Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna Praca Silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam taki problem a mianowicie od pewnego czasu zauważyłem że moje Audi A4 1.8 chodzi jak diesel tak klekocze nieraz chodzi ładnie cichutko a czasem jak odpalam słychać klekot. Dziś byłem na stacji diagnostycznej podbić dowód i powiedział mi ze to dzwięk charakterystyczny jakby wstrysk . Co tym myślicie? Miał ktoś takie objawy?

Znalazłem filmik ktoś już miał podobny problem...a chodzi identycznie jak na filmie a może to popychacze zaworów? Pozdrawiam

Edytowane przez SharkS
Opublikowano

Ciśnienie oleju do sprawdzenia.

Potem miska olejowa w dół czyszczenie smoka od pompy oleju.

Wymiana oleju na coś porządnego pełny syntetyk 5w40 (Liqui Moly, Valvoline, Motul).

Może to pomoże jak nie to zabawa w wymianę pompy olejowe, bądź napinacza i łańcucha rozrządu w głowicy.

To tak w skrócie.

Nie jest to wina popychaczy, ani wtrysków.

Opublikowano

Dzięki Bartek...rozmawiałem z kolegą miał podobny problem pasku i miał do wymiany napinacz + łańcuch rozrządu. Także jak nic tysiak nie mój ;/ Jade w poniedziałek do mechanika dowiem się co dokładnie mu jest ;]

Opublikowano

Jak pompa padnięta to wymiana łańcuszka i napinacza nic nie da bo olej i tak nie bedzię dochodził bo ciśnienie słabe. Wiec lepiej zacząc od pompy bo mniejsze koszta.

Opublikowano

Jak pompa padnięta to wymiana łańcuszka i napinacza nic nie da bo olej i tak nie bedzię dochodził bo ciśnienie słabe. Wiec lepiej zacząc od pompy bo mniejsze koszta.

Dokładnie.

Zresztą miałem kiedyś tak samo w aucie, tak samo klepał jak na filmiku i była to pompa olejowa, a nie napinacz. Klepało u góry bo nie dostała odpowiedniego ciśnienia. Czyszczenie smoka akurat u mnie nie dało rady i poszła pompa. Cisza w aucie do dnia dzisiejszego jest, mimo że już nie jest moje.

Na początek trzeba zrobić tak jak napisałem, bo to są najmniejsze koszta, być może da radę. Jak ciśnienie oleju po czyszczeniu będzie dalej liche to wymieniamy pompę. Napinacz zostawiamy na sam koniec, bo tani nie jest ponad 2 tysie w ASO, zamienników brak.

Opublikowano

Napinacz zostawiamy na sam koniec, bo tani nie jest ponad 2 tysie w ASO, zamienników brak.

Zgadzam się że zostawiamy go na koniec ale bez przesady że nie ma zamienników, jest tego pełno i dobry zamiennik kosztuje w granicach 600 zł :) Więc troszkę przesadziłeś :)

Opublikowano

Zależy o którym napinaczu mówimy, starszym bez wtyczki w którym są zamienniki za 400-600zł, czy nowszym elektronicznym (z wtyczką) w którym niestety nie ma zamienników, a te wszystkie na allegro to chińczyki, które z jakością za wiele wspólnego nie mają.

Kolego autor tematu ma auto z 1999 roku, więc już ma ten napinacz z wtyczką, więc droga impreza by wyszła z wymianą napinacza jakby chciał to zrobić jak należy.

