Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapki kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jako że jest to mój pierwszy post, chciałbym się ze wszystkimi przywitać.

Około miesiąca temu zakupiłem wspomniane w temacie Audi A4 B6 3,0 ASN 220 KM, skrzynia manualna 5-cio biegowa, z napędem Quattro, w komisie w Radomiu, sprowadzone ze Szwajcarii.

Auto fajne, przyjemnie się jeździ, ten dźwięk V6. Przesiadłem się z 2,0 diesla, więc różnica w osiągach dla mnie była spora.

Wracając do tematu, kupiłem auto z myślą o instalacji LPG.

Wczoraj przy odbiorze auta od gazownika, powiedział mi że musieli wyciągać kolektor ssący i że klapki w środku były połamane, wszystko to się rozleciało więc mi to całkiem wywalili.

Gruszki na zewnątrz kolektora pracują prawidłowo, po odpaleniu otwierają dolot, po przegazowaniu powyżej 4000 obrotów, skracają (lub odwrotnie - nie zagłębiałem się w ten temat).

Moje pytanie do Was, czy auto po wymianie całego tego wałka z klapkami kolektora ssącego będzie żwawższe, lepiej przyśpieszać, itp?

Nie miałem nigdy wcześniej auta z takim silnikiem, więc nie mam porównania.

Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz pozdrawiam!

Opublikowano

Te klapki mają duże znaczenie w osiągach

Opublikowano (edytowane)

Te klapki mają duże znaczenie w osiągach

Czyli radzisz żeby to wymienić a auto że tak powiem, dostanie "kopa"?

A czy klapki z kolektora od silnika ASR z poniższego linku będą pasowały do ASN?

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-3-0-fsi-audi-a4-b6-8h0-06c133201e-i5064921941.html

Edytowane przez Maxim309
Opublikowano (edytowane)

Coś mi tu nie pasuje wygląda to ASn

Z tego co wiem to nie było oznaczenia silnika AGR w 3 litrowych benzynach a oznaczenie AGR to raczej oznaczenie silnika 1,9 i to w traktorze

Wydaje mi się że gościu w aukcji zrobił literówkę

to kolektory od ASNa zadzwoń i się upewnij

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

jeśli to ten co na zdjęciu to asn

Opublikowano

jeśli to ten co na zdjęciu to asn

Właśnie dopiero po jakimś czasie przyjrzałem się zdjęciu i nr kolektora jest taki sam jak u mnie, czyli pochodzi z ASN.

Tylko gościu nie wie, czy klapki w środku kolektora są całe.

Gdy poprosiłem go aby wykręcił gruszki i sprawdził czy wszystko jest ok, powiedział że nie będzie nic wykręcał.

Trudno, muszę szukać dalej.

Opublikowano (edytowane)

Jak zmienisz już te klapki, to zmień również gazowników - na wypadek jakieś regulacji instalki w przyszłości :wink:

Bo widać, że Ci są mądrzejsi od sztabu inżynierów z Audi, chłopaki tylko marnują swój talent konstruktorski... :facepalm:

Aukcja z linka to bdb oferta cenowa - samemu sprawdzisz czy wszystko jest OK, a jak nie, to odeślesz towar w ramach 14 dni na zwrot (widać, że coś takiego oferują) - zgodnie z prawem muszą Ci wtedy bez gadania oddać kasę również za koszt przesyłki, który poniosłeś w momencie zakupu - towar odsyłasz z kolei na własny koszt.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Ja powinny wyglądać te klapki po wyciągnięciu gruszek bo mam kolektor w razie w na sprzedaż.

Opublikowano (edytowane)

Ja powinny wyglądać te klapki po wyciągnięciu gruszek bo mam kolektor w razie w na sprzedaż.

Tak wyglądają kolego:

33B5C2D991B153FC7952A3157E1403E8__71659_

Jak zmienisz już te klapki, to zmień również gazowników - na wypadek jakieś regulacji instalki w przyszłości :wink:

Bo widać, że Ci są mądrzejsi od sztabu inżynierów z Audi, chłopaki tylko marnują swój talent konstruktorski... :facepalm:

Aukcja z linka to bdb oferta cenowa - samemu sprawdzisz czy wszystko jest OK, a jak nie, to odeślesz towar w ramach 14 dni na zwrot (widać, że coś takiego oferują) - zgodnie z prawem muszą Ci wtedy bez gadania oddać kasę również za koszt przesyłki, który poniosłeś w momencie zakupu - towar odsyłasz z kolei na własny koszt.

A aukcja z linka już nieaktualna, dzwoniłem wczoraj i już ktoś to kupił.

