Gość Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) Witam jw pytanko do wlaścicieli 1.8 a właściwie właścicieli, którzy leją syntetyk swojej niuni, chciałbym poznać opinie z życia wzięte czy silniczek nie poci się po zmianie na syntetyk, ewentualnie nie wpierdziela więcej oleju niz robił to do tej pory lub czy występowały jakieś inne objawy po wymianie. Pytam bo jestem parę tyg po wymianie napinacza, do tej pory jeżdziłem na pół-syntetyku mobila 10w40, a po wymianie tego napinacza chciałbym zaserwować mu jak najlepszy olej(być może valvoline 5w40, motul 5w40 - jeśli polecacie inne marki to jak najbardziej proszę o propozycje) Chce zapodać syntetyk dlatego że wg fachmana u którego zmieniałem napinacz zaśpiewał on anielski orszak właśnie ze względu na kiepski olej. Jezeli chodzi o motor to licznikowo ma najechane 200 tys, od kiedy go kupilem nastukałem 7 tyś km i ani grama oleju o którym wyzej wspomnialem(mobil pol syntetyk 10w40) nie wziął. Pozdrawiam, za wszelakie podpowiedzi z góry dziękuje Edytowane 1 Marca 2015 przez uszolek
booolek Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) Jak smigales na 10w40 w i było git to po co zmieniać?ja śmiga na valvoline 10w40 o jest git. Edytowane 1 Marca 2015 przez booolek
piotr426 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Mój ADR ma ponad 330 tyś przejechane, w moich rekach od 200 tys i cały czas na 5w40, napinacza hydraulicznego nie słychać
Gość Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) Jak smigales na 10w40 w i było git to po co zmieniać?ja śmiga na valvoline 10w40 o jest git. bo xxx razy na forum wyczytałem ze pol-syntetyk to "gówno" ale nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi czy spokojnie mozna lac syntetyk przy takim przebiegu i silniku raczej nie najnowszej generacji a po za tym skoro syntetyk jest olejem lepszym od pol syntetyka to czemu nie dać silnikowi tego lepszego? dlatego pytam o przejscie na syntetyk... Edytowane 1 Marca 2015 przez uszolek
booolek Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) A dlaczego syntetych jest wg ciebie lepszy od polsyntetyka? Ja leje valvoline poniewaz on jest rozlewany w Holandi a nie np jak castrol czy inne oleje ktore sa chszczone i rozlewane w polsce. Sam musisz sprawdzic jak bedzie zachowywal sie twoj silnik na jakim oleju.dla jednego lepszy bedzie pol a dla drugiego syntetyk. Edytowane 1 Marca 2015 przez booolek
Mojzesh71 Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Mój silnik pracował przez 13 lat na syntetyku, kolejny właściciel zalewał go półsyntetykiem przez ponad rok (pewnie z oszczędności), a ja po jego kupnie wróciłem do syntetyka i zalewam go nim już od 2 lat. Przebieg 200 tys.+
Mesiah Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Sam musisz sprawdzic jak bedzie zachowywal sie twoj silnik na jakim oleju.dla jednego lepszy bedzie pol a dla drugiego syntetyk. Nie kolego. Syntetyk zawsze będzie lepszy dla każdego silnika. Jeśli komuś leje się z motoru to półsyntetyk mu nie pomoże. W takiej sytuacji silnik się naprawia a nie leje breje. Do 1.8/1.8t w naszym klimacie jako olej całoroczny należy lać porządne 5w40. 10w40 zimą jest już niezła kicha i ogólnie te oleje są zazwyczaj gorszej jakości niż 5w40. Kupiłem swoje auto z przebiegiem 257 tyś z czego ponad 40 zrobiło na 10w. Silnik cały w nagarze i syfie. Czyszczenie miski, pokrywy i pompy. Następnie płukanka i zalanie 5w40 liqui moly. Od tamtej pory silnik suchy, zero ubytków na bagnecie. Zimą nawet przy -20 żadna szklanka się nie odezwie. Na 10w potrafiły zagrać i przy +10.
