do 60 stopni i sie podnosiła do 64 ale po chwili spadała do 60 i takie wachania byly. A znowu na kanale 51 zauważylem ze tem doszła do 90 i tak sie utrzymywala lecz na desce wskazówka pokazywała cały czas ok 60 stopni. Co bedzie nie tak ?

Czujnik G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak jechalem i mialem zalaczony kanał 49 to tem doszła do 60 stopni i sie podnosiła do 64 ale po chwili spadała do 60 i takie wachania byly. A znowu na kanale 51 zauważylem ze tem doszła do 90 i tak sie utrzymywala lecz na desce wskazówka pokazywała cały czas ok 60 stopni. Co bedzie nie tak ?

Czujnik G62

niekoniecznie czujnik, mymieniałem najpierw czujnik i miałem tak samo jak kolega gigss na kanale 51- 90 a na kanale 49 nie dochodziło do 70 wymiana termostatu pomogła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w 2,5 gnoju miałem temp na poziomie 70st, jak go trochę poganiałem ( :polew: ) to do 83 nawet dochodziło też podejrzewałem termostat ale że ten złom miał wylecieć spod maski to olałem temat. Możesz np zasłonić chłodnicę kartonem :decayed: zobaczysz czy coś się temp podniesie bo nie będzie się tak wychładzał płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej

chyba, że jest -15 na zewnątrz, masz włączone ogrzewanie i samochód odpalony na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej

chyba, że jest -15 na zewnątrz, masz włączone ogrzewanie i samochód odpalony na postoju

nawet przy -15 w trasie temperatura stoi w pionie a na postoju to może się dłużej nagrzewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jest sprawne w układzie chlodzenia to nie ma prawa tak skakać ma być 90 i ani mniej ani wiecej

chyba, że jest -15 na zewnątrz, masz włączone ogrzewanie i samochód odpalony na postoju

nawet przy -15 w trasie temperatura stoi w pionie a na postoju to może się dłużej nagrzewać

w dieslu jest tak, że jak jest -15 i silnik pracuje na postoju z włączonym ogrzewaniem to temperatura cieczy potrafi w ciągu kilku minut spaść nawet z 90 do 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...