Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pokrywy zaworów , Odma, Nagar, wyciek, Wysokie Obr. MakeOver :]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

Dziś rozebrałem jedną z dwóch pokryw zaworów w mojej ABC.

Widok przyprawił mnie o zawał serca,wylew do mózgu i głęboką depresję.

Za wyciek bankowo odpowiedzialne były uszczelki pod deklami ( były tak twarde że dotknięcie palcem je kruszyło ;0 )

Uszczelki kupione czekają na wymiane. Narazie mam problem z samą pokrywą :)

Nie wiem czym wyczyścić nagar który w środku zastałem ! w ruch poszedł płaski śrubokręt jednak musze to wymyć jeszcze chemicznie.

na dole posta znajdziecie fotki z rozebranej mojej pokrywy ( narazie jedna, musze ochłonąć zanim zdejmę drugą - ta zdjęta to lewa stojąc przed maską )

Zastanawia mnie możliwość rozebrania sitka które odpowiada za zatrzymywanie syfu ( sitko odmy ? )

Wszystko jest tak zarypane że boję się tego ruszać.

Czy ktoś rozbierał to sitko ? jak najlepiej wyczyścić tą puszkę pod sitkiem.

Poniżej foto zawinięte z jakiejś aukcji ( moje wyglada identycznie poza oblepionym syfem ;) )

69f80ade9d04b583.jpg

i teraz kwestia związana z ta siatką srebrną. czy ona jest demontowalna ? chce ja wyczyścic i ewentualnie to co pod nią sie znajduje . dostęp do tej przestrzeni jest tylko od rurki odmy której na zdjeciu nie widać a w takim widoku jest po prawej stronie.

Poniżej fotki mojej pokrywy bezpośrednio po wyjęciu z auta.

http://zapodaj.net/2ee442a75a7b1.jpg.html

http://zapodaj.net/bdf9a9501d888.jpg.html

http://zapodaj.net/291ae76c2a50d.jpg.html

http://zapodaj.net/d815c448b6c42.jpg.html

Dodatkowo potrzebował bym informacji nt. "smok oleju" i egr . smok oleju rozumiem pompa oleju która jest pomiędzy filtrem a misą olejową ?

Czy w naszych autach jest EGR ? jeżeli tak to jak i gdzie go "wymacać" . Pytam ponieważ wyczytałem akurat na forum a6 /100 c4 jak kolesie opisywali roblemy z nagarem, obrotami i odmą i polecali odrazu sprawdzić smoka oleju egr i ten cały ezektor. Ten ostatni u mnie wyglada normalnie z zewnatrz, nic nie cieknie jest po prostu brudny z eksploatacji samochodu.

POMOŻECIE ?

Opublikowano

Z tego co widzę na foto to jest moja pokrywa bo ja ją kupiłem na znanym portalu aukcyjnym. Co do wymycia nie ma co panikowac. Idzie to wymyc benzyna ekstrakcyjna lub coś w tym. A co do srebrnej siatki jest ona demontowalna. Ściągnąłem ja przyjrzyj się bo bokach i zobaczysz takie klipsy podważa każdy i po robocie. Tam jest dopiero syf. Proponuję sama siatkę wrzucić na całą noc do tegoż środka czyszcząceGo.

Opublikowano

Okropny nagar :huh: co tam bylo lane ? To i miske trzeba zrzucac i czuscic wraz ze smokiem

Opublikowano (edytowane)

auto kuzyn kupil w niemieckim salonie. od 5 lat jest w moim posiadaniu. od 5 lat jest w PL na poczatku odwiedzalem mechaników niejednokrotnie w różnych miejscowosciach w polsce ( będąc w trasie ) zdarzało się że leciałem 15 tys km bez serwisu. Obstawiam że jest to efekt przedłużania wymiany oleju i dodatkowo mogłem zostać oszukany - miał być zalany np mobil półsyntetyk - a nie wiem czy nie lali minerala. od ok roku sam wymieniam i leje oliwe. Ostatnie dwa razy lałem Liqui Moly MOS2 - ten z dwusiarczkiem molibdenu - półsyntetyk .

Jak sie zrobi cieplej zrzuce dół motoru narazie musze się zająć górą ;) a za miesiąc jak sie cieplej troche zrobi powalcze z dołem ( brak garażu, kanału, jedynie najazd na parkingu strzeżonym osiedle obok )

Smok oliwy to rozumiem że chodzi o ten element w który się wkręca filtr oleju ? czyli miedzy filtrem a miską ?

