rozek Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam Mam problem, poniewaz od momentu zalozenia gazu do auta mam problem z obrotami. Najpierw szarpał to pojechałem do goscia. Auto stało dwa dni i cos tam porobil lecz nadal falują obroty. Gdy kupiłem auto to go podłączyłem pod kompa i mam taki błąd: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Niby wychodzi że przepływka... lecz na benzynie to sie nie dzieje tylko na gazie. Pojechałem wiec znowu do goscia ktory zakładał i powiedzial ze nie widzi nic niepokojącego, zebym wyczyścł przepustnice. Zanim sie zabiore do tego chciałbym znac Wasze zdanie poniewaz wydaje mi sie ze to nie ma sensu bo na benzynie dobrze chodzi a nie ukrywam ze dla mnie jest to troche kłopotu bo nie mam Vaga. Wyczyściłem przepływkę i dalej to samo... Instalacja to LPGTech. Link do mojego filmiku:
rozek Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 No ale to by tylko na gazie szalal? I bez błędów? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2 W jaki sposób mogę sprawdzić czy sondy sa ok? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
jacek70 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Sonda do sprawdzenia oraz mapy gazu. Może rozjechane?
rozek Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Sprawdzal mapy gazu i sa ok. A jak moge sondy sprawdzić? Jest jakis domowy sposób? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
jacek70 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Sonda szeroko pasmowa w audi ma cztery przewody. Białe to grzałka,popielaty lub brązowy to masa i czarny impulsowy + . Na tym przewodzie dokonujemy pomiaru podpinając + Voltomierza .Minus podpinamy najlepiej do klemy minusowej na aku.Przy temp. silnika ok. 90 stopni napięcie powinno wynosić 0.5 0.7V. Następnie przez 15-20 sekund trzymamy obroty na 2000-2500 . Napięcie powinno oscylować w zakresie 0.2-0.85 V . Taką metodę znalazłem jednak ja jej nie stosowałem ( nie miałem okazji) Może się okaże pomocne .Pozdrawiam.
rozek Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Dzieki bardzo.. To jest ta sonda pod maską tak? Tylko jedyne co mnie martwi i nikt mi nie moze wyjasnic ze na benzynie wszystko ok a na gaze swiruje... Najlepsze jest to ze jak jest na gazie i jest spokój to w momencie kiedy lekko puknę pedał gazu to własnie zaczyna falowac. Edytowane 21 Lutego 2015 przez rozek
jacek70 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Tak jest ona wkręcona przed katalizatorem. Co do tego puknięcia w gaz jak piszesz to może coś z potencjometrem ( niedawno wyczytałem że ponoć taki jest) Edytowane 21 Lutego 2015 przez jacek70
rozek Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Jak uda mi sie spotkac z kumplem ktory ma VAGa to sprawdze pod kompem ta lambade :-) Bo właśnie z tego co wyczytalem to ten drugi mój błąd moze na nia wskazywac. A myslisz ze jest to mozliwe jak na benzynie normalnie chodzi? Gaz jest bardziej czuły czy co?
jacek70 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Trudno powiedzieć czy jest bardziej czuły.Sterownik gazu podaje dawkę na podstawie odczytu z sondy . Jeśli jest wadliwa to mogą być takie objawy.
rozek Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 A ta druga sonda ? Jakie jej zadanie jest? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
jacek70 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Druga sonda (za katem ) jest do diagnozy katalizatora. Nie ma ona żadnego związku z Twoimi usterkami.Można ją wyłączyć programowo.
rozek Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Czyli rozumiem że np. jesli wstawie strumienice zamiast kata to gdy ja wylacze to nie bedzie problemu z bledem? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
jacek70 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Można powiedzieć że tak , jednak aby nie było błędu trzeba ją wyłączyć programowo.
rozek Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 No tak tak. Poprzez Vag'a tak? Sprobuje podmienic sondy i zobaczymy czy będzie falowal. Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
MaciekW. Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 16804 to błąd "wydajność katalizatora poniżej progu" czyli błąd drugiej sondy za katem; przerabiałem ten temat w swoim aucie. U mnie pomogło wkręcenie emulatora pod drugą sondę; po założeniu emulatora zrobiłem 57 tys km i nigdy więcej ten błąd się u mnie nie pojawił. Ten błąd pojawiał się już u kilku użytkowników. Prawdopodobnie katalizator kończy żywot ze względu na wiek auta i przebieg a dodatkowo w ALT dostaje po d*pie tym, że te silniki lubią pić olej. Dodam, że u mnie ten błąd pojawiał się zanim założyłem instalację LPG.
rozek Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) Sluchaj u mnie tez sam błąd pokazal sie zanim zalozylem gaz lecz po założeniu zaczął falowac i wgl. Powiedz mi a co to za emulator? Chciałbym to zrobic zgodnie z naturą tzn. ze nie chce oszukiwać lecz tak zeby bylo dobrze. Jak bym zalozyl strumienice? Słyszałem ze sonde mozna gdzieś wspawac z boku czy jakos tak i wtedy jest ok. Albo tak jak mowil tutaj chlopak wylaczyc ja. Co będzie lepsze? Bo jak sie kat zatka do konca to tez będzie problem... Powiedz mi a który masz ten emulator? Kątowy czy zwykly? Edytowane 22 Lutego 2015 przez rozek
MaciekW. Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Nie śledziłem już dawno tematu, ale z tego co wiem to wyłączenie sondy w ALT było dość problematyczne. Emulator to nic innego jak tulejka; wykręcasz sondę, wkręcasz w kata emulator i w emulator wkręcasz sondę ( na alle.ro znajdziesz takich emulatorów w cholerę). Pozostaje kwestia otworu w emulatorze, ten fabryczny jest raczej za mały. Jeden z kolegów na forum rozwiercał emulator wiertłem 4 a u mnie po założeniu emulatora dalej waliło błędem więc wykręciłem i rozwierciłem za radą forumowego kolegi wiertłem 4. Założyłem i po jakimś czasie znowu błąd 16804, więc wykręciłem i rozwierciłem wiertłem 7 i tak jak wyżej pisałem- od tamtej pory przejechałem prawie 60 tys km i spokój w tym temacie. Inaczej pozostaje Ci wymiana kata i teraz pytanie na jaki? Używany może być i prawdopodobnie będzie (lub w najbliższym czasie stanie się) w takim stanie jak Twój obecny- pamiętaj, że te auta maja już swoje lata i nalatane sporo kilometrów. Zamiennik- pytanie jakiej jakości i za jaką kasę; czy po zamontowaniu będzie spełniał swoją rolę? Czy po przejechaniu kilku/kilkuset kilometrów nie wywali znowu 16804? Oryginał z ASO- z tego co się orientowałem w zeszłym roku w ASO AutoRud w Rzeszowie to po zostawieniu swojego starego katalizatora w rozliczeniu, koszt nowego to okolice 4500zł. Moim zdaniem emulator to najrozsądniejszy wybór; decyzja należy do Ciebie
rozek Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) A falowaly ci obroty czy sam błąd pokazal sie? Jak zastosuje ten emulator to wtedy nie dostanie po tylku katalizator? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2 Sory za takie debilne pytanie ale to moja pierwsza audi i nie znam jeszcze tych problemów. Zeby nie tworzyć kolejnego tematu napisze tutaj. Czy wycinajac kata lepiej wstawic strumienice czy rurke? Jak wstawie zwykla rure to nie będzie glosniej? Lecz na przeglądzie moze sie czepic... Strumienica czy rura? Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 22 Lutego 2015 przez rozek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się