Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Wycieki oleju


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymienialem ostatnio olej i zauwazyłem że mam wyciek oleju. Zrobilem fotke:

DSC_0126.jpg

Jest to przy misce olejowej. Moje pytanie co to jest i jak to uszczelnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to czujnik poziomu, jakości i temperatury oleju. Żeby to uszczelnić trzeba spóścić olej, odkręcić ten czujnik i wymienić uszczelkę (oring do kupienia w ASO). Uszczelnij to przy okazji wymiany oleju.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta, nie będę zakładał nowego tematu, a mianowicie, mój AWX cieknie - jak go postawie na równym terenie to po nocy jest pod autem plamka oleju, miałem taki efekt po zmianie oleju ( wcześniej jeździłem na mobilu) teraz mam motul x-cess, umyłem silnik, nie ma wycieku z pod uszczelki głowicy ani pompy waku, cała góra silnika jest sucha - wcześniej mi puszczał korek wlewowy oleju ale zmieniłem uszczelkę i jest spokój, egr teraz też nie leje - został wyczyszczony - dodatkowo zamontowałem odmę od lublina.

wyciek pojawia się na łączeniu osłon silnika i skrzyni biegów, niestety ale właśnie na tym łączeniu na środku mam wyłamany plastik, ten dzięki któremu można połączyć obie osłony. podejrzewam że wyciek jest z uszczelnienia wału za sprzęgłem, ale może jest jeszcze inne miejsce o którym ja nie wiem? miał ktoś podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź czy nie cieknie z okolic filtra oleju, jeżeli nie, albo uszczelka miski, albo tylny uszczelniacz wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciekło z uszczelniacza na wałku w skrzyni biegów. Nie masz innego wyjścia jak zdjąć od spodu te osłony i pooglądać przy pomocy lusterka i latarki skąd leci. Na początek trzeba ustalić co to leci czy czarny olej z silnika czy czysty ze skrzyni. A może to być również ON z tandempompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plama jest czarna, na silniku od dołu też był czarny, pojade do znajomego na podnośnik, zdejmę osłony i będę sprawdzał.. obawiam się najgorszego - wyjmowanie skrzyni... chciał bym tego uniknąć ale jak nie będzie wyjścia to trzeba będzie... nie wiem w jakim stanie jest sprzęgło i dwumas jeżdżę już 5 lat i nic się nie dzieje ale po rozebraniu różne kwiatki mogą wyjść...

tandem pompe wymieniałem na nową w grudniu, od góry silnik jest czysty i suchy, specjalnie myłem po to żeby to sprawdzić, na tomiast w dolnej części jest mokro, miejsce gdzie się przykręca skrzynię biegów..


Sprawdziłem, okazuje się że od strony chłodniczki oleju wszystko jest dobrze, problem jest z drugiej strony, praktycznie przez całą długość silnika pod kolektorami jest mokre - tam jest wyciek, czy może to być wyciek z pod kolektora dolotowego ?- tego oleju co jest w dolocie ?? jutro chcę odkręcić kolektor ssacy i sprawdzić - mam zamiar kupić nową uszczelkę - ja dwa lata temu czyściłem kolektor - wymieniałem uszczelkę - łudzę się że to właśnie może być ten wyciek... odczuwam jak by minimalny spadek mocy silnika... ale to może mi się wydawać tylko...

proszę o wasze opinie ?

jeśli to głowica to jakie są koszta wyjęcia głowicy, regeneracji jej?

jak by się wyjęło głowicę to nie wiadomo w jakim stanie są pierścienie - jeśli będą kiepskie to trzeba je wymienić no i jeszcze panewki pewnie...

proszę o pomoc.

Edytowane przez Pawci_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziś jade do mojego mechanika, mam nadzieje że mi pomoże i pomoże zlokalizować to miejsce.

dodam jeszcze że przed zamontowaniem odmy od lublina po nocy plama była większa, teraz jest mała kropka...

napiszę jak będę coś wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


śli to głowica to jakie są koszta wyjęcia głowicy, regeneracji jej?

jak by się wyjęło głowicę to nie wiadomo w jakim stanie są pierścienie - jeśli będą kiepskie to trzeba je wymienić no i jeszcze panewki pewnie...

proszę o pomoc.

