Grzegorz76 Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 moj wykres wyglada tak : http://img262.imageshack.us/my.php?image=wykresgd5.jpg autko smiga jak nalezy, nie kopci a przy spokojnej jedzie mniej pali, co do kosztów to indywidualna sprawa, ja byłem grupowo pozdrawiam Podaj przynajmniej przybliżony koszt... w prywatnej wiadomości [br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:23_________________________________________________OK, już wiem, dzwoniłem. [br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:30_________________________________________________ moj wykres wyglada tak : http://img262.imageshack.us/my.php?image=wykresgd5.jpg autko smiga jak nalezy, nie kopci a przy spokojnej jedzie mniej pali, co do kosztów to indywidualna sprawa, ja byłem grupowo pozdrawiam A coś więcej o charakterystyce jazdy teraz? Jak się jeździ, jak przyspiesza, prędkość max, elastyczność?
GILI Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 ja mialem tez taki problem dluzej trzebabylo krecic na cieplo, pojechalem do ROGALA, podnósl dawke rozruchowa wszystko przeszlo jak reka odjął, przejechalem juz 40 tys km, bez zadnych zmian i problemów, takze po co kombinowac z ucinaniem jakis przewodów??? pozdrawiam To nie przypadłość 2.5 tylko każdego TDI po pewnym przebiegu.Po prostu pompa jest już trochę wylatana i potrzebuje tego zabiegu i całkiem możliwe,że będzie spełniać swoją rolę jeszcze długo.
Grzegorz76 Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 Znalazłem rozwiązanie odwiecznego problemu odpalania na ciepłym silniku Wystarczył opornik 1.6KOmów wlutowany na brązowy z siwym paskiem przewód przy czujniku temp płynu chłodzącego. Teraz pali na dotyk.
GILI Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Znalazłem rozwiązanie odwiecznego problemu odpalania na ciepłym silniku Wystarczył opornik 1.6KOmów wlutowany na brązowy z siwym paskiem przewód przy czujniku temp płynu chłodzącego. Teraz pali na dotyk. Dasz znać ile pali i co widać za tobą
Grzegorz76 Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 Jedyną rzecz jaką zauważyłem to podniosły się trochę wolne obroty i lepiej się rusza z miejsca. Obroty skoryguję w poniedziałek na Vagu i sprawdzę czy nie ma błędów. Kiedyś musiałem podnieść obroty bo były za niskie, teraz muszę zmniejszyć bo są za wysokie o tą wartość co kiedyś podnosiłem To tyle, mam nadzieję, że wszystko będzie działać teraz tak jak powinno. Poczekam jeszcze z 2 tygodnie, jeżeli nic złego się nie będzie działo oznacza to, że rozwiązanie jest godne polecenia. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 11 Październik 2008, 22:36_________________________________________________ Znalazłem rozwiązanie odwiecznego problemu odpalania na ciepłym silniku Wystarczył opornik 1.6KOmów wlutowany na brązowy z siwym paskiem przewód przy czujniku temp płynu chłodzącego. Teraz pali na dotyk. Dasz znać ile pali i co widać za tobą Nie kopci jeżeli o to Ci chodzi. A ile pali, a tyle samo co zawsze, tutaj nie ma co się zmienić. Oszukałem tylko kompa przy odpalaniu
Rogalotti Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 Witam. Nie tylko tylko kompa przy odpalaniu a wskazania (liniowość) czujnika temperatury płynu chłodzącego. Sterownik silnika ma teraz zawsze zaniżoną informacje na temat termiki silnika. Wiele decydujących funkcji sterownika jest w funkcji temp wiec nie jest to najlepsze rozwiazanie. Pozdrawiam
Grzegorz76 Opublikowano 12 Października 2008 Autor Opublikowano 12 Października 2008 Witam. Nie tylko tylko kompa przy odpalaniu a wskazania (liniowość) czujnika temperatury płynu chłodzącego. Sterownik silnika ma teraz zawsze zaniżoną informacje na temat termiki silnika. Wiele decydujących funkcji sterownika jest w funkcji temp wiec nie jest to najlepsze rozwiazanie. Pozdrawiam A czy to rozwiązanie w jakiś poważny sposób zagraża prawidłowej pracy silnika?
