mecenas666 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) Drodzy Koledzy, Mam problem z moja a4 b5 1.8t AEB. Autko kupilem jakis czas temu z dosc mocno podkrecona jednostka napedowa - ok. 300KM. Wszystko na poczatku bylo ok, jednak od jakiegos czasu pojawil sie maly problem. Samochod najczesciej przy niskich obrotach silnika (np. okrazajac rondo), przy bardzo gwaltownym przyspieszaniu lub w momencie wbijania w czasie jazdy biegu jalowego lapie dziwne drgawki. Wyglada to tak, jakby nie wszystkie cylindry pracowaly prawidlowo. Drgawki sa dosc mocne, trwaja ok. 10 sekund, po czym wracaja do normy. Najczesciej dzieje sie to na zimnym silniku, ale w sumie ostatnio zauwazylem, ze powoli nie jest to juz regula. Kilka dni temu zminilem swiece - zero zmian. Podpialem auto ood VAGa, wyrzucil blad przeplywomierza. Skasowalem, zrobilem rundke, blad wrocil. Stawiam poki co na ten element, innych bledow brak. Dodatkowo zauwazylem delikatne falowanie obrotow na postoju i raz na jakis czas telepotniecie silnikiem, jakby wypadal zaplon na ktoryms cylindrze. Autko przyspiesza bardzo dobrze, poza momentami "telepania" wszystko wydaje sie byc ok. Pytania: 1. Czy uszkodzona przeplywka moze powodowac takie objawy? 2. Zerkalem na moja przeplywke, widnieje na niej numer 0 280 217 512 (BOSCH). Szybkie zerkniecie w neta wskazuje, ze to przeplywka nie od tego silnika, a od 2.8 vr6... Teraz pytanie: jaka przeplywke powinienem kupic? Dedykowana do AEB czy taka, jaka jest teraz? Mozliwym jest, ze ktos specjalnie zamontowal taka przeplywke w trakcie podnoszenia mocy i silnik jest na niej zestrojony, w zwiazku z czym musze teraz kupic taka sama? Jesli nie, podeslijcie prosze numer wlasciwej przeplywki. Z gory wielkie dzieki Edytowane 11 Marca 2015 przez mecenas666
Kazek 1.9 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Myśle że masz specjlanie dobraną przepływke więc ja bym nie kombinował i dawał taką jak była .. święty spokój bez kombinowania Zrób logi i wrzuć na forum może ktos pomoże
mecenas666 Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) Panowie, udalo mi sie dorwac do VAGa. Ktore grupy mam zalogowac? I w jakich obrotach silnika przeprowadzic test? PS. Przeplywomierz przeczyscilem i poki co nie wyrzuca juz bledow. Kupilem 1 nowa cewke beru i popodmienialem ja z moimi cewkami kolejno. Nic to nie dalo, zadnej znaczacej poprawy, no moze tyle, ze silnik jeszcze bardziej faluje na wolnych obrotach. Wiem, ze wymiana 1 cewki ni jest miarodajna, ale poki co nie stac mnie na zakup 4 na raz. Edytowane 11 Marca 2015 przez mecenas666
robitl Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 a czyściłeś też przepustnicę? jeśli nie to warto to zrobić, nawet lekko zabrudzona powoduje falowania i spadki obrotów.
mecenas666 Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 Zagladalem do niej nie dalej jak tydzien temu, czysciutka. Z rzeczy, ktore moga jeszcze pomoc w diagnozie: 1. Autko mialo uszkodzony czujnik temperatury G62 i zepsuty termostat, przez co przez dosc dlugi czas (zapewne ok. 2000km albo i lepiej) jezdzilo niedogrzane, zapewne na zbyt bogatej mieszance (dobrze powiazalem te fakty? 2. W samochodzie jest blow off zamontowany przez poprzedniego wlasciciela. Wiem, ze w tych silnikach potrafi platac figle. 3. VAG wyrzuca usterke pamieci ROM sterownika silnika (to jedyny blad od dluzszego czasu, powraca od razu po skasowaniu), ale domyslam sie, ze moze b to byc spowodowane zmodyfikowanym programem lub jakims obejsciem immobilaizera (licznik nie jest od tego auta) 4. Autko kupilem z zamontowana, ale odlaczona instalacja gazowa. Stwierdzilem, ze skoro juz jest, to warto ja uruchomic. Wymienilem kilka rzeczy u gazownika na bardziej wydajne i wystartowalem instalacje. Auto na gazie chodzi bardzo dobrze, niemniej warto zauwazyc, ze drgawki o ktorych mowie przed uruchomieniem instalacji lpg wystapily tylko raz, a po uruchomieniu zaczely wystepowac znacznie czesciej. Przy czym na poczatku dzialo sie to glownie na LPG, a teraz juz i na PB i na LPG (spore podejrzenie na cewki, prawda?) Pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Nie zaszkodzi sprawdzić zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowego. ( jest on w gumowym trójniki pod kolektorem ssącym)
mecenas666 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Ponawiam pytanie: ktore grupy mam zalogowac i przy jakich obrotach? Podeslalbym Wam dzisiaj logi do diagnozy.
pan szkielecik Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Miałem podobny problem w mojej starej A4 z tego roku, ten sam silnik. Mi poszedł moduł zapłonowy (tak go nazwał mechanik) znajdujący się nad filtrem powietrza. Mogę wymontować swój i podesłać bo został mi od dzwonu... w ogóle jeśli ktoś chciałby części to służę, a co do cen to napewno się dogadamy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się