Może to być uszczelka pod głowicą jak i uszczelka pod kolektorem. Po zdjęciu głowicy nadal nie widać pierścieni więc nie ma to nic do rzeczy. Ale na początek sprawdź czy nie cieknie z miejsca obok tandempompy gdzie wchodzi wiązka od pompowtrysków - z pod tej wiązki lubi cieknąć a stamtąd właśnie z powodu pochylenia silnika na prawą stronę spływa pod kolektor ssący właśnie po uszczelce głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jade do mechanika, czekam na sygnał żeby miał wolny podnośnik, mam nadzieję że nie będzie to uszczelka pod głowicą...


Właśnie wróciłem od mechanika - nie powiedział nic konkretnego ale powiedział że raczej nie jest to uszczelka pod głowicą, mam umyć silnik od spodu dokładnie i tą cześć od strony kolektorów, i obserwować, ja zauważyłem że mokra jest skrzynia biegów oraz miejsce gdzie wchodzi dźwignia do zmiany biegów w tylnej górnej części skrzyni biegów. no nic dziś będę mył silnik i będę obserwował, dam znać jak się czegoś nowego dowiem, postaram się zrobić zdjęcia, może Wy coś mi podpowiecie, dodatkowo chcę wyczyścić odmę wypłukać ją w benzynie, mam nadzieję że to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co więcej można podpowiedzieć na podstawie opowieści. przyjedź autem. tka jak mechanik doradził umyj silnik i obserwuj.

nie zdziwiłbym się gdyby to był olej cieknący z EGR.

uszkodzona głowica lub uszczelka to zwykle problemy z kompresją,

jeżeli chodzi o utratę dynamiki, zrób logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie zrobię, wiesz ja się nie znam na mechanice- coś tam kumam ale nie na tyle żeby znaleźć miejsce wycieku, uważałem że mechanik będzie widział, oglądną silnik dokładnie i powiedział że to raczej nie głowica, nie ma żadnych objawów żeby to była głowica, no ale jak umyję to będzie widać, z tego co zauważyłem to od momentu gdy zamontowałem odmę od lublina tego oleju jest niewiele ( mała kropka o średnicy 1 cm po nocy) wcześniej była większa dochodząca do 3-4 cm. Dodatkowo dziś zdejmę pokrywę zaworów po myciu i wypłuczę, namoczę na noc odmę ori - może to coś pomoże.

nie wiem co ze skrzynią czy tam przy wybieraku ( miejsce w którym łączy się drążek zmiany biegów z elementem ruchomym skrzyni) czy tam się uszczelnienia wymienia ? jest mokro i wisiała kropla czystego oleju, jak trzeba będzie wyjmować skrzynię żeby wymienić uszczelniacz na wale to trzeba będzie to zrobić i dodatkowo pewnie olej w skrzyni wymienić. no nic, nie ma co gdybać- dziś myję silnik dokładnie ( wymontuję filtr powietrza i obudowę) żeby był dobry dostęp i od dołu będę mył silnik i skrzynię i będę obserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju w skrzyni nie musisz ruszać

umyj dobrze silnik, i poobserwuj.

olej czasami jest przedmuchiwany w czasie jazdy z miejsca w miejsce.

pamietaj zabezpieczyc filtr i dolot po demontazu, przed zanieczyszczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wymyty, już wszystko wiem, leje mi z miejsca gdzie wchodzą kable do pompek, nie wiem w jaki sposób zdemontować ta wtyczkę, nie wiem w jaki sposób to uszczelnić po za wymianą na nowy oring? może ktoś ma pomysł?

dodatkowe miejsce to uszczelniacz wału od skrzyni biegów, samochodzik stoi na kobyłkach i przód ma wyżej i w tym miejscu jest mokre, patrzyłem tam latarką, jeszcze sprawdzę za pomocą lusterka ale na 99,9% to to miejsce- zrobię fotki, oraz zrobię fotkę skrzyni, miejsca w którym jest mokro.