Frankk Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Nie chcę się znowu upierać ale to może pecha miałeś ze kupiłeś auto o które ktoś nie dbał. Moje auto zawsze zalewane było 10w40 a przebieg to już 260000. Zero nagaru, zero syfu, szklanka nigdy się nie odezwała. Jeśli masz wybór to oczywiście popieram, lej 5w ale jeśli masz dyche to nie jest koniec świata. Jak dbasz tak masz.
matex91 Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 0W40 u mnie Motula zero problemów nic sie nie poci.Wycieki trzeba niwelować a nie zatykać gęstszym olejem .
Mesiah Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) Nie chcę się znowu upierać ale to może pecha miałeś ze kupiłeś auto o które ktoś nie dbał. Moje auto zawsze zalewane było 10w40 a przebieg to już 260000. Zero nagaru, zero syfu, szklanka nigdy się nie odezwała. Jeśli masz wybór to oczywiście popieram, lej 5w ale jeśli masz dyche to nie jest koniec świata. Jak dbasz tak masz. Problem nagaru i ogólnie złego stanu silnika po jeździe na 10w40 jest ogólnie znany. Wpisz sobie 1.8t oil sludge na google. Tu na orum jest na peczki silnikow ktore trzeba było rozbierać z powodu zatkanego smoka. Każdy po takiej operacji lał 5w40 i wszyscy chwalą. Osobiście rozebrałem juz ze 2 1.8 i ze 3 1.8t. Każdy miał nagar. Jeden mniej drugi dużo wiecej ale każdy miał. Wszystko jeżdżone na 10w. Półsyntetyki zostawiają po sobie syf bo tak są zrobione i żadne dbanie nie pomoże. Chyba, że wymiana oleju co 7tys i za każdym razem płukanka LM ale to wychodzi drozej niż jazda na syntetyku.. Skoro masz czysty silnik i jest w super stanie czemu jeździsz na kiepskim 10w40? Za 10w nie przemawia żaden atut prócz ceny. 5w40 jest lepszy pod każdym względem jako olej całoroczny. Czasy speców którzy kazali lać półsyntetyk bo na budziku jest powyżej 200tyś dobiegają końca bo nie ma to żadnego uzasadnienia. Edytowane 5 Marca 2015 przez Mesiah
booolek Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Firmy mają różne klasy lepkości.np valvoline 10w40 jest taki jak castrol 5w40.jak tak się upierać to najlepiej jest zalać 0w50.
Mesiah Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Ja pisząc dobry syntetyk mam na myśli liqui moly synthoil 5w40 nie szajs od castrola który nim nawet nie jest. A olej z rozjechaną tak mocno lepkością jak 0w50 nie jest lepszy od np 5w40. Im bardziej olej rozjechany tym gorzej wygląda przy wymianie. Gdyby tak nie było już dawno na półkach sklepowych stałyby oleje 0w60 porządnych firm. Jest gdzieś na necie bardzo obszerna wypowiedź inżyniera z mercedesa. Pracował bodaj na dziale "obniżania jakości podzespołów". Ma łeb jak sklep i o olejach wie wszystko. Warto przeznaczyć na niego godzinkę i się dokształcić. Dowiecie się z jego wywodów np czemu LM 5w40 jest lepszy od mobila 5w50 i które oleje to syntetyki (jest ich mało).
BeyerBrown Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Jest gdzieś na necie bardzo obszerna wypowiedź inżyniera z mercedesa. Pracował bodaj na dziale "obniżania jakości podzespołów". Ma łeb jak sklep i o olejach wie wszystko. Warto przeznaczyć na niego godzinkę i się dokształcić. Dowiecie się z jego wywodów np czemu LM 5w40 jest lepszy od mobila 5w50 i które oleje to syntetyki (jest ich mało). Zarzuć linkiem, chętnie obejrzę
Mesiah Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Jak znajdę. Wiem, że chłopaki na audi80 forum wklejali link do niego. To było z 2 lata temu. Aha i po angielsku oczywiście. Wieczorkiem poszukam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się