Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Nierówna praca po odpaleniu na zimnym


MiruK

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent AVF, od jesieni coraz bardziej nasila się zjawisko telepania silnikiem po rannym odpaleniu. Pali dobrze, przez pierwszych kilka sekund pracuje równo na podwyzszonych obrotach (ok 1000obr/min) po czym obroty zaczynają spadać, dostaje telepawki i zaczyna kopcić na biało-niebiesko. Zjawisko najbardziej się nasila gdy temperatura wynosi około 0 stopni, gdy jest większy mróz nie schodzi tak szybko z obrotów i jest lepiej, gdy jest ciepło to też nie ma takiej telepawki i nie kopci. Aby nie telepał i nie zakopcił otoczenia zawsze lekko dodaje gazu przez kilka sekund po odpaleniu i mu przechodzi. W ciagu dnia już odpala i jeździ normalnie. Poradźcie gdzie zacząć szukać przyczyny bo napewno nie jest to normalne zachowanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź świece żarowe.

raczej to nie są świece żarowe ponieważ przy temperaturze 0-2 stopnie one się chyba nawet nie załączają, poza tym zauważyłem że przy mrozach -15 stopni tak nie telepie i nie kopci ponieważ wtedy przez jakiś czas po odpaleniu silnik pracuje tak jakby na ssaniu,na wyzszych obrotach, problem pojawia się gdy zimny silnik zaraz po odpaleniu zejdzie na ~800obr/min, no ale świec nie wykluczam, wymieniałem je 4 lata temu

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że kontrolka zgaśnie, nie znaczy że świece nie grzeją. Po odpalenu auta dogrzewają jeszcze cyklicznie komory spalania jak jest zimno. Kiedyś miałem AVFa i robił podobnie. Jak były duże mrozy zapalał lepiej niż przy ok. 0 stopni. Jeździłem tak trzy zimy i przed czwartą postanowiłęm sprawdzić stan świec. Pomiary omomierzem wykazały, że mam tylko jedną sprawną. Wymieniłem cztery i te objawy mineły. Nie ważne ile było stopni, ale zawsze zapalał odrazu na 4 gary i tak pracował. Sprawdzenie świeć to nawet nie 5 minut, może i u Ciebie jest tem sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ponawiam temat, nie jest to napewno wina świec żarowych ponieważ auto przez kilka pierwszych sekund kopci na niebiesko nawet przy temperaturze 15 stopni, czym chłodniej tym bardziej kopci i nierówno pracuje, dym czuć raczej nieprzepalonym paliwem, powyżej 15-17 stopni pali już normalnie nawet po kilkudniowym postoju i nie puszcza żadnego dymka.

Znalazłem posty ludzi z tym problemem, ale nikt jednoznacznie nie namierzył przyczyny :( Sprawdzałem parametry VCDS'em ale nic niepokojącego tam nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze masz chipa więc to może być też przyczyną. Poza tym jeśli kopci na niebiesko to znaczy że pali olej. Być może uszczelniacze zaworów puszczają olej a popychacze powodują nierówną pracę. Ile oleju bierze na 10 000km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi jednak zrób. Jaka temperatura cieczy chłodzącej rano jest? Jakie korekcje na wtryskach? Kąt synchronizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju na 15tyś km bierze od górnego do dolnego stanu (jak jeżdżę w miejscu to praktycznie nie bierze nic, jak zrobie kilka tyś km po autostradach i duzych prędkościach to wtedy troszkę widać że ubędzie, ale od wymiany do wymiany nie muszę dolewać, zazwyczaj dolewam jakieś 3-4 setki aby utrzymać górny stan).

Logi zrobiłem ale przerobiłem je CSVConv'em i nie mogę ich wstawić na vagloga :( poniżej przedstawiam screeny z logów:

synchronizacja (kanał 004) zimny 2-3min po odpaleniu: http://zapodaj.net/fcea77eaa8db5.jpg.html

synchronizacja silnik rozgrzany: http://zapodaj.net/056de6310910f.jpg.html

korekcje ( kanał 013) zimny silnik: http://zapodaj.net/842242f8b2ce0.jpg.html

korekcje (kanał 013) rozgrzany silnik: http://zapodaj.net/98e8a99338f86.jpg.html

kanał 023 zimny silnik: http://zapodaj.net/1d87e30f3b5e5.jpg.html

kanał 023 rozgrzany: http://zapodaj.net/7034feceaaf46.jpg.html

temperatury (kanał 007) zimny: http://zapodaj.net/7915e6f8ecc92.jpg.html

temperatury (kanał 007) rozgrzany: http://zapodaj.net/89a940e152bb4.jpg.html

Nie zgadzam się że jak kopci na niebiesko to na pewno pali olej ponieważ 4 lata temu miałem podobną sytuację jak miałem spalone świece żarowe i tez kopcił właśnie na niebiesko, dym miał taki sam zapach i nim telepało tylko to było przy wiekszych mrozach (poniżej -10 stopni), a teraz sytuacja ma miejsce przy temp +10 stopni i raczej tu świece nie mają nic do rzeczy.