A gazownicy akurat znają się na rzeczy, dobrze założyli gaz, mają dobrą opinię, itp.

Nawiązałem do LPG ponieważ od inch się dowiedziałem że te klapki mam niesprawne, a oni mają tak napięty grafik, że nie mieli czasu się bawić w wymianę tego, czy naprawę, więc poprostu to wywalili, bo i tak było połamane.

A wie ktoś może jak wymontować te klapki bez rozbierania całego kolektora albo przodu auta?

Wystarczy odpiąć wężyki podciśnienia, wykręcić dwie śruby torx i wyjdzie?

Z tego co patrzyłem to mało tam miejsca, chyba że jakoś da się same gruszki odczepić od całego tego wałka?

Edytowane przez Maxim309
Opublikowano

Zastanawiam się jak zatem Ci wyregulowali to LPG skoro osprzęt silnika masz niesprawny, a który jest przy tym kluczowy do uzyskiwania fabrycznych osiągów (o czym wiedzą również ci, co mają 2.0 ALT)... :whistling:

Mam nadzieję, że nie przypudrowali syfa i nie zrobili jakieś mega korekty na dawce gazu dla przywrócenia osiągów nominalnych :wink:

Opublikowano

Zastanawiam się jak zatem Ci wyregulowali to LPG skoro osprzęt silnika masz niesprawny, a który jest przy tym kluczowy do uzyskiwania fabrycznych osiągów (o czym wiedzą również ci, co mają 2.0 ALT)... :whistling:

Mam nadzieję, że nie przypudrowali syfa i nie zrobili jakieś mega korekty na dawce gazu dla przywrócenia osiągów nominalnych :wink:

Instalacja jaką mam tam włożoną 'ściąga' sobie bezpośrednio z oryginalnego komputera silnika dane i na ich podstawie dostosowuje sobie dawkę gazu. Nie wiem fachowo jak to nazwać, ale myślę że wiesz o co mi chodzi.

Nie czuję różnicy na Pb czy LPG. Auto chodzi tak samo.

Oczywiście jak już 'dorwę' te klapki i je wymienię, pojadę do nich na regulację, skoro tak mówisz.

A tak odbiegając od mojej instalacji gazowej, myślisz że auto będzie dużo lepiej jeździło?

Opublikowano (edytowane)

No jeśli jest tak jak piszesz, to :thumbup1:

Po 1000km i tak powinieneś podjechać do nich na doregulowanie instalki... myślę więc, że do tego czasu zdążysz uporać się z naprawą :)

Mi to się jeszcze nie zdarzyło by ten mechanizm się uszkodził, nie chcę też eksperymentować z odłączaniem elektrozaworków w instalacji podciśnieniowej by zobaczyć jak to wpływa na osiągi, ale jeśli wierzyć relacjom tych co to naprawiali, to różnice są odczuwalne przy niskich i średnich obrotach (do 3500rpm).

Dużo tego jest w tematach związanych z silnikiem 2.0 ALT


myślisz że auto będzie dużo lepiej jeździło?

http://www.motofakty.pl/artykul/co-to-jest-doladowanie-dynamiczne.html

http://www.motofakty.pl/artykul/zamiast-turbo.html

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Już znalazłem owe klapki, dogadałem się z gościem że wyśle mi ten wałek z klapkami + gruszki za 100 zł ;-)

Myślę że dobra cena.

Twierdzi że wszystko jest sprawne, nic nie połamane, ale jak będzię to się okaże jak odbiorę paczkę.

Jak je założe dam znać jak silnik pracuje, a później wybiorę się do gazownika na regulację

Poniżej zdjęcia które mi przesłał:

mmsimg-46_wnxwsae.jpg

mmsimg-16_wnxwsqh.jpg

Opublikowano (edytowane)

Około miesiąca temu zakupiłem wspomniane w temacie Audi A4 B6 3,0 ASN 220 KM, skrzynia manualna 5-cio biegowa, z napędem Quattro, w komisie w Radomiu, sprowadzone ze Szwajcarii.

quattro były z 6 biegowym manualem, 5 biegów to oska :/

tego szukacie ? 690tbt.jpg

Od AVK tez podejdą wkłady , z tego co pamiętam ten wkład w aso wychodza ok 1200-1300zł, kolektor cały ok 4000tys.

Maxim309 ten wkład jest Od AVK, do wyciągnięcia rury trzeba poluzować kolektor. Przy wymianie wkładu uwaga na końcu tej rury na stalowej ośce ma być dystans z plastiku. w kształcie kapelusza, oska ma mniejsza średnicę niż otwór w kolektorze.

