NoWay Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Witam. Miałem problemy z szarpaniem (telepała i nadal telepie się cała buda) podczas ruszania na samym sprzęgle (pół-sprzęgle), ogólnie ciężko ruszyć bez lekkiego spalenia sprzęgła. Diagnoza padła na dwumas, toteż wymieniłem cały komplet na sztywne koło + nowe sprzęgło od VALEO. Wymieniłem też wszystkie poduszki silnika oprócz odboju przedniego bo wydawało się, że jest w dobrym stanie, choć między gumą a jarzmem jest sporo luzu. I tu problem, bo szarpania nadal jak było tak jest. Natomiast zauważyłem chyba luz na prawym przegubie wewnętrznym. I tu załączam filmik: Na lewym przegubie wewnętrznym zero luzu, wszystko sztywne. Proszę o ocenę czy prawy wewnętrzny kwalifikuje się do wymiany i czy to on może być winowajcą szarpania. Dodam, że gdy na przykład na dwójce podkręce silnik do wysokich obrotów i puszcze gaz, hamując silnikiem, lewarek dostaje mocnych wibracji. I na przykład jak jadę na piątce 80km/h delikatnie tylko trzymając gaz, tak aby spokojnie już jechać, na całej budzie czuć jakby wibracje, których nie ma, gdy na przykład ostro się rozpędzam. Proszę o rady. Pozdrawiam.
mlody1206 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Kolego ja też miałem podobne szarpanie (zwłaszcza przy skręcie w lewo lub przy jeździe z obciążeniem ew. przy ruszaniu pod górkę, przy skręcie w prawo na trasie drganie prawie nie wyczuwalne) i też podejrzewałem przegub/y wewnętrzne. Na kanale szwagier mechanik złapał od strony kierowcy jedną ręką za półoś a drugą za przegub wewnętrzny i szarpał tudzież kręcił podobnie jak Ty na filmiku, po czym przeszedł na stronę pasażera - werdykt przeguby wewnętrzne nie mają luzu. Więc w ten sam sposób diagnoza zewnętrznych przegubów najpierw od pasażera - tu też ok. A od kierowcy okazało się że jest luz na zewnętrznym. Więc ja do sklepu po przegub zewnętrzny potem pod dom lewarek i po 30 minutach i próbnej jeździe - bingo szarpania nie ma :-) Mi to pomogło sprawdź u siebie nie mówię że to musi być to ale ja zaoszczędziłem trochę dzięki takiemu sposobowi diagnozy.
lisek120 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Ja mam b6 prawie to samo zawieszenie tez czasem szarpie. A stukalo wam cos? czy tylko szarpalo?
NoWay Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Opublikowano 1 Marca 2015 Powiem tak: u mnie rytmiczne i dość mocne szarpanie występuje jak puszczam sprzęgło bez dodania gazu przy ruszaniu na jedynce i wstecznym, jak już całkiem puszczę nie szarpie. W czwartek doprowadze do porządku zawieszenie (jeden wahacz i końcówka), wymienie ten przegub z mojego filmu i przyjrze się odbojowi silnika przy chłodnicy bo wydaje mi się że tam jest nadmierny luz/wyrobiona guma. Według mnie ostateczność to rozwalone łożyska na wałku w skrzyni ale mam nadzieję że nie
wojtu333 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 NoWay mam taki sam problem tylko że w passacie i tez wczoraj wyjąłem 2 raz 2mas i dalem do sprawdzenia bo myśleliśmy że kupiłem wadliwego i co?... okazało się że 2mas i cały jego osprzęt jest ok sprawdzane w serwisie który zajmuję się regeneracja... i właśnie kiedyś też zauważyłem taki luz u siebie na przegubie wewnętrznym i nie wiem co robić.Daj znać czy sobie z tym poradziłeś pozdrawiam.
