Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Spadek mocy - tryb awaryjny, notlauf


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem chyba znany. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia, przy ok. 3000 obr/min gwałtowny i odczuwalny spadek mocy. Potem auto już słabo przyspiesza.

Po wyłączeniu silnika przez jakiś czas wydaje się, że jest OK, aż do momentu mocniejszego przyspieszania, kiedy to silnik przechodzi w tryb awaryjny.

Jakie układy funkcjonalne osprzętu silnika proponujecie zweryfikować i w jakiej kolejności? Na razie nie dysponuję systemem VAG. Ale chciałbym przynajmniej wiedzieć na jakie wydatki się przygotować. Czy to zawór N75, czy łopatki kierownicy turbiny spalinowej, czy może coś innego.

Proszę o informację.

Pozdrawiam

ujasak

Opublikowano

bez logów to wróżenie z fusów :wink4:

Opublikowano

Witam,

Problem chyba znany. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia, przy ok. 3000 obr/min gwałtowny i odczuwalny spadek mocy. Potem auto już słabo przyspiesza.

Po wyłączeniu silnika przez jakiś czas wydaje się, że jest OK, aż do momentu mocniejszego przyspieszania, kiedy to silnik przechodzi w tryb awaryjny.

Jakie układy funkcjonalne osprzętu silnika proponujecie zweryfikować i w jakiej kolejności? Na razie nie dysponuję systemem VAG. Ale chciałbym przynajmniej wiedzieć na jakie wydatki się przygotować. Czy to zawór N75, czy łopatki kierownicy turbiny spalinowej, czy może coś innego.

Proszę o informację.

Pozdrawiam

ujasak

Witam

na początek sprawdż wężyki przy zaworku N75 .....ewentualnie podmień zawór N75 z zaworem od EGR

Pozdrawiam

ps. a jak dopadniesz vaga to: :vaglogi:

Opublikowano

U mnie jest to samo jak przekraczam pewne obroty to mam wyrażny spadek mocy a pół roku temu turbina była czyszczona i zmieniony N75,ale zauważyłem pod turbiną dużą ilośc oleju i to mnie niepokoi

Opublikowano

ja mam to samo:/ co to trzeba w koncu zrobic?

zapiąć VAG i zrobić logi

Opublikowano

Część mechaniczną czyli zapieczone łopatki możesz zweryfikować od razu przy wyłączonym silniku i ostudzonej turbinie.

Chwytasz ręką dźwigienkę, która steruje łopatkami i ciągniesz do góry.

Jeśli nie da się ruszyć, nie chodzi w całym zakresie lub/i jak pociągniesz, to nie wraca samo w dolne położenie to znaczy, że zapieczone i najprawdopodobniej tu leży przyczyna.

I proszę, używajcie szukajki, bo wszystko już było na ten temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...