Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Autolaweta i kat. B ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam zamiar kupić auto lawetę i sprowadzać samochody. Coś w tym stylu http://olx.pl/oferta/auto-laweta-zamiana-CID5-ID8lx2X.html#3f6617016e

i mam pytanie czy na prawie jeździe kategorii B mogę jeździć takim sprzętem z samochodem na pace ?

Jak to wszystko wygląda ? szczególnie bym sprowadzał audi a4 b6, bmw serii 5 ? mógł by mi ktoś to dokładniej objaśnić ?

Opublikowano

Auto jakim możesz jeździć na kategorii B to auto o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony czyli przykładowo a4 b6 waga 1295 - 1590 kg plus waga lawety i wszystko wiesz przykładowo tak w celu wyjaśnienia audi waży 1590 kg laweta waży 1500 i już nie masz prawa tym jechać.

Opublikowano

ale do dopiero daje sumę 3 ton a mogę jeździć o masie łącznej 3.5 tony


pisałem z tym typkiem z ogłoszenia i pisze że legalnie można załadować 1500 kg i jechać na kat B

Opublikowano

legalnie 1500 to zostalo mu z doki w papierach masa taki zestaw jak ten na foto ma max ladownosc 1100-1200kg

pozostaje ci szukac na kat C

Opublikowano

audi waży 1590 kg laweta waży 1500 i już nie masz prawa tym jechać.

Gdyby było tak jak mówisz to spokojnie można jechac takim zestawem. Na kat B można jezdzić samochodem z DMC do 3.5tony.

Z reguły każda autolatweta ma w papierach tak, żeby można było nią jezdzić na B czyli ma DMC 3500 (masa calkowita + ładowność)

Nie ma co urywac większość autolawet ma w papierach ładowność jest ok 1500-1600kg (bo więcej się nie da). W praktyce 99% autolawet ma ładowność (faktyczną tj. po zważeniu na wadze) mniejszą jak w kwitach i nie powinny jezdzić z full ładunkiem :) W praktyce jest inaczej.

Podsumowując jesli masa własna pojazdu który wieziesz na plecach (jako ładunek) nie przekracza ładownosci pojazdu (autolawety) jezdzisz i niczym sie nie martiwisz. Czyli dajmy na to masz w autolawecie ładowność 1500kg i wieziesz typu A3 8L które waży 1300kg niczym sie nie martwisz. Jak wieziesz A6 co waży 1700kg w góre już masz problem gdyż jesteś już przeładowany.

Gdyby było jak kolega napisał, cały rynek usług transportowych w tym zakresie runął by w gruzach.

Prawda jest taka, że jak auto wygląda schludnie, samochód dobrze załadowany i zapiety, nie wystaje to Niemcy (Policja, BAG) sie nie czepiają, a w razie kontroli jeśli papiery grają to nie robią żadnych problemów (na podstawie mojego doświadczenia).

Jasne, czy dalej nie ?

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, ale takim rupieciem jak ten z ogłoszenia do DE bym się bał wybrać. A tak nawiasem, co to jest to "defasto" ? :decayed:

Edytowane przez Kali S4
Opublikowano

Tak już teraz rozumiem dzięki za pomoc :) a auto to jakieś z olx przykładowe :)

Opublikowano

nie zapomnijcie ze krokodyle wiedzą o co chodzi ;) i tylko czekaja jak bd im sie nudziło

Opublikowano

zapomnieliście o konwencji wiedeńskiej, zestaw pojazdów może mieć 4250kg na B

Opublikowano

Czyli nie mogę przekroczyć ładowności autolawety tyle ile jest w dowodzie tyle maksymalnie mogę na nią wziąć i spokojnie jechać ? dobrze zrozumiałem ?

i przeważnie ile takie autolawety maja ładowności ?

Opublikowano

w pojedyńczej kabinie ok.1600kg , ale nie patrz na to co masz w dowodzie tylko jedź na wagę i zważ

Opublikowano

zapomnieliście o konwencji wiedeńskiej, zestaw pojazdów może mieć 4250kg na B

Nie do końca. Tylko w przypadku, gdy do auta DMC 3500 dołączymy przyczepę lekką o DMC 750. W przypadku innych, większych przyczep obowiązuje DMC zestawu 3500.

Opublikowano

Trzeba też pamiętać że jeżeli wozisz zarobkowo to w aucie musi być tacho mimo że auto nie przekracza 3,5t :whistling: Da się to też ominąć ale...

Opublikowano

a jest jeszcze książka kierowcy, nie wystarczy?