NoWay Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) Powiem tak, przegub wewnętrzny wymieniony na nowy, szarpanie jak było tak jest. Wszystko na linii silnik koła mam sprawdzone: przeguby wewnętrzne i zewnętrzne, wielowypusty na półosiach nie wytyrane, sprzęgło kompletne nowe z kołem zamachowym, nowy komplet poduszek silnika. Jeszcze jedna sprawa a mianowicie u mnie rura od wydechu przechodzi bardzo blisko podwozia, palce wchodza ledwo co między rure a ściane tego tunelu gdzie jest wydech. W najbliższym czasie zmodyfikuje troche układ wydechowy tzn. przetne i puszcze rure troche niżej bo mam podejrzenia, że takie szarpanie/ telepanie budy może przy ruszaniu (jak silnik lekko się unosi) powodować rura, która zapiera o podłoge. Sprawdźcie to. Jak to nie będzie to to już tylko jedna diagnoza - skrzynia a dokładniej według mnie stryrany mechanizm róznicowy, ewentualnie któreś łożysko. Zobaczymy, ja sprawę doprowadzę do końca bo za dużo kasy w ten samochód już włożyłem a i jeździć nim zamierzam co najmniej z 3 lata. Edytowane 22 Marca 2015 przez NoWay
wojtu333 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Panowie wczoraj wymieniłem te przeguby wewnętrzne i powiem wam że auto przestało podskakiwać z 1 i R więc u mnie chyba były te przeguby jakby coś się nawróciło będę pisał. 1
NoWay Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Chciałem tylko napisać, że auto wyleczone a powodem szarpania była skrzynia.
astibum Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Chciałem tylko napisać, że auto wyleczone a powodem szarpania była skrzynia. co dokładnie działo się ze skrzynią?
Wojtek1995 Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 ale cala do wymiany czy coś w niej nie tak ?
NoWay Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Dla potomnosci napisze ze wymienilem cala skrzynie.
Wojtek1995 Opublikowano 21 Listopada 2015 Opublikowano 21 Listopada 2015 no od razu lepiej a nie zaglądałeś do środka ?
A4-Tomek Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) u mnie potężne szarpania a zwłaszcza na skręconych kołach powodowała gówniana skrzynia CPC sprzęgana z silnikiem 1Z. Diagnoza? zużyte łożyska przekładni planetarnej. Po remoncie zniknęło to telepanie. Początkowo wymieniłęm sprzęgło, w którym po roku padł tłumik drgań bo w 1Z jest jednomas. Myślałem że wysprzęglik padł a nie roczne sprzęgło (wymiana siłownika i nic). W końcu zagryzłem zęby i oddałem skrzynię do remontu. Po remoncie pomogło ale jeszcze czasem delikatnie zadrży i podejrzewam pompkę bo w lecie głośno skrzypi. U mnie przeguby wew. miały prawie znikome luzy gdy je sprawdzałem. Może źle zrobiłem remontując skrzynię nie wymieniając profilaktycznie pompki sprzęgła. Przyczyn szarpania jest wiele. Na dziale silniki diesla jest podobny wątek o szarpaniu przy ruszaniu Edytowane 13 Grudnia 2015 przez A4-Tomek
Wugo1992 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam , panowie ja mam ten sam problem nie zawsze ale coraz czesciej przy ruszaniu na zimnym silniku szarpie mi całą budą... nie mam pojęcia gdzie wina leży , wiec pytam sie was ? jestem posiadaczem audi a4 b5 1.8
Wojtek1995 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 a to dziwne że na zimnym szarpie u mnie na zimnym jeździ jak tralala gorzej jak się skrzynia rozgrzeje wtedy zaczyna szarpać chodź powiem wam że ostatnio przez przypadek pościłem sprzęgło stojąc na ręcznym i jedynce coś postukało parę razy w skrzyni silnik nie zgasł bo od razu sprzęgło wcisnąłem i przez prawie cały dzień objawy ustąpiły do puki do lasu nie wjechałem z powrotem na wertepy do lasu(nie radzę tego robić ) , luzy na pół osiach mam większe niż na filmie ale podczas skręcania i jazdy na skręconych kołach nie ma żadnego szarpania a jedynie strzelanie przegubów i tu zagwozdka nowe przeguby wiem że półosie też strzelają sprawdzałem parę razy i to na pewno przeguby się ślizgają tylko przy ruszaniu jest katorga najgorzej jak dwu mas w korku się zgrzeje
b-rad Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Mogę dodać od siebie co do wibracji /drgań wiele osób nie zwraca uwagi na czyszczenie powierzchni styku przegubów wew. z flansza przy skrzyni, wiele osób nie czysci płaszczyzny styku koła zamachowego z wałem - koła zamachowego z dociskiem.Co do pierwszego postu i filmu to kolego nie sprawdzałeś luzu przegubu łapiąc za przegub a luz w skrzyni.... luz w przegubie sprawdza się targając za półoś Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się