Jestem już po jeździe i dalej nie wiem skąd to leje...

poniżej zamieszczam kilka fotek po myciu silnika i przejechaniu około 20 km.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc50ee43dcbb166f.html

tutaj widać kroplę ale ona nie wypływa z pod sprzęgła tylko spływa po korpusie z prawej strony - raczej to nie jest uszczelniacz na wale,

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc50ee43dcbb166f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ef590b777551fe3.html

Poniżej fotka z bloku silnika po prawej stronie samochodu, wykorzystałem lusterko:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00618da5e03b7691.html

miejsce pod pompą vacum również z wykorzystaniem lusterka:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a82fd09d178c8bd9.html

tutaj blok i głowica od strony kolektorów:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d003a71a9191159.html

tutaj widać blok od strony kolektorów i pod vacum pompą:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/103d95e6d38065c8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3aa919987815c88.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/976ba3dc4d93cd0f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90f2f96f65304194.html

po odkręceniu pokrywy zaworów okazało się że sączy się z kostki która prowadzi przewody do pompek, uszczelniłem to na sylikonie do składania silników teraz nie widać żeby się z tego miejsca lało:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cdcd897d22ee942c.html

Po przejechaniu kilku km jak mi się silnik zagrzał 90 stopni na blacie, przegoniłem do na większych obrotach, po przyjechaniu do domu zacząłem patrzeć gdzie się pojawia olej, dopiero jak silnik trochę wystygł mogłem się dokładnie przyjrzeć, w tym czasie pod samochodem była plama około 2-3 cm średnicy, wyjąłem filtr, wąż powietrza ten z czujnikiem ciśnienia, po odpinałem przewody paliwowe, lusterko latarka i sprawdzałem, okazuje się że olej cieknie gdzieś z góry, po bloku od strony kolektorów - silnik jest pochylony w tą właśnie stronę, uszczelka pod głowicą jest mokra ponieważ ona wystaje trochę po za blok i po niej się olej rozchodzi - tak mi się przynajmniej wydaje. w grudniu wymieniałem pompę vacum, założyłem nową uszczelkę - pod pompą jest sucho, z drugiej strony - przy wejściu kabli do pompek po uszczelnieniu też jest sucho - na 99% nie było tam świeżego oleju, mokre jest poniżej czujnika temperatury pod pompą vacu - nie wiem dokładnie od którego miejsca ponieważ jest zbyt mało miejsca żeby podejść z lusterkiem a nie chciałem pompy wymontowywać, także nie wiem skąd to cieknie, mechanik powiedział że na 99 % to nie uszczelka ale chyba jednak to uszczelka - może jutro uda mi się zrobić logi to coś z nich może się wywnioskuje.

kapiący olej to olej z silnika, olej jest czysty, nie ma w nim ropy ani płynu chłodniczego, w zbiorniczku z płynem chłodniczym również wszystko dobrze, płyn pachnie "płynem" nie ma żadnych osadów w zbiorniczku, nie puszcza żadnego dymka - przyspiesza - jedyne co dziś zauważyłem to po wciśnięciu pedału gazu silnik wchodzi na obroty dopiero po krótkiej chwili.

dodatkowo wczoraj wymontowałem pokrywę zaworów nalałem do niej benzyny i zostawiłem na noc- dziś płukałem ją sporą ilością paliwa, wylatywał z niej niesamowity syf, płukanie powtarzałem aż zaczęła lecieć czysta benzyna, po czym wysuszyłem i założyłem pokrywę na starej uszczelce - z pokrywy nie cieknie - sprawdzałem to bardzo dokładnie i kilka razy. Po przejażdżce zdjąłem wąż z odmy i wąż jak i wylot z odmy był czyściutki - nie było w nim oleju - to chyba jedyny plus tego mojego "diagnozowania"

Element skrzyni biegów na którym wisiała kropla oleju i widać że to miejsce jest mokre: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0bea7c3a866dd129.html

Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu - pewnie w poniedziałek pojadę do mechanika - skoro po 1 przejażdżce widać że olej cieknie to myślę że nie powinien on mieć problemu w zlokalizowaniu przyczyny - dalej się łudzę że nie będzie to uszczelka pod głowicą tylko jakaś inna pierdoła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu silnika nie cieknie z uszczelniacza, zaraz to jeszcze sprawdzę, pod pompą vacu jest sucho, dodam że cieknie bardziej jak porządnie przegonie autko. Nie wiem co to może być, jutro pewnie pojadę do mechanika żeby mi to sprawdził, może już coś będzie widać.

Dziś jeździłem ale silnik nie zagrał się do 90 stopni i jechałem delikatnie i nic nie nakazało, ja już sam nie wiem co to może być...

dziś przejechałem około 20 km i sprawdzałem silnik od spodu sucho,w okolicach kolektorów również sucho.. .będę wracał do domu to go potrzymam na obrotach, zobaczę czy pojawi się wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...