Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku - złe rozwiązanie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moj wykres wyglada tak :

http://img262.imageshack.us/my.php?image=wykresgd5.jpg autko smiga jak nalezy, nie kopci a przy spokojnej jedzie mniej pali, co do kosztów to indywidualna sprawa, ja byłem grupowo :naughty: pozdrawiam

Podaj przynajmniej przybliżony koszt...:) w prywatnej wiadomości :hi:[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:23_________________________________________________OK, już wiem, dzwoniłem. :)[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:30_________________________________________________

moj wykres wyglada tak :

http://img262.imageshack.us/my.php?image=wykresgd5.jpg autko smiga jak nalezy, nie kopci a przy spokojnej jedzie mniej pali, co do kosztów to indywidualna sprawa, ja byłem grupowo :naughty: pozdrawiam

A coś więcej o charakterystyce jazdy teraz? Jak się jeździ, jak przyspiesza, prędkość max, elastyczność?
Opublikowano

ja mialem tez taki problem dluzej trzebabylo krecic na cieplo, pojechalem do ROGALA, podnósl dawke rozruchowa wszystko przeszlo jak reka odjął, przejechalem juz 40 tys km, bez zadnych zmian i problemów, takze po co kombinowac z ucinaniem jakis przewodów???

pozdrawiam

To nie przypadłość 2.5 tylko każdego TDI po pewnym przebiegu.Po prostu pompa jest już trochę wylatana i potrzebuje tego zabiegu i całkiem możliwe,że będzie spełniać swoją rolę jeszcze długo.
Opublikowano

Znalazłem rozwiązanie odwiecznego problemu odpalania na ciepłym silniku :) Wystarczył opornik 1.6KOmów wlutowany na brązowy z siwym paskiem przewód przy czujniku temp płynu chłodzącego. Teraz pali na dotyk.

Opublikowano

Znalazłem rozwiązanie odwiecznego problemu odpalania na ciepłym silniku :) Wystarczył opornik 1.6KOmów wlutowany na brązowy z siwym paskiem przewód przy czujniku temp płynu chłodzącego. Teraz pali na dotyk.

Dasz znać ile pali i co widać za tobą :wink4:
Opublikowano

Jedyną rzecz jaką zauważyłem to podniosły się trochę wolne obroty i lepiej się rusza z miejsca. Obroty skoryguję w poniedziałek na Vagu i sprawdzę czy nie ma błędów. Kiedyś musiałem podnieść obroty bo były za niskie, teraz muszę zmniejszyć bo są za wysokie o tą wartość co kiedyś podnosiłem :)

To tyle, mam nadzieję, że wszystko będzie działać teraz tak jak powinno. Poczekam jeszcze z 2 tygodnie, jeżeli nic złego się nie będzie działo oznacza to, że rozwiązanie jest godne polecenia. :)

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 11 Październik 2008, 22:36_________________________________________________

Znalazłem rozwiązanie odwiecznego problemu odpalania na ciepłym silniku :) Wystarczył opornik 1.6KOmów wlutowany na brązowy z siwym paskiem przewód przy czujniku temp płynu chłodzącego. Teraz pali na dotyk.

Dasz znać ile pali i co widać za tobą :wink4:

Nie kopci jeżeli o to Ci chodzi. A ile pali, a tyle samo co zawsze, tutaj nie ma co się zmienić. Oszukałem tylko kompa przy odpalaniu :)
Opublikowano

Witam. Nie tylko tylko kompa przy odpalaniu a wskazania (liniowość) czujnika temperatury płynu chłodzącego. Sterownik silnika ma teraz zawsze zaniżoną informacje na temat termiki silnika. Wiele decydujących funkcji sterownika jest w funkcji temp wiec nie jest to najlepsze rozwiazanie. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Nie tylko tylko kompa przy odpalaniu a wskazania (liniowość) czujnika temperatury płynu chłodzącego. Sterownik silnika ma teraz zawsze zaniżoną informacje na temat termiki silnika. Wiele decydujących funkcji sterownika jest w funkcji temp wiec nie jest to najlepsze rozwiazanie. Pozdrawiam

A czy to rozwiązanie w jakiś poważny sposób zagraża prawidłowej pracy silnika?
Opublikowano

