Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

ADR jak złapie temp. to zaczyna szarpać na PB i LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj jadąc sobie trasą szybkiego ruchu nagle auto zaczęło bardzo intensywnie szarpać z dużą częstotliwością na PB i LPG, szczególnie przy przyspieszaniu . Spadła moc i miał tak z małymi przerwami aż do celu podróży. Gdy wracałem było jeszcze gorzej, zaczęło szarpać dopiero jak auto złapało jakąś temperaturę silnika, na zegarach było koło 70 stopni jak się zaczęło. Wróciłem do garażu i odrazu wymieniłem świece na (używane ale sprawne), cewkę (używka ale sprawna), kable WN i nawet przepływomierz na używany ale nie wiem czy sprawny :(. Po tym wsiadłem w auto i na testy, niestety złapał jakąś tam temp. i się znowu zaczęło szarpanie. Czy przyczyną może być walnięty czujnik położenia wału ? a może ten Halla ? czy dają takie objawy ?

Fakt, że dzisiaj podłączę komputer pod niego ale dopiero wieczorem po pracy a ja już nie mogę usiedzieć bo auto potrzebne a jeździć się nie da i ciąglę myślę o tej usterce :(

Opublikowano

tak jak piszesz winny może być czujnik położenia wału spotkałem się z takim przypadkiem w 1.6 ahl objawy były takie same potrafił nawet zgasnąć podczas jazdy

Opublikowano (edytowane)

tak jak piszesz winny może być czujnik położenia wału spotkałem się z takim przypadkiem w 1.6 ahl objawy były takie same potrafił nawet zgasnąć podczas jazdy

Dziekuję za odzew. Jest jakaś nadzieja, że to tylko ten czujnik ale teraz się zatanawiam czy czujnik wału ten w bloku silnika pod zbiorniczkiem wyrównawczym czy czujnik tzw Halla na wałku rozdządu od przodu silnika ? wiem wiem może komputer prawde powie ale już jajo znoszę bo do końca roboty dużo czasu :( Czy jest też opcja, że komputer nie pokaże uszkodzenia czujnika a on jednak może być walnięty ?

Nie wytrzymałem i wyskoczyłem do garażu. Przeskanowałem kompem i wyskoczyły dwa błędy: Sondy lamba oraz zawór przełączający kolektora ssącego. Jeżeli chodzi o ten drugi to sam go sprowokowałem bo wyjąłem wtyczkę podcza pracy silnika ale sondy nie ruszałem i może tu jest problem ? Dodam, że sonda była wymieniana na nową Bosch'a 1 lub 2 lata temu. Poniżej screen ekranu z Polskiego VAG'a:

B%C5%82%C4%85d%20VAG-Resizer-900Q100M.jp

Sam już nie wiem co może być winne i czy sonda również może powodować takie zachowanie auta jak opisałem powyżej czy jednak ten błąd był następstwem walniętego czujnika obrotu wału i przez to niepoprawnej dawki paliwa.

Edytowane przez Raftik
Opublikowano

u mnie komp nie pokazywał błędu czujnika , a jednak był uszkodzony
musiał byś podmienić i sprawdzić

Opublikowano

Jaką masz instalację LPG ??

Opublikowano (edytowane)

Jaką masz instalację LPG ??

Komputer Diego 3, KME Silver, wtryski czarne Valtec

u mnie komp nie pokazywał błędu czujnika , a jednak był uszkodzony

musiał byś podmienić i sprawdzić

A napisz proszę czy problematyczna jest wymiana tego czujnika na wale ? Bo rozumiem, że nie piszemy o czujniku na wałku rozrządu tzw Halla ?

Edit:

Czujnik wymieniłem ale niestety nic to nie zmieniło. Jak silnik złapie temp. to niestety zaczyna szarpać.

Edytowane przez Raftik
Opublikowano

Przy takiej instalacji nie powinieneś mieć błędu od sondy :) Pod warunkiem że jest dobrze ustawiona :) Sprawdzałeś ustawienie map PB i LPG ?? Nie wymieniaj nic w ciemno chyba że masz kasy jak lodu :) Zrób logi sondy i wstaw je tutaj :)

Opublikowano (edytowane)

Auto już naprawione. Winowajcą okazała się zespolona cewka wysokiego napięcia. Wypadające zapłony na 1 i 4 cylindrze mogły wymusić błąd sondy. Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez Raftik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...