Opublikowano

Głupoty piszesz nie wszystkie zamienniki z allegro to chińczyki :) A w tych czasach kiedy części robią księgowi nie inżynierowie to nie mówmy o jakości :) Niekiedy zamiennik dobrej firmy wytrzyma więcej niż oryginał, co z tego że ty wydasz 2000zł i masz dwa lata gwarancji, a jak kupie zamiennik za 700 zł i też mam 2 lata gwarancji jak dla mnie to rachunek prosty :) Masz tu zestaw oryginalny: http://allegro.pl/zestaw-napinacz-lancuch-uszczelki-audi-vw-1-8t-ory-i5107343044.html

Cena zestawu: 750 zł, na potwierdzenie na napinaczu masz logo Audi a tego niestety chińskie podróbki nie mają, więc cenę wziąłeś z kosmosu :) No chyba że podałeś cena części + wymiana w ASO :)

Opublikowano

Niestety i tutaj się mylisz. Nie ma zamienników elektronicznego napinacza, a to co pokazałeś to niestety jest chińczyk :P Chińczycy jak będziesz chciał to Ci nawet "karnego kutasa" wybiją na napinaczu :D Z tym co pokazałeś na linku to spójrz sobie na zdjęcie nr. 4 i ustawienie litere DE :P jest inne. Dlatego piszę, że to co mamy na allegro to chińczyki, bo na chłopski rozum kto sprzedaje napinacz za 500-700zł, gdzie w ASO taki kosztuje około 2300zł (sam napinacz).

Poprzeglądaj się napinaczą tym z allegro niby ORI i zobaczysz, że znaczek OOOO jest inny, numery części wybite różnymi czcionkami albo jak w przypadku twojego linku literki DE odwrotnie.

Wejdziesz na stronę np. Intercarsu czy innych znanych hutrowni w Polsce i nie znajdziesz zamiennika tego napinacza. A nikt na allegro nie będzie kupował czegoś w fabryce i sprzedawał za 50% procent ceny albo i mniej.

Opublikowano

Rozumiem że chinole robią bardzo bardzo podobne rzeczy, ale nie zgodzę się że mogą zrobić wszystko identycznie, czyli chodzi o to że nie mogą wykorzystać loga AUDI jeżeli chodzi o DƎ to najprawdopodobniej oznacza rodzaj napinacza:), dodatkowo sprzedawca wystawia FaVAT więc masz podstawę iść do sądu. :) Nie chcę się kłócić dla mnie jak masz kasę to możesz kupować w ASO oni też muszą na czymś zarabiać :) Tutaj masz napinacz gdzie literki się zgadzają, co prawda jest to ten bez czujnika ciśnienia ale kosztuje 350 zł :)

http://allegro.pl/oryginalny-napinacz-lancucha-rozrzadu-a6-a4-1-8-i5064784736.html?source=mlt

To mój ostatni post na temat oryginalności napinacza, temat uważam za skończony :)

Opublikowano

DE nie oznacza rodzaju napinacza tylko kraj produkcji. Widziałem chińczyki elektroniczne w których jeden miał przekręconą literkę D, a inny E. Chińczyki tak naprawdę mogą zrobić towar nawet lepszy od fabryki, tylko kwestia kasy i kontroli jakości.

Wszyscy Ci sprzedawcy sprzedają te napinacze jako niby ORI, a kupują w chinach za jakieś 200-300zł. Zresztą jak sami byśmy chcieli to możemy sobie taki zamówić na Aliexpress. Fakturę Vat to każdy Ci wystawi kto prowadzi działalność gospodarczą.

Ja tutaj też nikogo nie namawiam na kupowanie ORI z ASO za 2300zł, bo sam bym tego nie zrobił, tylko kupił używkę z anglika w dobrym stanie (a nawet cały silnik za tą kwotę). Tylko chciałem przestrzec przed tymi chińczykami, bo już i tutaj na forum czytałem jak ludzie brali chińczyki i za długo nie podziałały albo wcale :P

Nie ma co dalej rozwodzić się na ten temat. Autor tematu wie co robić, aby nie tracić kasy na napinacz, bo podejrzewam, że będzie jak u mnie pompa oleju winowajcą.