Witam Panowie

Ja również miałem taki problemy z odpalaniem swojej 2,5TDI na ciepłym silniku i tak jak wy poszukiwałem rozwiązania innego niż wymiana pompy. Pierwszym podejściem jakie zostało mi zasugerowane to korekta dawki rozruchowej, tak też zrobiłem i wybrałem się do najbliższejfirmy tuningowej tj. ECUSOFTA. Okazało się że nie moga mi zrobić tej operacji, ponieważ moje auto już jest po chip tuningu w niemczech i posiada blokadę programu. Zmartwiło mnie to bardzo, ale nadal szukałem rozwiązania! W końcu pojawiło się światełko w tunelu :>, a konkretnie mój kolega postarał się :good:.Mam zainstalowany korektor temperatury silnika, a dokładnie działa to na takiej zasadzie: Podczas rozruchu obniża wartość czujnika temperatury silnika na około 20 sek, po czym powraca do prawidłowych wskazań. Auto od tego momentu na ciepłym silniku pali odrazu! Oczywiście jest małe ale...podczas rozruchu za nami jest mała chmurka, ale coś za coś!

To rozwiązanie jest o tyle lepsze od tego co koledzy proponuja że wskazania z czujnika są zaniżone tylko w momencie rozruchu, a nie tak jak mając wlutowany na stałe opornik! Ja osobiście polecam to rozwiązanie!

Jeśli ktoś jest chętny na takie rozwiazanie to mogę podać namiar do mojego kolegi, a on wam to zainstaluje! Koszt jest niewielki w porównaniu z wymiana pompy albo korektą dawki rozruchowej w firmie tuningowej.

Opublikowano

Witam Panowie

Ja również miałem taki problemy z odpalaniem swojej 2,5TDI na ciepłym silniku i tak jak wy poszukiwałem rozwiązania innego niż wymiana pompy. Pierwszym podejściem jakie zostało mi zasugerowane to korekta dawki rozruchowej, tak też zrobiłem i wybrałem się do najbliższejfirmy tuningowej tj. ECUSOFTA. Okazało się że nie moga mi zrobić tej operacji, ponieważ moje auto już jest po chip tuningu w niemczech i posiada blokadę programu. Zmartwiło mnie to bardzo, ale nadal szukałem rozwiązania! W końcu pojawiło się światełko w tunelu :>, a konkretnie mój kolega postarał się :good:.Mam zainstalowany korektor temperatury silnika, a dokładnie działa to na takiej zasadzie: Podczas rozruchu obniża wartość czujnika temperatury silnika na około 20 sek, po czym powraca do prawidłowych wskazań. Auto od tego momentu na ciepłym silniku pali odrazu! Oczywiście jest małe ale...podczas rozruchu za nami jest mała chmurka, ale coś za coś!

To rozwiązanie jest o tyle lepsze od tego co koledzy proponuja że wskazania z czujnika są zaniżone tylko w momencie rozruchu, a nie tak jak mając wlutowany na stałe opornik! Ja osobiście polecam to rozwiązanie!

Jeśli ktoś jest chętny na takie rozwiazanie to mogę podać namiar do mojego kolegi, a on wam to zainstaluje! Koszt jest niewielki w porównaniu z wymiana pompy albo korektą dawki rozruchowej w firmie tuningowej.

To ja poproszę o namiar i koszt usługi ;)
Opublikowano

Jeśli ktoś jest chętny na takie rozwiazanie to mogę podać namiar do mojego kolegi, a on wam to zainstaluje! Koszt jest niewielki w porównaniu z wymiana pompy albo korektą dawki rozruchowej w firmie tuningowej.

Widzę kolego że w miarę blisko mieszkamy, więc ja tez proszę o namiary do kolegi - zapewne się przyda :good:

Opublikowano

pomysl z rezystorem wlaczonym szeregowo w obwodzie czujnika temperatury to druciarstwo.

leczy skutek nie przyczyne.

ECU pomimo właściwej temperatury, caly czas wysterowuje silnik tak jakby był niedogrzany.

Opublikowano

Macie rację, to był jednak zły pomysł. Wywaliłem ten opornik.

Dzięki za konstruktywną krytykę :)

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 15 Październik 2008, 13:27_________________________________________________Założyłem sobie wyłącznik na czujniku temp. Po odpaleniu, pstryk i włączam obwód normalnie. Rozwiązanie tymczasowe póki nie uzbieram kasy na magika :)

Opublikowano

Kurcze masz pomysły :polew: Nie magikuj zbyt dużo bo ci się niunia spali.Pozdro.

Opublikowano

No ba, trzeba sobie jakoś radzić ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...