wojwal Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Witam, Kupilem wlasnie A4'ke - auto z 2011, silnik CAHA - ma nalatane 209k km. To moje pierwsze auto z DPF'em - prosze o analize wydruku z ASO: http://pl.tinypic.com/r/2jds2z7/8 Filtr czastek stalych, obliczona masa sadzy: 9.6g Filtr czastek stalych, przebieg od ostatniej regeneracji: 196776 Granica zapelnienia dla regeneracji podczas jazdy: 22.05g Filtr czastek stalych, zmierzona masa sadzy: -1.85g Filtr czastek stalych, zawartosc popiolu w oleju: 0.17l Diagnosta z ASO - zaznaczyl tylko wartosc 0.17l - i powiedzial, ze jest na granicy i ze graniczna wartosc to 0.175 - ale mowil, ze roznie bywa i auta z wieksza wartoscia jezdza... http://pl.tinypic.com/r/1iju5d/8 Prosze o wyjasnienie tych wartosci i ogolnie, czy jest dobrze, srednio czy zle Poki co, zadnych problemow nie mam. Chcialbym sie przygotowac, jesli takowe maja niedlugo wystapic? Serwisant mowil, ze w zasadzie DPF przeznaczony jest dla auta dozywotnio i cos wyjasnial o jakims czujniku miezacym wartosci przed i po DPF'ie - ponoc ten czujnik czasami nawala i podaje zle wartosci. Wymiana ponoc niedroga i prosta - nie byl jeszcze wymieniany. W przyszlym tygodniu planuje odstawic auto do ASO, czy przy okazji warto wymienic ten czujnik, tak zapobiegawczo? I jeden maly offtop: Wydaje mi sie, ze Xenony swieca troche za nisko - to mozna samemu regulowac? Czy tylko w warsztacie? Po wlaczeniu silnika obnizaja sie i podnosza - wiec poziomowanie dziala... Pozdrawiam
kuebk Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Wartosc 175ml to teoretyczna wartosci maksymalna, dopoki filtr pracuje poprawnie nie martwilbym bym sie tym na zapas - dla pewnosci sprawdz co ile sie wypala. Czujnik o jakim mowil to G450 ktory mierzy roznice cisnien przed i za filtrem. Czujnik ten z biegiem czasu ulega zuzyciu i zaczyna pokazywac coraz bardziej odstajaca od prawidlowej wartosc roznicy cisnien. Profilkatycznie mozna go wymienic, roznica w zmierzonym cisnienieniu napewno bedzie zauwazalna.
lukas309 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) wartosc graniczna popiołu to średnio 200 ml co pokazuje zycie wartosc 175 ml to teoria, są przypadki ze auta jeżdżą bez problemow z wartoscia 250 ml Edytowane 1 Marca 2015 przez lukas309
JacaTouran Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 bo to nie jest parametr wyznaczający zapełnienie dpf. Wg tego co autor postu napisał ilość carbonu jest na niskim poziomie u dpf jest sprawny. Wystarczzy , że przy wymianie oleju nie została prawidłowo zrobiona inspekcja i będzie pokazywał te 175ml.
kuebk Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 bo to nie jest parametr wyznaczający zapełnienie dpf. Wg tego co autor postu napisał ilość carbonu jest na niskim poziomie u dpf jest sprawny. Wystarczzy , że przy wymianie oleju nie została prawidłowo zrobiona inspekcja i będzie pokazywał te 175ml. Wez sie zorientuj co i jak dziala bo to co napisales troche z kosmosu jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się