tryc Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Witajcie , niedawno kupiłem Audi A4 B6 z 2001 roku z silnikiem 3.0 220 KM Quattro , dodam tez ze jest to auto ze skrzynia manualna 5 biegowa . Problem jest taki że brakuje w nim mocy , kupując auto wydawało się dosyć szybkie ale tez zdawało mi się ze nie jest na tyle szybkie na ile wykazują jego wyniki np w autocentrum . Katalogowo ma niby 7.1s do 100 km/h . Najbardziej odczuwalny brak mocy jest na wyższych obrotach , nie wkręca sie tak jak powinien . Auto przy kupnie było podpinane pod kompa i wykazało błędy wypadających cewek 1 , 3 i chyba 5 , błąd sondy lambdy oraz czujnik włącznik sprzęgła . Błędy zostały skasowane . Poprzedni właściciel tłumaczył ze cewki sam wymieniał wszystkie. A diagnosta stwierdził ze błędy mogły być zapisane a co za tym szło od cewek mogło pokazywać błąd sondy lambdy. Mechanik poradził mi pojeździć i zobaczyć co wyskoczy za błąd i jesli np czujnik wyskoczy to go wymienić , bo niby pierdoła i da sie jezdzić z tym ale jest odpowiedzialna za sporo funkcji . Gdzieś czytałem ze gdy czujnik sprzęgła jest uszkodzony to komputer odczytuje że cały czas jest wciśnięte sprzegło a co za tym idzie moze go wprowadzać w tryb awaryjny i tez dlatego moze np wiecej spalać i mieć słabsze osiągi . Co wy o tym myślicie ? za co w pierwszej kolejności się zabrać . Mechanik miał tez porównanie bo robił taki silnik i mówił ze jest odczuwalny brak mocy. Dodam tez ze auto ma instalacje gazowa Prins ale to chyba jakoś znacznie nie wpływa na osiągi gdyż i na gazie i na benzynie ma takie same osiągi. Porównywałem prędkość z kolegi mercedesem , on katalogowo ma 6.8s do 100 i do tego mometu co sprawdzaliśmy ja miałem 150 km/h na budziku on miał ok 170 km/h ale za to kawałeczek dalej w danym miejscu ja miałem tylko 180 KM/h i juz miał problem z przyspieszaniem a on juz miał grubo ponad 200 km/h i dalej przyspieszał . Napisałem to tak dla mniej wiecej porównania.
machu85 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Do sprawdzenia: rozrząd, regulacja długości dolotu i sondy. Na cewki jest akcja serwisowa, za darmo w aso wymieniają. Skąd jesteś?
sławek85 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 podepne się pod temat u mnie też zaczeło się to dziać . jak zdemątować ten wałek w kolektorze by nie demątować pasa przedniego . ? da się te gruszki odpiąć od wałka?
machu85 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Gruszki są na 2 torxach, razem że stelazem bez problemu je oddzielasz, tylko pamiętaj odpiac wezyki i zawór podcisnienia. Po podpaleniu gruszki mają obrócić wałek na maxa, powyżej 4tys obrotów mają puszczac
sławek85 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 aby oddzielić trzeba podwarzyć czymś? miedzy tymi dwoma częściami są jakięś jeszcze inne części ?
machu85 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Pociagnij śmiało, tylko z prawej strony uważaj na krociec z pompy, żeby przeszło obok
mateoskr1 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Wałek skracania dolotu albo zatkane katy i przednia sonda świruje źle sterując silnikiem
sławek85 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 a jak sprawdzić zapchane katalizatory ? dodam ze dwa mam usunięte zostały te przy silniku
BeyerBrown Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 np. VCDS-em. Nastawy podstawowe ECU Najpierw robisz test sond -> jeśli OK -> test katalizatorów
sławek85 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 wałek jest ok klapki są wszystkie dział poprawnie. 4tyś jest ok ale wyrzej cieszko w obroty wchodzi . na biegu jałowym jest ok.teraz katy do sprawdzenia . jak je wyczyścić wypalić czy całkiem wywalić ?
