kamilnumero10 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Witam, od pewnego czasu zmagam się z głośniejszą pracą silnika w a4 b7 1.9tdi brb. Podejrzewam że występuje pewna nieszczelność w okolicy egr, po wymianie uszczelek od egr aż do kolektora wydechowego problem nadal pozostał. Możliwe że jest inny winowajca, pytanie jaki? Nieprzyjemny basisty dzwięk utrzymuje się zarówno przy przyśpieszaniu, jak i przy hamowaniu silnikiem. Logi statyczne: http://vaglog.pl/log_203794.html http://vaglog.pl/log_203793.html Logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_203795.html http://vaglog.pl/log_203797.html Film z pracy silnika: Wszelka pomoc jest nie do opisania. Pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Temat rozwałkowany jak asfalt na ulicy, w dodatku podpięty na samej górze : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/186316-dziwne-odbijanie-w-filtrze-powietrza-19-tdi-avb-avf-awx-bke/ Logi nie wyglądają źle, można się przyczepić do mocno minusowych BIP-ów, sprawdził bym ciśnienie paliwa na tandem-pompie, wymiana uszczelniaczy PD-ków może pomóc Edytowane 16 Lutego 2015 przez piotrsob1
kamilnumero10 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Witam, dzisiaj poszła górna pokrywa do góry. Trochę zaskoczył mnie wszędobylski brud i w sumie nie wiem co z tym teraz zrobić...jednak jest coś jeszcze wartego uwagi. Na dwóch wałkach wałkach z zewnątrz nie ma broków, natomiast środkowy wylazł i znajduje się w połowie jak na zdjęciu. Pytanie co z tym teraz zrobić, odkręcić wałki i wkleić/zaspawać/nagwintować podobny bolec który ma zapewnić szczelność? Odnośnie śrub to wydaje mi się że koniecznością będzie zastosowanie nowych które są wkręcane na klej z jakim Nm? Wiem że to są pytania laika...ale co zrobić. Poniżej zamieszczam zdjęcia wałków na których z zewnątrz nie zauważyłem nic niepokojącego. http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215605.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215635.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215721.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215748.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215826.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215922.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215948.jpg Pozdrawiam Edytowane 16 Lutego 2015 przez kamilnumero10
piotrsob1 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Otwory po brokach musisz w jakiś sposób zaślepić, każdy będzie dobry byle był skuteczny i nie uszkodził wałków Jak znajdziesz stare broki ( lubią leżeć w oleju, w otworach na śruby ), to możesz je zaklepać z powrotem i zapunktować, jak ich nie ma, to najprościej jest chyba po prostu zaspawać otwory po nich tigiem Śruby wałków dźwigienek powinny być nowe , dokręcanie bodajże 20 Nm plus 90 stopni, ale strzelam z pamięci i pewny nie jestem. Wałek rozrządu o dziwo wygląda nieźle, ale akurat na tych fotkach widać tylko dwie krzywki, i są one OK . Po ponownym montażu wałków dźwigienek powinno się wyregulować pompki, jest podwieszony taki temat w tym dziale. Głowica wygląda jak by kiedyś była smarowana olejem mineralnym i to w trybie LL ale bez paniki, mam nadzieje że lejesz dobry olej. Czeka Cię też sporo czyszczenia , bo jak dobrze widzę, to ktoś uszczelkę pod deklem poleciał po całości silikonem, trzeba go usunąć, dać nową, najlepiej ori uszczelkę i nic nie ma prawa cieknąć Edytowane 17 Lutego 2015 przez piotrsob1
POWER-KRIS Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Wbijaj wiertła stare, ucinaj i zaspawaj lub zaklep.
kamilnumero10 Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Opublikowano 17 Lutego 2015 Broki już na swoich miejscach, zaspawane więc spokój na dłuuugo. Dodatkowo wyregulowałem pompki (wszystkie miały ponad dwa obroty, ustawiłem na 180^) i teraz silnik klekocze miło jak na diesla przystało, przy okazji sprawdziłem wałek razem ze szklankami i wszystko wygląda dobrze. Co ciekawe po odpaleniu problem nadal występował, dopiero po przejechaniu 6km kultura pracy na biegu jałowym wyraźnie się polepszyła jak i elastyczność silnika również na +. Trochę nieprzyjemny jest basowy dzwięk silnika na wyższych obrotach ale widocznie ten typ tak ma. Ewentualnie jeśli ktoś ze śląska ma b6 lub b7 w 1.9tdi to też bym się nie obraził z przejazdzki? Dziękuję za szybkie rozwiązanie problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się