christophe1977 Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Witam Panowie Ja również miałem taki problemy z odpalaniem swojej 2,5TDI na ciepłym silniku i tak jak wy poszukiwałem rozwiązania innego niż wymiana pompy. Pierwszym podejściem jakie zostało mi zasugerowane to korekta dawki rozruchowej, tak też zrobiłem i wybrałem się do najbliższejfirmy tuningowej tj. ECUSOFTA. Okazało się że nie moga mi zrobić tej operacji, ponieważ moje auto już jest po chip tuningu w niemczech i posiada blokadę programu. Zmartwiło mnie to bardzo, ale nadal szukałem rozwiązania! W końcu pojawiło się światełko w tunelu :>, a konkretnie mój kolega postarał się .Mam zainstalowany korektor temperatury silnika, a dokładnie działa to na takiej zasadzie: Podczas rozruchu obniża wartość czujnika temperatury silnika na około 20 sek, po czym powraca do prawidłowych wskazań. Auto od tego momentu na ciepłym silniku pali odrazu! Oczywiście jest małe ale...podczas rozruchu za nami jest mała chmurka, ale coś za coś! To rozwiązanie jest o tyle lepsze od tego co koledzy proponuja że wskazania z czujnika są zaniżone tylko w momencie rozruchu, a nie tak jak mając wlutowany na stałe opornik! Ja osobiście polecam to rozwiązanie! Jeśli ktoś jest chętny na takie rozwiazanie to mogę podać namiar do mojego kolegi, a on wam to zainstaluje! Koszt jest niewielki w porównaniu z wymiana pompy albo korektą dawki rozruchowej w firmie tuningowej.
Grzegorz76 Opublikowano 14 Października 2008 Autor Opublikowano 14 Października 2008 Witam Panowie Ja również miałem taki problemy z odpalaniem swojej 2,5TDI na ciepłym silniku i tak jak wy poszukiwałem rozwiązania innego niż wymiana pompy. Pierwszym podejściem jakie zostało mi zasugerowane to korekta dawki rozruchowej, tak też zrobiłem i wybrałem się do najbliższejfirmy tuningowej tj. ECUSOFTA. Okazało się że nie moga mi zrobić tej operacji, ponieważ moje auto już jest po chip tuningu w niemczech i posiada blokadę programu. Zmartwiło mnie to bardzo, ale nadal szukałem rozwiązania! W końcu pojawiło się światełko w tunelu :>, a konkretnie mój kolega postarał się .Mam zainstalowany korektor temperatury silnika, a dokładnie działa to na takiej zasadzie: Podczas rozruchu obniża wartość czujnika temperatury silnika na około 20 sek, po czym powraca do prawidłowych wskazań. Auto od tego momentu na ciepłym silniku pali odrazu! Oczywiście jest małe ale...podczas rozruchu za nami jest mała chmurka, ale coś za coś! To rozwiązanie jest o tyle lepsze od tego co koledzy proponuja że wskazania z czujnika są zaniżone tylko w momencie rozruchu, a nie tak jak mając wlutowany na stałe opornik! Ja osobiście polecam to rozwiązanie! Jeśli ktoś jest chętny na takie rozwiazanie to mogę podać namiar do mojego kolegi, a on wam to zainstaluje! Koszt jest niewielki w porównaniu z wymiana pompy albo korektą dawki rozruchowej w firmie tuningowej. To ja poproszę o namiar i koszt usługi
jarko Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Jeśli ktoś jest chętny na takie rozwiazanie to mogę podać namiar do mojego kolegi, a on wam to zainstaluje! Koszt jest niewielki w porównaniu z wymiana pompy albo korektą dawki rozruchowej w firmie tuningowej. Widzę kolego że w miarę blisko mieszkamy, więc ja tez proszę o namiary do kolegi - zapewne się przyda
Musashi Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 pomysl z rezystorem wlaczonym szeregowo w obwodzie czujnika temperatury to druciarstwo. leczy skutek nie przyczyne. ECU pomimo właściwej temperatury, caly czas wysterowuje silnik tak jakby był niedogrzany.
Grzegorz76 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 Macie rację, to był jednak zły pomysł. Wywaliłem ten opornik. Dzięki za konstruktywną krytykę Pozdrawiam.[br]Dopisany: 15 Październik 2008, 13:27_________________________________________________Założyłem sobie wyłącznik na czujniku temp. Po odpaleniu, pstryk i włączam obwód normalnie. Rozwiązanie tymczasowe póki nie uzbieram kasy na magika
GILI Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Kurcze masz pomysły Nie magikuj zbyt dużo bo ci się niunia spali.Pozdro.
Grzegorz76 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 No ba, trzeba sobie jakoś radzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się