Opublikowano

Powiem wam tak generalnie nasi stróże prawa nie są za bardzo ogarnięci w tym temacie. Jeździłem u kolesia co miał autolawete na VW LT35 zarejestrowaną jako pomoc drogowa ale DMC było 3.5T za autem szła przyczepka laweta dwuosiowa i przez 2 lata auto nie miało żadnej większej kontroli przy której ktoś by zwrócił na to uwagę że auto jest przeładowane oraz że w tej konfiguracji nie może się poruszać po drodze. Fakt że auto wyglądało z zewnątrz na zadbane odpowiedni oświetlone i auta zawsze spięte 4 pasami aby nie przyciągać uwagi stróżów prawa zwłaszcza w de. I tak jeździ większość handlarzy ale nikt z tym nic nie robi. Przecież większość busów do 3.5T niema tacho.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba też pamiętać że jeżeli wozisz zarobkowo to w aucie musi być tacho mimo że auto nie przekracza 3,5t :whistling: Da się to też ominąć ale...

Nie musi miec tacho. Żadne auto poniżej dmc 3,5 t nie ma obowiązku jego posiadania. Wiele aut je ma ale są to auta gdzie kombinowano z masa aby zrobic auto do dmc 3,5t Edytowane przez talib1990
Opublikowano

Nie zapomnijcie o jednej rzeczy jeśli masa auta i ładunku przekroczy 3,5 tony to obowiązuje viatoll za brak są gigantyczne kary. Jak mnie itd zatrzymało do rutynowej kontroli to zatrzymali tez gościa z laweta. Koleś przekroczył 3,5 tony i na wstępie połączyli mu coś koło 20tys za przejazdy pod bramkami bez wiatola, wiec lepiej dokładnie się dowiedzieć juz obudzić się z ręką w nocniku podczas kontroli. Ps wierzcie ITD zna się na rzeczy i to lepiej niż wam sie wydaje mam średnio 5 kontroli na miesiąc wiec wiem co mówię.

Opublikowano

Trzeba też pamiętać że jeżeli wozisz zarobkowo to w aucie musi być tacho mimo że auto nie przekracza 3,5t :whistling: Da się to też ominąć ale...

Nie musi miec tacho. Żadne auto poniżej dmc 3,5 t nie ma obowiązku jego posiadania. Wiele aut je ma ale są to auta gdzie kombinowano z masa aby zrobic auto do dmc 3,5t

bzdura auta do 3,5t tez mają tacho i nie dla tego że to jakiś wymysł wybryk czy kombinatorstwo etc... Tachograf ma na celu kontrole pracy i odpoczynku kierowcy jeżeli ten prowadzi transport zarobkowy, który jest jedynym źródłem dochodu firmy. To że większość busów jeździ bez techo to można podpiąć pod kombinatorstwo. Przepisy o czasie pracy kierowcy nie dotyczą osób wykonujących transportu na własne potrzeby i to wykorzystują wszyscy. Wracając do tematu -połowa kierowców "laweciarzy" ma fikcyjne umowy wiezionych aut na siebie żeby w razie kontroli nikt się nie czepiał.

Opublikowano

Trzeba też pamiętać że jeżeli wozisz zarobkowo to w aucie musi być tacho mimo że auto nie przekracza 3,5t :whistling: Da się to też ominąć ale...

Nie musi miec tacho. Żadne auto poniżej dmc 3,5 t nie ma obowiązku jego posiadania. Wiele aut je ma ale są to auta gdzie kombinowano z masa aby zrobic auto do dmc 3,5t

bzdura auta do 3,5t tez mają tacho i nie dla tego że to jakiś wymysł wybryk czy kombinatorstwo etc... Tachograf ma na celu kontrole pracy i odpoczynku kierowcy jeżeli ten prowadzi transport zarobkowy, który jest jedynym źródłem dochodu firmy. To że większość busów jeździ bez techo to można podpiąć pod kombinatorstwo. Przepisy o czasie pracy kierowcy nie dotyczą osób wykonujących transportu na własne potrzeby i to wykorzystują wszyscy. Wracając do tematu -połowa kierowców "laweciarzy" ma fikcyjne umowy wiezionych aut na siebie żeby w razie kontroli nikt się nie czepiał.

Możesz jakieś przepisy podać, czy cóś, bo wydaje mnie się, ze jest zgoła odwrotnie. Tzn. uważam, że do 3,5 tony tacho nie trzeba, a jeżdżę dużym zestawem na potrzeby własne i o dziwo tacho używam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...