Miłej niedzieli :)

Opublikowano

Dzięki Panowie za rady :) tak jak mówiłem pojade do mechanika i dowiem się i napisze tu co było :) oby ta pompa...Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Witam,podłączę się pod ten temat,u mnie jest podobnie jak u kolegi SharkS

jestem po wymianie napinacza(jakieś 10 000 temu) niestety z allegro QYAP,miał być oryginał bez znaczka bo koleś powiedział że poza serwisem nie mogą sprzedawać z logo AUDI (a ja głupi uwierzyłem :facepalm: ) ale potrzebowałem go szybko i kupiłem

pózniej znalazłem taką stronę

http://www.rozrzad.pl/pl/p/Napinacz-lancucha-rozrzadu-lancuch-Audi-A4-B5-1.8-20v-ADR-058109088K/3604

ale pytanie mam inne,olej do wymiany już 10 000 zrobione dzisiaj mierzyłem ciśnienie oleju i na zimnym miał około 6 i z czasem jak się rozgrzewał spadało aż do 1,5 na biegu jałowym,na gorącym silniku, przy 3000 obr na ciepłym około 5

jak kupiłem to nagar w silniku był,więc ktoś jeżdził na mineralu,wymieniłem na mobila 10w40 i rozleciał się napinacz(nie wiem czy to miało coś wspólnego z wymianą) popękał dolny ślizg i pewnie parę kawałków leży w misie bo nie znalazłem wszystkich

jak myślicie zwalać misę i patrzyć do smoka?bo ciśnienie nie jest złe a klekocze, na zimnym jest ciszej tylko przy odpalaniu napinacz zagra łańcuchem o dekiel

pomoże płukanka silnika i liqui moly 5w40?

Edytowane przez piocio83
Opublikowano

Panowie byłem u mechanika to czego się obawiałem napinacz łancucha rozrządu...;/

Opublikowano

W jaki sposób sprawdził, że to akurat napinacz?

Mierzył ciśnienie oleju? To jest podstawowa rzecz do sprawdzenia, zanim się wymieni napinacz niepotrzebnie.

Opublikowano

Najpierw powiedziałem mu ze albo pompa oleju albo ten napinacz z lancuchem, kazał odpalic a dobrze ze akurat wtedy zaczeło sie tłuc i powiedział ze to napinacz z łanuchem a o pompie nic nie mowił jedynie zobaczył na bagnet czy olej jest i byl dobrze. W sumie ja mam do niego zaufanie jezdze do niego cały czas tak jak mój tata od paru ładnych lat więc zobaczymy jak wymienie czy przestanie sie tłuc.

Opublikowano (edytowane)

Żebyś się po wymianie nie zdziwił, że dalej tłucze. Pompa będzie padnięta i dawała za małe ciśnienie na górę to napinacz nawet ORI z ASO za 2300zł będzie Ci dalej tłukł. Dlatego podstawa to zmierzenie ciśnienia oleju, a nie branie na słuch. Zrobisz jak uważasz za słuszne.

Takie jeszcze pytanie kwestii tego stukania, auto odpalone na wolnych obroty klepie napinacz, czy podczas zwiększania obrotów do 2-3 tysięcy stukanie ustaje i silnik pracuje tak jak powinien??

Edytowane przez Bartoszzz
Opublikowano (edytowane)

Żebyś się po wymianie nie zdziwił, że dalej tłucze. Pompa będzie padnięta i dawała za małe ciśnienie na górę to napinacz nawet ORI z ASO za 2300zł będzie Ci dalej tłukł. Dlatego podstawa to zmierzenie ciśnienia oleju, a nie branie na słuch. Zrobisz jak uważasz za słuszne.

Takie jeszcze pytanie kwestii tego stukania, auto odpalone na wolnych obroty klepie napinacz, czy podczas zwiększania obrotów do 2-3 tysięcy stukanie ustaje i silnik pracuje tak jak powinien??

Tylko na wolnych obrotach sie tłucze ale to nie zawsze

Edytowane przez SharkS
Opublikowano

To tak ja u mnie było, więc ja bym się uważniej przyjrzał pompie niż napinaczowi, bo jakby napinacz szlak trafiał to by tłukł cały czas.

Opublikowano (edytowane)

Dziś się tak dokładnie wsłuchałem jak jest zimny silnik tłucze się też ale cicho tak że nie słychać jak siedze w samochodzie...a jak się silnik zagrzeje to już głośniej ;]

Edytowane przez SharkS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...