Z siatką od odmy sobie już poradziłem. Po doskrobaniu syfu znalazłem dwie blaszki które trzeba podważyć. Sama siatka składa sie z kilku warstw.... zarypana w imen :] z tym to dopiero chyba bedzie przeprawa żeby odczyścić ponieważ etke przeszukałem od a do z to samo z googlem i nigdzie nie spotkałem się z tą częścią żeby kupić nową ;)


Wrzuciłem własnie kratkę odmy z pokrywy zaworów do dimmera w proporcjach 1:3 ( setka dimera na 300 wody zagotowanej) wymieszalem w butelce zalałem naczynie i wyjść z podziwu nie mogę jak widzę co sie dzieje po 10 min moczenia ;)

Edytowane przez DanekPL
Opublikowano

EGR'a brak w 2.6

Opublikowano

może jakiś cudowny środek uszczelniający lub coś w tym stylu ktoś tam zapodał kiedyś

Opublikowano (edytowane)

Pieron wie ;) auto cały czas w jednych rękach. bardziej bym się skłaniał ku jakiemus nieuczciwemu mechanikowi który lał minerala a kasował za pół syntetyka ...


Panowie kupiłem dziś uszczelki pod pokrywe zaworów . nr ori 078 103 483 E ze starej uszczelki

W hurtowni mieli AJUSA więc wziąłem. przymierzam w domu do pokrywy i ni tu tu.... ori uszczelka " wchodziła " w pokrywę.... ta którą kupiłem " nie wchodzi " w pokrywę tylko jej grzbiet jest rozcięty na dwa...... jak to spasować do pokrywy .... :/ wygląda ja by była zrobiona na odwrót :/

Tak wyglada kupiona :

52fe030d099b2.jpg

a tak wyglada ori :

078103483e_b.jpg

spotkał się ktos z takim niuansem ?


no i dokopałem :/ kur.a co za barany..... uszczelka którą posiadam w ori czyli E lub J tak jak etka pokazuje to jest ta męska ( ostatnie foto ) pasuje do czarnej pokrywy.

Ta którą kupiłem i rzekomo z oznaczeniem E a jest żeńska ( pierwsze foto ) jest fizycznie odpowiednikiem uszczelki z końcówką L ( wedlug etki i googla ;) ) ....... stwierdzam co następuje..... następnym razem trzeba jechać z połową silnika na zakupy ;) hurtownia ma podpiętą część pod nr główny i model z silnikiem + rok auta......... szkoda że audi wypuscilo w tym motorze 2 różne pokrywy - srebrną - tam jest uszczelka z rowkiem ( żeńska ) z oznaczeniem L no i czarną pokrywę z oznaczeniem J lub E jak w moim przypadku ( ostatnie foto....... ch,,,, że mam 40% rabatu w hurtowni ( motorol.pl ) jak zmacać towaru przed zakupem nie można :/

Edytowane przez DanekPL
Opublikowano

wiem o co chodzi, ja akurat zmieniałe pokrywe bo miałem dwie różne, i okazało sie ze wziołem wtedy ostatnia uszczelke z hurtowni, a jak eraz jest to nie wiem. Tyle ze ja mam czrane pokrywy

Opublikowano

sitko smialo zdejmij ja sciagalem mylem i zakladalem

Opublikowano

Wszystko już dawno zakończone, uszczelki na swoich miejscach zero wycieków ! w dniu dzisiejszym po 2 msc postoju ( śmigałem czyms bardziej ekonomicznym ;) ) zabrałem się za wymiane przepustnicy. Problem z obrotami na jałowym 1200 rpm nie ustąpił. 2 msc temu kupiłem ECU z oznaczeniem T ( fabrycznie miałem E )

Ubolewam że wcześniej go nie wymieniłem ( wymiana banalna nawet wycieraczek nie trzeba zrzucać ) w podszybiu ( plastik ) od strony kierowcy jest zaslepka do wyjęcia i tam mozna przełożyć klucz żeby odkrecic śrubunek ( tak informacyjnie jak by ktos nie wiedział tak jak ja jeszcze dzis rano ;) )

Wymieniłem ECU

podpiąłem VAG i w 25 immo ustawienia początkowe na 00 wartosc 0 wylaczylem zaplon wlaczylem i ecu zaczytał parametr immo ;)

Trzyma jak za pysk 820 rpm ;) śmiga aż miło, auto odrzyło, wskaźniki w końcu pokazują prawidłowe parametry

Pozostaje jeszcze zwalenie dołu ( miska i pompa oliwy ) wygrzebanie syfu, doczyszczenie i zalanie Liqui molly MoS2 i jajka z temp oliwy powinny ustąpić,... mam nadzieje

Sony_dark kajam się w pół pas że nie posłuchałem ;) i nie wymieniłem tego #%#^%$#@#! ECU wcześniej ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...