BeyerBrown Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) Tak, popytaj się w firmach "tłumikarskich" za ile by wymienili kata na jakiś zamiennik (np. Bosala) W kilkuset PLN powinieneś się zmieścić. Mnie kiedyś wycenili taką usługę na 1000zł, z tym, że u mnie trzeba dodatkowo silnik opuścić bo mam amerykańca, za to miałbym założony kat metalowy zamiast ceramicznego, który ponoć lepiej znosi wysoką temperaturę i jest polecany do współpracy z LPG. Zaznaczam jednak, że jeszcze tego nie zrobiłem, więc nie ręczę, że tyle max. kosztuje taka operacja. W Twoim przypadku, gdzie (zakładam) masz wersję EU, to koszt wymiany kata będzie mniej-więcej porównywalny z jego usunięciem + software'owym wycięciem tylnych sond lambda, które musisz zlecić dobremu magikowi od ECU. Edytowane 20 Lutego 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 usuniecie w własnym zakresię dam radę jak cos gorzej z ecu ale znam gościa który to ogarnie . a będzie chodzić bez katakizatora czy to zaszkodzi?
BeyerBrown Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Ludzie na forum piszą, że jest lepiej - auto łatwiej się wkręca na obroty i zyskuje na osiągach... z tym, że jeszcze nikt nie porównał tego wrażenia do silnika ze zdrowymi katami, a przynajmniej ja takiego zestawienia nie znalazłem. Zaszkodzić może co najwyżej Tobie i Twoim bliskim. Pomyśl o ich zdrowiu. Po coś te reaktory (heh...) tam są... i w moim odczuciu nie służą tylko do robienia dobrze eko-oszołomom
Robero321 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Wywalilem katy u siebie i to nie tylko dwa ale wszystkie 4 do tego zamiast katów w obudowy pakowane były tlumiki na zamówienie takzwane przelotowe i na koniec program i w porównaniu do sprawnych katów bo poprzednik wymienił je wlasnie na metalowe ktore byly na granicy wydajnosci czyli teretycznie sprawne to ich wywalenie oceniam na same plusyNawiązując do poprzednich wypowiedzi akcja serwisowa na cewy tak ale jak ktos ma ori z odpowiedniego zakresu nr. a nie jesli ktos sobie juz wymienił w takim przypadku olewają temat wymiany na zasadzie akcji.Co do dostepu do katów to faktyczniw jest utrudniony i trzeba opuszczać zawieszenie ze skrzynią ale nie jest to spowodowane tym czy europejczyk czy amerykaniec a tym że np quattro i automat.W manualu i napedzie na oske nie ma tego problemu przy Q i automacie trzeba opuszczać .... żeby sie dostać do katów Edytowane 21 Lutego 2015 przez Robero321
BeyerBrown Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) poruwnaniu do sprawnych katow bo poprzednik wymienił je wlasnie na metalowe ktore byly na granicy wydajnosci czyli teretycznie sprawne to ich wywalenie oceniam na same plusy O, to jest jakiś rzeczowy argument, za usunięciem katów. A powiedz mi, czy auto po ich wyrzuceniu spełnia jeszcze normę EU4 pod kątem emisji szkodliwych cząstek? Nawiązując do poprzednich wypowiedzi akcja serwisowa na cewy tak ale jak ktos ma ori z odpowiedniego zakresu nr. a nie jesli ktos sobie juz wymienił w takim przypadku olewają temat wymiany na zasadzie akcji. Ja miałem dwie już przez kogoś wymienione (różniły się odcieniem od pozostałych) a mimo to wymienili mi wszystkie na akcji. Co ASO to obyczaj... a może też pochodziły z wadliwej serii Edytowane 21 Lutego 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 co do cewek czy tylko aso audi morze wymienić mi cewki czy ogólnie serwis z grupy vw . jeśli auto podlega akcji serwisowej czy mają obowiązek to zrobić jeśli się zgłosze?
Robero321 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Tylko aso może wymienić reszta serwisów się wypnie.
BeyerBrown Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Jak już się zgłosisz do nich z zapytaniem i sprawdzą jakie masz cewki to będą Cię męczyć o przyjazd na wymianę, bo to dla nich otwarte zlecenie, z którego pewnie muszą się w końcu rozliczyć z producentem. Tak więc nie ma możliwości tylko sprawdzenia i przyjechania na wymianę dopiero np. za rok-dwa, wtedy gdy zacznie wypadać zapłon.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się