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log kanału 007 był wykonany na kompletnie zimnym silniku czy lekko nagrzanym, bo wskazania wynoszą 40'C. Kopcenie na niebiesko i żrące spaliny wcale nie musi oznaczać spalania oleju, a nieprawidłowe spalanie paliwa. Problem często ujawnia się przy niewłaściwym sofcie do PD. Czytałem kiedyś przypadek, że gościu ingerował w mapy SOI co zmieniło EOI i efekt był taki, że telepał się mu silnik na jałowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób po ludzku te logi i wklej je na vaglog. Narobiłes sie przy wycinaniu tych fotek a na vagloga wstawiasz pliki z vaga i po robocie. Przedewszystkim synchro, nastepnie do sprawdzenia czujnik cieczy, z tych fotek widać ze pompki masz ok. Jesli wszystko ok to robisz test, wjeżdżasz przodem auta na jakies podwyższenie tak aby przód był wyzej niż tył o ok 20cm i zostawiasz na noc jesli z rana odpali bez zająknięcia do wymiany masz uszczelnienia PD lub vacum pompe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim doszedłem do logowania 007 to silnik już pracował kilka minut więc mógł się nagrzać do tych 40 stopni, sprawdzałem temperaturę przed odpaleniem i była taka jak na zewnątrz, na sofcie bezproblemowo jeżdżę już 5 lat więc ta opcja odpada.

Już dawno nie wrzucałem logów i myślałem że dalej trzeba je konwertować, a oryginalne skasowałem,

synchro w kanale 004 trzyma cały czas 0,

test z przodem w górze będę musiał zrobić tylko że ostatnio zacząłem tankować na statoilu i problem zniknął (wcześniej tankowałem na orlenie), nie wiem czy to zbieg okoliczności ,ale przez kilka ostatnich dni rano było 7-8 stopni i ku mojemu zdziwieniu samochód przy odpalaniu nie puścił ani dymka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam stary temat. Mam podobną sytuację jak autor tematu (silnik 1.9tdi AXW., A4 B6) Temperatura około 0 stopni, silnik odpala ładnie widać ,że w pierwszym momencie wchodzi na ssanie (ok 1000obr/min) lecz po chwili gdy zejdzie z obrotów to zatelepie. Kopcenia nie zauważyłem, świece żarowe wymienione. Widać tylko ,że vacum (LUK) puszcza standardowo ropę pod tym czarnym deklem. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na ta sytuację. Nie wiem jak to bezie wyglądało przy większych mrozach, auto mam od 6 miesięcy. Rozwiązał ktoś ten problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w AVF tez tak czasami nierówno pracował. Następnie raz na 10 odpalen na zimno potrafił zgasnąć, w następstwie nie dało sie go odpalić bez psiknięcia samostartem w filtr powietrza. Zaprowadziłem do magika okazało sie ze cofa sie paliwo po kilku godzinach postoju. Wymienił uszczelniacze na pompowtryskach, filtr paliwa, krociec który wchodzi do filtra i wszystko było git. Odpalał przy -20. I ten magik (człowiek który ponad 30 lat robi same wtryski i pompy) stwierdził ze te wszystkie pomiary komputerowe, korekcje na wtryskach itd, to o kant d*py potłuc. U mnie było wszystko w normie a paliwo sie i tak cofało ? Najpierw wymień świece bo tak czy tak dla silnika na zimę lepiej jak beda sprawne, następnie szukaj problemu raczej w układzie paliwowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ameryki twoj magik nie odkryl, 3/4 forumowych specow ktorzy z zawodową mechaniką nie mają nic wspolnego pisze za kazdym razem, ze vagiem nie da sie w 100% sprawdzic stanu pompowtryskiwaczy.

Do telepania przyczynia sie rowniez wytarty wałek rozrzadu, zmora tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2017 o 00:37, bongkox napisał:

Odświeżam stary temat. Mam podobną sytuację jak autor tematu (silnik 1.9tdi AXW., A4 B6) Temperatura około 0 stopni, silnik odpala ładnie widać ,że w pierwszym momencie wchodzi na ssanie (ok 1000obr/min) lecz po chwili gdy zejdzie z obrotów to zatelepie. Kopcenia nie zauważyłem, świece żarowe wymienione. Widać tylko ,że vacum (LUK) puszcza standardowo ropę pod tym czarnym deklem. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na ta sytuację. Nie wiem jak to bezie wyglądało przy większych mrozach, auto mam od 6 miesięcy. Rozwiązał ktoś ten problem ?

Pompa vacuum do uszczelnienia lub wymiany, w duże mrozy zacznie się zapowietrzać i cofać paliwo do baku, nie odpalisz wcale auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...