54321 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Witam wszystkich forumowiczów. Przepraszam za temat, który może już był poruszany ale ja go nigdzie na forum nie znalazłem. Przymierzam się do wymiany rozrządu w mojej "niuni" (czas: ponad 5lat i przebieg: prawie 60tys km) i mam pytanie do forumowiczów: Czy przy wymianie rozrządu wymienia się też napinacz paska rozrządu (050 109 479)? Jeśli tak to co ile kilometrów? Aktualny przebieg mojego autka to blisko 200tyś. kilometrów?
cyfer Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 rozrząd wymieniasz kompletny pasek napinacz pompe wody co 70tyś
daniel6258 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Dołączę się do tematu ... dzisiaj kupiłem kompletny rozrząd InNA 530 0159 10 silnika ADP jest w nim tylko rolka i pasek a napinacza nie ma .. dlaczego nie sprzedają tego napinacza w komplecie skoro się go wymienia razem , wie ktoś ? może jednak jego się nie wymienia co 70000 ? innych firm rozrządy kompletne też sprzedają tylko pasek i rolkę w pudełku... I jeszcze jedno , czy pompę wody to się nie wymienia co drugą wymianę rozrządu ?
54321 Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Opublikowano 19 Marca 2015 Dołączę się do tematu ... dzisiaj kupiłem kompletny rozrząd InNA 530 0159 10 silnika ADP jest w nim tylko rolka i pasek a napinacza nie ma .. dlaczego nie sprzedają tego napinacza w komplecie skoro się go wymienia razem , wie ktoś ? może jednak jego się nie wymienia co 70000 ? innych firm rozrządy kompletne też sprzedają tylko pasek i rolkę w pudełku... I jeszcze jedno , czy pompę wody to się nie wymienia co drugą wymianę rozrządu ? Co do wymiany pompy cieczy chłodzącej, normalna procedura serwisowa nie przewiduje jej wymiany przy naprawie rozrządu. Pompa jest napędzana z pasków osprzętu, a nie rozrządu, więc wymiany teoretycznie można dokonać w każdym momencie. Ale jak na to spojrzeć na chłopski rozum to chyba jest ją warto wymienić jak sie ma cały przód rozebrany:-), a zwłaszcz jak juz np. leci jak u mnieJ. Co do tego napinacza to pytałem w serwisie audi i też nie potrafili mi powiedzieć, co ile kilometrów należy go wymienić - jak to oni stwierdzili trzeba go obejrzeć i zweryfikować czy można go zastosować do dalszej eksploatacji. Od dłuższego czasu interesuje się tym tematem i jak te moje wszystkie przemyślenia poskładałem, to doszedłem do takiego wniosku: Przy starszych autach (albo z dużym przebiegiem) ten napinacz jest chyba warto wymienić. Napinacz działa trochę jak amortyzator i w momencie zwiększonej częstotliwości napięć (naprężeń) zaczyna coraz mocniej tłumić, a co za tym idzie i w pewien sposób napinać mocniej pasek (zasada działania podobna jak do zwykłego amortyzatora). A jak wiemy amortyzatory też się zużywają i trzeba je, co ileś kilometrów albo, co jakiś czas (za względu na starzenie materiałów) wymieniać.
AudBlackbird Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Tak jak poprzednio kolega napisał: jak to oni stwierdzili trzeba go obejrzeć i zweryfikować czy można go zastosować do dalszej eksploatacji Jeżeli po założeniu paska i naciągnięciu go napinaczem wg. rysunku z serwisówki czyli zachowując podane wymiary (odległośći) wszystko jest w normie więc napinacz jest sprawny. Oczywiście trzeba zobaczyć czy napinacz (stary) jest oryginalny czy może już wcześniej wymieniany na zamiennik.
daniel6258 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 No niestety stało się , napinacz nie wytrzymał , rozpiął się na dzień przed wymianą rozrządu ,i głowica do naprawy , jednak tak sobie myślę że nawet gdybym wymieniał rozrząd to uznał bym że stary napinacz jest dobry bo spełniał swoją funkcje i dobrze napinał , jednak tak na przyszłość dla innych osób które będą wymieniać rozrząd , napinacz poza tym że pracuje dobrze i napina , warto w nim sprawdzić połączenie między uchwytem mocującym rolkę a samym tłoczkiem , chyba to połączenie to sworzeń się nazywa , nawet używając większej siły nie ma prawa się to rozpiąć , porównywałem to z zakupionym nowym, u mnie to właśnie spowodowało awarię . (bym foty dołączył ale nie wiem jak się je teraz wstawia )
wojtek20DW Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 wniosek jest taki że na częściach do rozrządu się nie oszczędza i zawsze wszystko nowe wymień sobie od razu uszczelniacze zaworowe
mpatrykb Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 ja u siebie wymieniałem rozrząd, paski wieloklinowe,pompe,rolke od klimy, napicz też miałem wymieniać, ale mechanik stwierdził, że nie trzeba jest hydrauliczny i nie ma generalnie takiej potrzebny a na pewno nie co 70 tys km... a sam napinacz to koszt 500 zł więc nie warto
stolar_86 Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 No niestety stało się , napinacz nie wytrzymał , rozpiął się na dzień przed wymianą rozrządu ,i głowica do naprawy , jednak tak sobie myślę że nawet gdybym wymieniał rozrząd to uznał bym że stary napinacz jest dobry bo spełniał swoją funkcje i dobrze napinał , jednak tak na przyszłość dla innych osób które będą wymieniać rozrząd , napinacz poza tym że pracuje dobrze i napina , warto w nim sprawdzić połączenie między uchwytem mocującym rolkę a samym tłoczkiem , chyba to połączenie to sworzeń się nazywa , nawet używając większej siły nie ma prawa się to rozpiąć , porównywałem to z zakupionym nowym, u mnie to właśnie spowodowało awarię . (bym foty dołączył ale nie wiem jak się je teraz wstawia ) Miałem niedawno to samo. Przy ok 260K km. rozpiął się napinacz. Rozrząd wymieniany 30K km. wcześniej. Oryginalny, nowy napinacz (bez rolki) dostałem na szczęście za ~ 260zł. Wniosek jest taki, że co 2-3 wymiany warto wymienić wszystko.
mpatrykb Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 gdzie niby dostałeś napinacz za 260 zł i to oryginalny ? albo kłamiesz albo dostałełeś używany lub chińśką podróbę
54321 Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Opublikowano 21 Maja 2015 gdzie niby dostałeś napinacz za 260 zł i to oryginalny ? albo kłamiesz albo dostałełeś używany lub chińśką podróbę Przepraszam, że się wtrące w Waszą wymiane zdań, ale ja już jestem po wymianie rozrządu i wymieniłem cały komplet wraz z napinaczem. Za orginalny napinacz w ASO zapłaciłem 350zł . Dołączam się do stwierdzenia kolegi stolar_86, że co 2-3 wymiany rozrządu jest warto wymienić napinacz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się