Edytowane przez marc1n
Opublikowano

Około miesiąca temu zakupiłem wspomniane w temacie Audi A4 B6 3,0 ASN 220 KM, skrzynia manualna 5-cio biegowa, z napędem Quattro, w komisie w Radomiu, sprowadzone ze Szwajcarii.

quattro były z 6 biegowym manualem, 5 biegów to oska :/

tego szukacie ? 690tbt.jpg

Od AVK tez podejdą wkłady , z tego co pamiętam ten wkład w aso wychodza ok 1200-1300zł, kolektor cały ok 4000tys.

Maxim309 ten wkład jest Od AVK, do wyciągnięcia rury trzeba poluzować kolektor. Przy wymianie wkładu uwaga na końcu tej rury na stalowej ośce ma być dystans z plastiku. w kształcie kapelusza, oska ma mniejsza średnicę niż otwór w kolektorze.

Już paczka jest gotowa do wysyłki.

To zdjęcie które wstawiłem przedstawia to co zamówiłem, facet twierdzi że klapki pochodzą z kolektora z silnika 3,0 ASN.

Dziwne że Quattro wychodziły tylko z 6-biegową skrzynią manualną, bo mam 5 biegów i napęd na 4 koła :D

Opublikowano

Chyba były i takie i takie i Tipy w Q :)

Opublikowano

Były manuał 5biegow / oska

Manuał 6biegow / qattro

Opublikowano

Chyba były i takie i takie i Tipy w Q :)

Dokładnie :thumbup1:

Były manuał 5biegow / oska

Manuał 6biegow / qattro

Rozkodowywałem VIN i w wyposażeniu mam seryjnie Quattro i 5-biegów, więc chyba jednak się mylisz.

Opublikowano

Wypowiem się bo jestem nie długi czas po tym zabiegu :)

Auto ma LPG i już po zamotnowaniu LPG było widać że coś jest nie tak, nie do końca było wiadomo w czym rzecz, a że i ja nie znałem jeszcze dobrze tego motoru to było dłubanie i szukanie.

Długo by szczegółowo pisać, ale właśnie po odnalezieniu o toż właśnie tej usterki, w spadku dostałem kolektor z gruszką i całym wałkiem, zmieniłem przy okazji przewodziki od podciśnienia, i udałem się na regulację do gazownika, I co bananow :) auto to co od razu zwróciło uwagę to dzwięk inny dzwięk przy wkręcaniu, i sam Pan Mirek powiedział że to było to :) od razu po regulacji powiedział że jest inaczej.

Możliwe że dół jest inny troszę bo za nim klapki się przestawią i inny dolot będzie to auto jest inne mniej aksamitne, ale ogólnie na plus.

Po za tym możliwe że da się, nie będę się sprzeczał alemnie nie udało się wyjąć wałka bez wyjmowania całego kolektora, Stary i owszem wyszedł,bo gruszka była oderwana od wałka a więc wiadomo, wałek był w kolektorze, zaś nowy wyjąłem wszystko pozmieniałem przewodziki ( tak prościej ) a zabieg nie skomplikowany i jest ok.

Opublikowano

Kolego, gruszki z wałkiem można rozpiąc, są tam w środku takie zatrzaski i wypustki które się zazębiają i gdy ciśnienie w gruszce porusza cięgnami, wałek się obraca. Trzeba tylko uważać żeby sprężynka ze środka nie wyskoczyła i nie zginęła. Wtedy wymiana powinna być prostsza.

Na sam temat wymiany nie odpowiem, bo nie miałem czasu się z tym bawić więc zaprowadziłem auto do znajomego mechanika, który mi to wymienił.

Mój stary wałek ogólnie wyglądał na cały, lecz w miejscu gdzie powinny być klapki, nie było nic. czyli pełny przelot.

Przy okazji od razu wymieniłem świece.

Autkiem jeszcze szczerze mówiąc nie jeździłem. Dziś wieczorem jak się przejadę, napiszę czy czuć różnicę w mocy i w dźwięku silnika.

Muszę też jechać na regulację gazu, bo raz mi wyskoczył check i od kiedy skasowałem błąd złej mieszanki, czasami mi szarpie na LPG, na benzynie wszystko jest ok.

Podejrzewam też że mam zapchane katalizatory, te dwa za kolektorem zaraz (dwóch tylnych nie ma już) i że to też dławi mój silnik.

Myślałem żeby je wyciąć i wspawać rurę o takiej samej średnicy, tylko nie wiem co później z sondami. Znalazłem emulatory sondy, jak by wkręcić takie cudo do sond za katami, myślicie że byłoby ok wszystko?

Dodam że przebieg mam 230 000 km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...